Особливості інтелектуального розвитку дітей зі спектром аутистичних порушень
DOI:
https://doi.org/10.32626/2227-6246.2013-20.%25pКлючові слова:
діти, спектр аутистичних порушень, рівень розумового розвитку.Анотація
На основі дослідження інтелектуального розвитку дітей зі спектром
аутистичних порушень встановлено, що рівень розумового розвитку ді-
тей із спектром аутизму відповідає на щабель нижчій, ніж біологічний
вік, віковій категорії дітей. Обґрунтовано використання рівня розумо-
вого розвитку дітей як критерію вікових меж освіти дітей із спектром
аутистичних порушень у дошкільних навчальних закладах та загально-
освітній школі.
Встановлено, що розвиток дітей зі спектром аутистичних порушень
істотно відрізняється від нормального, однак, має спільні риси, зокре-
ма криза 3 років, пов’язана з формуванням правої півкулі та інтенси-
фікацією міжпівкульної взаємодії у здорових дітей, охоплює у дітей з
аутизмом період від 3 до 5 років, що проявляється у значній затрим-
ці розвитку таких параметрів, як адаптація до змін, слухова реакція,
запам’ятовування, акустичний гнозис та впізнання предметів, що зу-
мовлено фізіологічними порушеннями у задній півкулі головного моз-
ку, які відповідають за спотворення цілісного сприйняття предметів у
дітей із спектром аутистичних порушень.
Посилання
Манелис Н.Г. Ранний аутизм. Психологические и нейроп-
сихологические механизмы/ Н.Г. Манелис //Школа здоро-
вья. – 1999. – N 2. – C. 6-22
Никольская О. С. Аутичный ребенок / О. С. Никольская,
Е. Р. Баенская, М. М. Либлинг. – М.: Теревинф, 2000.
Тео Пітерс. Аутизм: от теоретического понимания к педаго-
гическому воздействию/ Пітерс. Тео. – СПб.: Институт спе-
циальной педагогики и психологии. – 1999. – 192 с.
Скрипник Т.В. Феноменологія аутизму: Монографія. – К.:
Видавництво «Фенікс», 2010. – 368 с.
Шульженко Д.І. Основи психологічної корекції аутичних
порушень у дітей: монографія. – К., 2009. – 385 с.
Caroline Cassels. Structural brain abnormality found in autistic
children // Neurology.– 2006, 67. – P.632-636.
##submission.downloads##
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Редакція має повне право публікувати у Збірнику оригінальні наукові статті як результати теоретичних і експериментальних досліджень, які не знаходяться на розгляді для опублікування в інших виданнях. Автор передає редколегії Збірника права на розповсюдження електронної версії статті, а також електронної версії англомовного перекладу статті (для статей українською та російською мовою) через будь-які електронні засоби (розміщення на офіційному web-сайті Збірника, в електронних базах даних, репозитаріях та ін).
Автор публікації зберігає за собою право без узгодження з редколегією та засновниками використовувати матеріали статті: а) частково чи повністю в освітніх цілях; б) для написання власних дисертацій; в) для підготовки абстрактів, доповідей конференцій та презентацій.
Автор публікації має право розміщувати електронні копії статті (у тому числі кінцеву електронну версію, завантажену з офіційного web-сайту Збірника) на:
- персональних web-ресурсах усіх Авторів (web-сайти, web-сторінки, блоги тощо);
- web-ресурсах установ, де працюють Автори (включно з електронними інституційними репозитаріями);
- некомерційних web-ресурсах відкритого доступу (наприклад, arXiv.org).
Але в усіх випадках обов’язковою є наявність бібліографічного посилання на статтю або гіперпосилання на її електронну копію, що містяться на офіційному сайті Збірника.