Діагностика та аналіз сформованості у майбутніх учителів поведінкового компонента усвідомлення міжособистісного конфлікту
DOI:
https://doi.org/10.32626/2227-6246.2014-23.%25pКлючові слова:
діагностика, аналіз, міжособистісний конфлікт, усвідомлення, поведінкова складова, інтерактивність, регульованість, сформованість.Анотація
У статті розкрито результати теоретико-емпіричного
дослідження сформованості поведінкового компонента усвідомлення
міжособистісного конфлікту майбутніми вчителями. В якості критеріїв
поведінкового компонента визначені інтерактивність та регульованість
поведінки. Розглянуто відповідні показники та методичні прийоми
діагностики їх сформованості. Проаналізовано розподіл майбутніх учи-
телів за сформованістю у них поведінкового компоненту за обома кри-
теріями та у цілому. Зроблено висновок про необхідність спеціальної
підготовки майбутніх учителів у процесі формувального експерименту.
Посилання
Богданов Е.Н. Психология личности в конфликте : Учебное
пособие / Е. Н. Богданов, В. Г. Зазыкин. – [2-е изд.]. – СПб.:
Питер, 2004. – 224 с.
Ващенко І.В. Конфлікти великих соціальних груп: навчаль-
ний посібник / І.В. Ващенко, С.П. Гіренко. – Х.: Бурун-Кни-
га, 2005. – 208 с.
Гірник А.М. Конфліктологічна експертиза: теорія і мето-
дика / А.М.Гірник // Соціальна психологія. – № 2 (10). –
– С. 175-176.
Долинська Л.В. Психологія конфлікту: навч. посібн. / Л.В.
Долинська, Л.П. Матяш-Заяц. – К.: Каравела, 2010. – 304 с.
Дорошенко Н. М. Гендерна детермінація вибору студентами
стратегії поведінки в конфлікті: дис. … канд. психол. наук :
00.07 / Н. М. Дорошенко. – К., 2003. – 188 с.
Коберник Л.О. Психологія прояву конфліктних форм по-
ведінки в студентському віці / Л.О.Коберник // Прак-
тична психологія в системі вищої освіти: теорія, резуль-
тати досліджень, технології : монографія / За ред. проф.
Н.І.Пов’якель. – К.: НПУ імені М.П.Драгоманова, 2009. –
С. 232-240.
Ложкін Г.В. Психологія конфлікту: теорія і сучасна прак-
тика: навчальний посібник / Г.В. Ложкін, Н.І. Пов’якель. –
К.: Професіонал, 2007. – 407 с.
Пірен М.І. Конфліктологія : Підручник / М.І. Пірен. – К.:
МАУП, 2003. – 360 с.
Хасан Б.И. Конструктивная психология конфликта: Учеб.
пособие / Б.И.Хасан. – М., СПб., Н. Новгород: Питер, 2003. –
с.
Скотт Д. Г. Конфликты. Пути их преодоления / Д.Г. Скотт. –
К.: Внешторгиздат, 1991. – 191 с.
##submission.downloads##
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Редакція має повне право публікувати у Збірнику оригінальні наукові статті як результати теоретичних і експериментальних досліджень, які не знаходяться на розгляді для опублікування в інших виданнях. Автор передає редколегії Збірника права на розповсюдження електронної версії статті, а також електронної версії англомовного перекладу статті (для статей українською та російською мовою) через будь-які електронні засоби (розміщення на офіційному web-сайті Збірника, в електронних базах даних, репозитаріях та ін).
Автор публікації зберігає за собою право без узгодження з редколегією та засновниками використовувати матеріали статті: а) частково чи повністю в освітніх цілях; б) для написання власних дисертацій; в) для підготовки абстрактів, доповідей конференцій та презентацій.
Автор публікації має право розміщувати електронні копії статті (у тому числі кінцеву електронну версію, завантажену з офіційного web-сайту Збірника) на:
- персональних web-ресурсах усіх Авторів (web-сайти, web-сторінки, блоги тощо);
- web-ресурсах установ, де працюють Автори (включно з електронними інституційними репозитаріями);
- некомерційних web-ресурсах відкритого доступу (наприклад, arXiv.org).
Але в усіх випадках обов’язковою є наявність бібліографічного посилання на статтю або гіперпосилання на її електронну копію, що містяться на офіційному сайті Збірника.