Науково-теоретичні підходи до вивчення проблеми самоставлення в юнацькому віці

Автор(и)

  • К.В. Хоменко

DOI:

https://doi.org/10.32626/2227-6246.2013-22.%25p

Ключові слова:

свідомість, самосвідомість, самоставлення, емоційно-оцінне ставлення, уявлення, поведінка, Я-концепція, юнацький вік.

Анотація

У статті формулюється проблематика
та актуальність вивчення феномена самоставлення особистості юнаць-
кого віку у психологічній науці в рамках теорії самосвідомості. Аналі-
зуються та узагальнюються погляди зарубіжних та вітчизняних вчених
щодо сутності самоставлення як складової самосвідомості у юнацькому
віці, наводяться результати сучасних досліджень. Докладно розкрива-
ються структурні особливості, механізми функціонування особистості
цього вікового періоду, закономірності розвитку самосвідомості, скла-
дові самоставлення, кризові елементи у розвитку та надбання юнаць-
кого віку. Обґрунтовується визначення самоставлення як складної
багаторівневої емоційно-оцінної системи, структурного компонента
Я-концепції особистості.

Посилання

Бернс Р. Развитие Я – концепции и воспитание / Р. Бернс. –

М.: Прогресс, 1986. – 422 c.

Булах І.С. Психологія особистісного зростання підлітка: Мо-

нографія / І.С. Булах. – К.: 2003. – 340 с.

Галецька І. Психологічні чинники соціальної адаптації/

І.Галецька//Соціогуманітарні проблеми людини. – 2005. –

№1. – С.91-100.

Гуменюк А.Е. Психология Я – концепции: монография /

А.Е. Гуменюк. – М.: Экономическая мысль, 2002. – 186 с.

Джемс У. Психология / Под ред. Л.А.Петровской. – М. : Пе-

дагогика, 1991. – 368 с.

Зелінська Т.М. Психологія особистісної амбівалентності в

юнацькому віці: [монографія] / Т.М.Зелінська. – Суми: Уні-

верситетська книга, 2013. – 432 с.

Католик Г. Відзеркалення суспільних трансформацій у ди-

наміці юнацької психотерапевтичної групи/Г.Католик//

Соціогуманітарні проблеми людини. – 2006. – №2 – С.183-

Клочек Л.В.Розвиток процесів ідентифікації і відособлення у

підлітковому і ранньому юнацькому віці:дис…канд.психол.

наук:19.00.07 / Лілія Валентинівна Клочек. – К., 2005. – 259 с.

Колышко А.М. Психология самоотношения. – Гродно: ГрГУ,

– 102 с.

Кон И.С. Психология ранней юности: Книга для учителя /

И.С.Кон. – М.: Просвещение, 1989. – 225 с.

Кон И.С. Открытие «Я»/ И.С. Кон. – М., Политиздат, 1978. –

с.

Кулагина И.Ю. Возрастная психология: Полный жизненный

цикл развития человека. Учебное пособие для студентов

высших учебных заведений/ И.Ю. Кулагина, В.Н. Колюц-

кий. – М.: Сфера, 2004. – 464 с.

Лушин П.В. Экологичная помощь личности в переходный

период: экофасилитация: монография / П.В.Лушин. – Киев,

– 296 с. – (Серия «Живая книга»; Т.2).

Пантилеев С.Р. Самоотношение как эмоционально – оценоч-

ная система / С.Р. Пантилеев. – М., МГУ, 1991. – 110 с .

Прихожан А.М. К анализу генезиса самосознания в подрост-

ковом возрасте и раннем юношеском возрасте / А.М. Прихо-

жан// Воспитание, обучение и психологическое развитие. –

М., 1983.

Психология личности / Дж.. Капрара, Д. Сервон. – СПб.:

Питер, 2003.- С.327-332.

Савчин М.В. Вікова психологія: навч. посіб. / М.В.Савчин,

Л.П. Василенко. – 2-е вид., доповн. – К. : Академвидав,

– 384 с. – (Серія «Альма-матер»)

Сарджвеладзе Н. И. Личность и ее взаимодействие с соци-

альной средой / Нодар Ильич Сарджвеладзе. – Тбилиси:

Мецниереба, 1989. – 204 с.

Столин В.В. Самосознание личности / В.В. Столин. – М.,

МГУ, 1983. – 286 с.

Титаренко Т.М.Життєвий світ особистості: у межах і за меж-

ами буденності/Т.М.Титаренко. – К.: Либідь, 2003. – 376 с.

Фопель К. На пороге взрослой жизни: Психологическая ра-

бота с проблемами подросткового и юношеского возраста.

Ценности, цели и интересы. Школа и учеба. Работа и досуг/

Пер. с нем. – М.: Генезис, 2008 . – 208 с.

##submission.downloads##

Як цитувати

Хоменко, К. (2019). Науково-теоретичні підходи до вивчення проблеми самоставлення в юнацькому віці. Збірник наукових праць "Проблеми сучасної психології", (22). https://doi.org/10.32626/2227-6246.2013-22.%p