Тренінг «Психологічні основи соціального розвитку особистості в ранньому юнацькому віці»: зміст і структура
DOI:
https://doi.org/10.32626/2227-6246.2014-24.%25pКлючові слова:
тренінг, соціальний розвиток особистості у ранньому юнацькому віці, соціально цінні якості.Анотація
У статті роз-
крито сутність соціального розвитку особистості в ранньому юнацькому
віці. Представлено зміст і структуру тренінгу «Психологічні основи со-
ціального розвитку особистості в ранньому юнацькому віці», апробова-
ного у загальноосвітніх навчальних закладах. Описано вимоги до рівня
загальноосвітньої підготовки учнів, змістовний і розвивальний компо-
ненти кожного з шести розділів тренінгу: «Поняття про соціальний роз-
виток і соціальне самовизначення старшокласника», «Беру відповідаль-
ність на себе», «Створення довіри у відносинах», «Розвиток терпимості
й толерантності: вчимося розуміти і цінувати відмінності», «Шлях до
злагоди. Ефективна комунікація в умовах конфлікту», «Створення
ефективної команди. Соціально-особистісна прихильність нормам, цін-
ностям і цілям колективу». Апробація тренінгу показала доцільність
його використання у загальноосвітніх навчальних закладах.
Посилання
Бех І. Д. Виховання особистості: У 2 кн. – Кн. 1 : Особистіс-
но орієнтований підхід: теоретико-технологічні засади / І.Д.
Бех. – К. : Либідь, 2003. – 280 с.
Бобнева М.И. Психологические проблемы социального раз-
вития личности / М.И. Бобнева // Социальная психология
личности. – М.: Наука, 1979. – С. 35-62.
Ильин В. А. Психосоциальная теория как полидисцип ли-
нированный подход к анализу социальных процессов в совре-
менном обществе : диссертация ... доктора психологических
наук : 19.00.05 / Валерий Александрович Ильин. – Москва,
– 388 с.
Кон И.С. Социализация и воспитание молодежи / И.С.
Кон / Новое педагогическое мышление / [под ред.
А.В.Петровского]. – М.: Педагогика, 1989. – С.191-205.
Крюкова О.В. Проблема соціального розвитку особистості
в психології / О.В. Крюкова // Актуальні проблеми психо-
логії: збірник наукових праць Інституту психології ім. Г.С.
Костюка НАПН України. – К.: ДП «Інформ.-аналітичне
агентство», 2011. – Т.Х. – Вип. 19. – С. 274-284.
Максименко С. Д. Розвиток психіки в онтогенезі: [В 2 т.]. –
Т. 2 : Моделювання психологічних новоутворень: генетич-
ний аспект/ С. Д. Максименко. – К. : Форум, 2002 – 335 с.
Петровский А. В. Социальная психология коллектива /
А. Петровский, В.Шпалинский. – Каунас : Швиеса, 1983. –
с.
Семиченко В. А. Психология социальных отношений
[Текст] : модульный курс для преподавателей и студентов /
В. А. Семиченко. – К. : Магістр-S, 1999. – 167 с.
Фельдштейн Д. И. Психологические закономерности со-
циального развития личности в онтогенезе / Д.И. Фель-
дштейн // Вопросы психологии. – 1985. – № 6. – С.26-
##submission.downloads##
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Редакція має повне право публікувати у Збірнику оригінальні наукові статті як результати теоретичних і експериментальних досліджень, які не знаходяться на розгляді для опублікування в інших виданнях. Автор передає редколегії Збірника права на розповсюдження електронної версії статті, а також електронної версії англомовного перекладу статті (для статей українською та російською мовою) через будь-які електронні засоби (розміщення на офіційному web-сайті Збірника, в електронних базах даних, репозитаріях та ін).
Автор публікації зберігає за собою право без узгодження з редколегією та засновниками використовувати матеріали статті: а) частково чи повністю в освітніх цілях; б) для написання власних дисертацій; в) для підготовки абстрактів, доповідей конференцій та презентацій.
Автор публікації має право розміщувати електронні копії статті (у тому числі кінцеву електронну версію, завантажену з офіційного web-сайту Збірника) на:
- персональних web-ресурсах усіх Авторів (web-сайти, web-сторінки, блоги тощо);
- web-ресурсах установ, де працюють Автори (включно з електронними інституційними репозитаріями);
- некомерційних web-ресурсах відкритого доступу (наприклад, arXiv.org).
Але в усіх випадках обов’язковою є наявність бібліографічного посилання на статтю або гіперпосилання на її електронну копію, що містяться на офіційному сайті Збірника.