Психічні стани та їх зв’язок зі страхом у дитячому віці
DOI:
https://doi.org/10.32626/2227-6246.2014-23.%25pКлючові слова:
психічний стан, негативні психічні стани, страх, дитячий вік.Анотація
У статті проаналізовано проблему психічних станів, їх видів та
особливостей. Під психічним станом науковці розуміють тимчасовий
функціональний рівень психіки, який відображає взаємодію впливу
внутрішнього середовища організму або зовнішніх чинників та визна-
чає спрямованість перебігу психічних процесів у даний момент і вияв
психічних властивостей людини. До найбільшої групи негативних пси-
хічних станів відносять емоційні, оскільки в переважної їх більшості
емоційний компонент як елемент структури є домінуючим. Серед нега-
тивних психічних станів, що властиві для дитячого віку, є стан страху.
Експериментальне вивчення дитячих страхів дозволило виділити види
страхів, що є характерними для дітей віком від 3 до 5 років. Вирішення
проблеми корекції дитячих страхів вимагає від психолога комплексно-
го підходу, зокрема залучення сім’ї.
Посилання
Алексеева Е. М. Психология психических состояний: Сбор-
ник статей. Вып. 4 / Е. М. Алексеева, А. О. Прохоров; ред.
проф. А. О. Прохорова. – Казань: Центр инновационных тех-
нологий, 2002. – С. 131–144.
Варій М.Й. Загальна психологія / М.Й. Варій – К., 2007. –
с.
Ганзен В.А. Систематика психических состояний человека /
В.А. Ганзен, В.Н. Юрченко // Вестн. ЛГУ. – 1991. – Сер. 6. –
Вып. 1 (№6). – С. 47-55.
Изард К.Э. Психология эмоций / К.Э. Изард. – СПб., 1999. –
с.
Карпенко Н. Дитячі страхи / Н. Карпенко // Психологічна
газета. – 2006. – №7. – С.8-12.
Прохоров А. О. Психология психических состояний /
А.О. Прохоров. – Казань: Изд-во «Центр инновационных
технологий», 2002. – С. 6–25.
Прохоров А.О. Психические состояния школьников и учите-
ля в процессе их взаимодействия на уроке / А.О. Прохоров //
Вопросы психологии. – 1990. – № 6. – С. 68-74.
Психология состояний: [хрестоматия / составители Т. Н. Ва-
сильева, Г. Ш. Габдрева, А. О. Прохоров]. – М.: ПЕР СЭ;
СПб.: Речь, 2004. – 608 с.
Томчук С.М. Динаміка негативних психічних станів у мо-
лодших школярів та шляхи їх трансформації / С.М. Том-
чук // Психологія та суспільство. – 2005. – №3. – С. 101-108.
##submission.downloads##
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Редакція має повне право публікувати у Збірнику оригінальні наукові статті як результати теоретичних і експериментальних досліджень, які не знаходяться на розгляді для опублікування в інших виданнях. Автор передає редколегії Збірника права на розповсюдження електронної версії статті, а також електронної версії англомовного перекладу статті (для статей українською та російською мовою) через будь-які електронні засоби (розміщення на офіційному web-сайті Збірника, в електронних базах даних, репозитаріях та ін).
Автор публікації зберігає за собою право без узгодження з редколегією та засновниками використовувати матеріали статті: а) частково чи повністю в освітніх цілях; б) для написання власних дисертацій; в) для підготовки абстрактів, доповідей конференцій та презентацій.
Автор публікації має право розміщувати електронні копії статті (у тому числі кінцеву електронну версію, завантажену з офіційного web-сайту Збірника) на:
- персональних web-ресурсах усіх Авторів (web-сайти, web-сторінки, блоги тощо);
- web-ресурсах установ, де працюють Автори (включно з електронними інституційними репозитаріями);
- некомерційних web-ресурсах відкритого доступу (наприклад, arXiv.org).
Але в усіх випадках обов’язковою є наявність бібліографічного посилання на статтю або гіперпосилання на її електронну копію, що містяться на офіційному сайті Збірника.