Особливості формування особистісних рис суб’єктів до прояву психомоторних якостей в екстремальних умовах

Автор(и)

  • Р.Т. Сімко

DOI:

https://doi.org/10.32626/2227-6246.2014-25.%25p

Ключові слова:

особистісні риси, психомоторика, психомоторні якості, патрульна служба міліції, екстремальні умови діяльності, психологічна підготовка.

Анотація

Констатовано, що підготовка суб’єкта до прояву психомоторних якостей в екстремальних умовах діяльності – складний, багаторівневий і довготривалий процес, який передбачає розвиток психомоторних якостей, покращення координаційних можливостей, формування емоційно-вольової сфери, виховання здатності до самоконтролю та саморегуляції тощо. Проведено аналіз теоретичних та експериментальних досліджень цієї проблеми, який дозволив стверджувати, що ефективність діяльності суб’єкта в екстремальних умовах збільшується зі зростанням рівня його особистісної, функціональної, технічної та тактичної підготовленості. Зазначено, що структурні складові програми підготовки суб’єкта до прояву психомоторних якостей в екстремальних умовах діяльності досі не виявлені. Запропоновано програму формування особистісних рис, необхідних для розвитку психомоторики суб’єкта та діяльності в екстремальних умовах. За модель професії, що потребує прояву психомоторних якостей суб’єкта в екстремальних умовах, обрано діяльність співробітників патрульної служби міліції. Обґрунтовано, що застосування інноваційної програми працівниками патрульної служби міліції до прояву психомоторних якостей в екстремальних умовах діяльності упродовж 14 тижнів дозволило їм статистично достовірно знизити ситуативну (перед несенням служби) й особистісну тривожність, збільшити рівень самоповаги, вольових виявів, активності. Доведено, що сформовані особистісні риси, засвоєні вміння і навички розвинули у суб’єктів ризиконебезпечної діяльності професійну пильність і спроможність виконувати професійні обов’язки в екстремальних умовах.

Посилання

Гришко Н. Т. Совершенствование системы движений с учётом особенностей интенференций, возникающих в процессе

выполнения двигательных действий : автореф. дис. … канд.

пед. наук : 13.00.04 / Николай Тимофеевич Гришко; Киев.

гос. ин-т физич. культ. – К., 1978. – 23 с.

Забродин Ю. М. Основные направления исследования деятельности человека-оператора в экстремальных условиях / Ю. М. Забродин, В. Г. Зазыкин // Психологические

проблемы деятельности в особых условиях. – М. : Наука,

– С. 5-16.

Ильин Е. П. Психомоторная организация человека : учебник

для вузов / Е. П. Ильин. – СПб. : Питер, 2003. – 384 с.

Камаль Хассан Аль-Зухби Формирование двигательного

навыка с учетом психической напряжённости деятельности

спортсмена : автореф. дис… канд. психол. наук : 19.00.01 /

Хасан Аль-Зухби Камаль; Ин-т психологии. – К., 1984. –

с.

Корольчук М. С. Адаптація та її значення в системі психофізіологічного забезпечення діяльності / М. С. Корольчук // Вісник. Збірник наукових статей Київського міжнародного університету. Серія : Педагогічні науки. Психологічні науки. Випуск II. – К. : Правові джерела, 2002. – С. 211-

Корольчук М. С. Соціально-психологічне забезпечення діяльності в звичайних та екстремальних умовах / М. С. Корольчук, В. М. Крайнюк. – К. : Ніка-Центр, 2006. – 580 с.

Ломов Б. Ф. Психическая регуляция деятельности:

избранные труды / Б. Ф. Ломов. – М. : Изд-во «Институт психологии РАН», 2006. – 624 с.

Озеров В. П. Психомоторные способности человека /

В.П. Озеров. – Дубно : Феникс + , 2002. – 320 с.

Платонов К. К. Вопросы психологии труда / К. К. Платонов. – М. : Медицина, 1970. – 224 с.

Розе Н. А. Психомоторика взрослого человека / Н. А. Розе. –

Л.: Издательство Ленинградского университета, 1970. –

с.

##submission.downloads##

Як цитувати

Сімко, Р. (2019). Особливості формування особистісних рис суб’єктів до прояву психомоторних якостей в екстремальних умовах. Збірник наукових праць "Проблеми сучасної психології", (25). https://doi.org/10.32626/2227-6246.2014-25.%p