Соціально-економічні та психологічні ознаки підприємництва
DOI:
https://doi.org/10.32626/2227-6246.2013-21.%25pКлючові слова:
підприємець, підприємницька діяльність, інвентор, капіталіст, менеджер.Анотація
У статті проаналізовано соціально-економічні та психологічні ха-
рактеристики підприємництва. Визначено підприємництво та підпри-
ємницьку діяльність, відмежовано її від суміжних видів діяльності.
Подано матеріали вітчизняних та зарубіжних досліджень підприємни-
цтва. Узагальнено різні варіанти визначення підприємництва та виді-
лено наступні основні характеристики, що приписуються підприємни-
цтву: інновативність, автономність, ризик і контроль. Подано декілька
підходів до класифікації підприємницьких новацій. Показано відмін-
ності між поняттями «інвентор», «капіталіст», «менеджер» та «підпри-
ємець», проаналізовано характеристики контролю та ризику підприєм-
ницької діяльності.
Посилання
Агеев А.И. Предпринимательство: проблемы собственности
и культуры / А.И. Агеев. – М.: Наука, 1991. – 112 с.
Гинс Г.К. Предприниматель/ Г.К. Гинс. – М.: Посев, 1992. –
с.
Долан Дж. Э. Рынок: микроэкономическая модель / Дж. Э.
Долан, Е. Д Линдсей; Пер. с англ. – СПб.: Печатный Двор,
– 496 с.
Дрига С. Г. Мале підприємництво України: становлення,
механізм управління та підтримки : монографія / С. Г. Дри-
га. – К. : ДКС центр, 2009. – 362 с.
Друкер П.Ф. Рынок: как выйти в лидеры. Практика и
принципы / П.Ф. Друкер. – М. – 1992.
Зянько В. В. Інноваційне підприємництво: сутність, меха-
нізми і форми розвитку: монографія / В. В. Зянько. – Вінни-
ця : Універсум, 2008. – 397 с.
Карлоф Б. Деловая стратегия (концепция, содержание,
символы)/ Б.Карлоф. – М., 1991. – 239 с.
Маршалл А. Принципы экономической науки: в 3 т. /
А.Маршалл; Пер. с англ. – М. : Прогресс, 1993. – Т. 1.
Орбан Л.Э., Гриджук Д.М. Социально-психологические
аспекты предпринимательства и управления/ Л.Э. Орбан,
Д.М. Гриджук.– Ивано-Франковск: Знание, 1995.–164 с.
Пачковський Ю. Ф. Психологія підприємництва: навч. по-
сібн. / Ю. Ф. Пачковський. – К. : Каравела, 2006. – 408 с.
Про стан та перспективи розвитку підприємництва в Ук-
раїні: національна доповідь//Державний комітет України
з питань регуляторної політики та підприємництва. – Київ,
– 240 с.
Санто Б. Инновация как средство экономического развития/
Б. Санто. – М., 1990. – 296 с.
Сэй Ж.-Б. Трактат по политической экономии.
Экономические софизмы. Экономические гармонии / Ж.-Б.
Сей.– М. : Дело, 2000. – 232 с.
Третьяченко В.В. Колективні суб’єкти управління: форму-
вання, розвиток та психологічна підготовка/В.В. Третьячен-
ко. – К.: Стилос, 1997. – 585 с.
Флорида Р. Креативный класс. Люди, которые меняют буду-
щее / Р. Флорида. – М. : Классика-XXI, 2007. – 432 с.
Хизрич Р. Предпринимательство, или Как завести собствен-
ное дело и добиться успеха / Р. Хизрич, М.Питерс; Пер. с
англ. – М. : Прогресс, 1992. – Вып. 1. – 158 с.
Чирикова А.Е. Психологические особенности личности рос-
сийского предпринимателя/ А.Е. Чирикова.// Психологи-
ческий журнал. – 1998. – Т. 149. – № 1. – С. 62-74.
Шумпетер Й. А. История экономического анализа /
Й.А. Шумпетер; пер. с англ., под ред. В. С. Автономова. –
СПб. : Экономическая школа, 2001. – Т. 2. – С. 721–726.
Щедровицкий П.Г. Культура предпринимательской дея-
тельности: Лекции/ П.Г. Щедровицкий. – Мтищи: Дорваль,
– 206 с.
Hisrich R.D. Entrepreneurship/ R.D. Hisrich// American
Psychologist. – 1990. – V. 45. – № 2. – p. 209-222.
McClelland D.C., Burnham D.H. Power Is the Great Motivation//
Harvard Business Review. – 1976. – V. 54. – P. 100-111.
Miller D., M.F.R.Kets de Vries, J.-M.Toulouse Top Executive
Locus of Control and its Relationship to Strategy-Making
Structure and Environment// Academy of Managment Journal.
– 1982. – V. 25. – P. 237-253.
##submission.downloads##
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Редакція має повне право публікувати у Збірнику оригінальні наукові статті як результати теоретичних і експериментальних досліджень, які не знаходяться на розгляді для опублікування в інших виданнях. Автор передає редколегії Збірника права на розповсюдження електронної версії статті, а також електронної версії англомовного перекладу статті (для статей українською та російською мовою) через будь-які електронні засоби (розміщення на офіційному web-сайті Збірника, в електронних базах даних, репозитаріях та ін).
Автор публікації зберігає за собою право без узгодження з редколегією та засновниками використовувати матеріали статті: а) частково чи повністю в освітніх цілях; б) для написання власних дисертацій; в) для підготовки абстрактів, доповідей конференцій та презентацій.
Автор публікації має право розміщувати електронні копії статті (у тому числі кінцеву електронну версію, завантажену з офіційного web-сайту Збірника) на:
- персональних web-ресурсах усіх Авторів (web-сайти, web-сторінки, блоги тощо);
- web-ресурсах установ, де працюють Автори (включно з електронними інституційними репозитаріями);
- некомерційних web-ресурсах відкритого доступу (наприклад, arXiv.org).
Але в усіх випадках обов’язковою є наявність бібліографічного посилання на статтю або гіперпосилання на її електронну копію, що містяться на офіційному сайті Збірника.