Прояв психомоторики у різних типах професій
DOI:
https://doi.org/10.32626/2227-6246.2014-24.%25pКлючові слова:
психомоторика, психомоторні якості, психомоторні акти, психомоторні здібності, психограма, професіограма, життєдіяльність, види професій.Анотація
Здійснено аналіз теоретичних підходів до вивчення психомоторики
особистості, зокрема її психомоторних якостей. Розглянуто психомо-
торику загалом і в контексті різних сфер життєдіяльності. Виділено
психомоторні якості у різних типах професій, а саме: «людина-люди-
на», «людина-природа», «людина-техніка», «людина-знакова систе-
ма», «людина-художній образ». Проаналізовано психологічне вивчен-
ня професійної діяльності з метою виявлення вимог до індивідуальних
особливостей людини, до професійно важливих якостей (властивостей,
функцій тощо) особистості, а також оцінюється ступінь значущості цих
індивідуальних особливостей для ефективного виконання даної діяль-
ності. Розглянуто психограми, в яких подаються психомоторні якості
людини, які є професійно важливими для даної професійної діяльності.
Посилання
Клименко В. В. Механізм психомоторики людини / В. В.
Клименко. – К. : Шкільний світ, 1997. –192 с.
Платонов К. К. О системе психологии / К. К. Платонов. –
М. : Мысль, 1972. – 216 с.
Озеров В. П. Психомоторные способности человека /
В. П. Озеров. – Дубна : Феникс+, 2002. – 320 с.
Сурков Е. Н. Психомоторика спортсмена / Е. Н. Сурков. –
М. : Физкультура и спорт, 1984. – 126 с.
Никандров В. В. Психомоторика : учебное пособие для ву-
зов/ В. В. Никандров. – СПб. : Речь, 2004. – 14 с.
Ломов Б. Ф. Методологические и теоретические проблемы
психологии / Б. Ф. Ломов ; отв. ред. Ю. М. Забродин,
Е. В. Шорохова. – М. : Наука, 1984. – 444 с.
Бернштейн Н. А. Очерки по физиологии движений и фи-
зиологии активности / Н. А. Бернштейн. – М. : Медицина,
– 349 с.
Шмаргун В. М. Когнітивні механізми психомоторних дій /
В. М. Шмаргун // Актуальні проблеми навчання та вихован-
ня людей з особливими потребами : зб. наук. пр. / гол. ред.
П. М. Таланчук. – К. : Університет «Україна». 2010. – №7
(9). – С. 307–319.
Ильин Е. П. Психомоторная оргнизация человека : учебник
для вузов / Е. П. Ильин. – СПб. : Питер, 2003. – 384 с.
Коссов Б. Б. Психомоторное развитие младших школьни-
ков / Б. Б. Коссов. – М. : Наука, 2004. – 254 с.
Озеров В. П. Формирование психомоторных способностей
у школьников / В. П. Озеров. – Кишинев : Лумина, 1989. –
с.
Станкин М. И. Профессиональные способности педагога:
Акмеология воспитания и обучения. Академия пед. и соц.
наук / М. И. Станкин. – М. : Флинта, 1998. – 386 с.
Ананьев Б. Г. О проблемах современного человекознания /
Б. Г. Ананьев. – 2-е изд. – СПб. : Питер, 2001. – 272 с. – (Се-
рия «Мастера психологии»).
Шадриков В. Д. Психология деятельности и способности че-
ловека : учебное пособие / В. Д. Шадриков. – 2-е изд, перераб.
и доп. – М. :Издательская корпорация «Логос», 1996. – 320 с.
Фізична підготовленість та здоров’я населення: Зб. матері-
алів Міжнар. наук симпозіуму / Загальний уклад. і наук.
ред. проф. Р. Т. Раєвський. – Одеса, 1998. – 260 с.
Шинкарюк А. І. Психомоторно-рівнева структура актив-
ності та свободи суб’єкта / А. І. Шинкарюк. – Кам’янець-
Подільський : Оіюм, 2005. – 448 с.
Карпіловська С. Я. Основи професіографії : Навч. посібник /
С. Я. Карпіловська, Р. Й. Мітельман, В. В. Синявський,
О. М. Ткаченко, Б. О. Федоришин, О. О. Ящишин. – К. :
МАУП, 1997. – 148 с.
Професіограми і професіокарти професій. Методичний по-
сібник (книга УП). –Київ, 2002. – 127 с.
Психологическая диагностика : Учебник для вузов / Под
ред. М .К. Акимовой, К. М. Гуревича. – СПб. : Питер, 2006. –
с.
##submission.downloads##
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Редакція має повне право публікувати у Збірнику оригінальні наукові статті як результати теоретичних і експериментальних досліджень, які не знаходяться на розгляді для опублікування в інших виданнях. Автор передає редколегії Збірника права на розповсюдження електронної версії статті, а також електронної версії англомовного перекладу статті (для статей українською та російською мовою) через будь-які електронні засоби (розміщення на офіційному web-сайті Збірника, в електронних базах даних, репозитаріях та ін).
Автор публікації зберігає за собою право без узгодження з редколегією та засновниками використовувати матеріали статті: а) частково чи повністю в освітніх цілях; б) для написання власних дисертацій; в) для підготовки абстрактів, доповідей конференцій та презентацій.
Автор публікації має право розміщувати електронні копії статті (у тому числі кінцеву електронну версію, завантажену з офіційного web-сайту Збірника) на:
- персональних web-ресурсах усіх Авторів (web-сайти, web-сторінки, блоги тощо);
- web-ресурсах установ, де працюють Автори (включно з електронними інституційними репозитаріями);
- некомерційних web-ресурсах відкритого доступу (наприклад, arXiv.org).
Але в усіх випадках обов’язковою є наявність бібліографічного посилання на статтю або гіперпосилання на її електронну копію, що містяться на офіційному сайті Збірника.