Економічна свідомість особистості: методологічні обрії аналізу проблеми
DOI:
https://doi.org/10.32626/2227-6246.2013-20.%25pКлючові слова:
свідомість, економічна свідомість, економічна соціалізація, економічна культура особистості.Анотація
У статті представлено основні теоретико-методологічні підходи до
визначення економічної свідомості особистості. Запропоновано теоре-
тико-емпіричний матеріал щодо визначення структури, форм і функцій
економічної свідомості особистості та обґрунтовано центральні тенден-
ції економічної соціалізації особистості. Встановлено, що цінністю біль-
шості наукових напрацювань є підкреслення ролі вивчення економічної
культури особистості, яка повинна забезпечити відповідне адекватне
ставлення людини як суб’єкта економічних відносин до економічних
об’єктів та ситуацій, та, відповідно, й процес ефективної економічної
соціалізації особистості.
Посилання
Анкудинова Е. В. Определение сущности экономической со-
циализации / Е. В. Анкудинова // Вестник Челябинского госу-
дарственного педагогического университета. – 2009. – С. 5–15.
Бункина М. К. Экономика и психология. На перекрестке
наук / М. К. Бункина, А. М. Семенов. – М. : «Дело и Сервис»,
– 263 с.
Вяткин А. П. Психологические методы изучения
экономической социализации личности в процессе обуче-
ния / А. П. Вяткин. – Иркутск: Изд-во БГУЭП, 2004. – 228 с.
Дейнека О. С. Экономическая психология: [уч. пос.] /
О. С. Дейнека. – СПб. : Изд-во С.-Петербург. ун-та, 2000. –
с.
Дембицька Н. М. Соціально-психологічні проблеми еконо-
мічної соціалізації молоді / Н. М. Дембицька // Соціальна
психологія. – 2008. – №3. – С. 53–67.
Економічна соціалізація молоді: соціально-психологічний
аспект / В. В. Москаленко, І. В. Білоконь, Н. М. Дембицька
та ін. ; [за заг. ред. В. В. Москаленко] – К.: Укр. центр по-
літичного менеджменту, 2008. – 336 с. – (Бібліотека журн.
«Соціальна психологія»).
Землянская Е. Н. Социализация младших школьников в
процессе экономической подготовки / Е. Н. Землянская. –
М. : МПГУ, 2006. – 235 с.
Козлова Е. В. Психологические основы экономической со-
циализации / Е. В. Козлова. – Великий Новгород : НовГУ,
– 80 с.
Комаровська В. Л. Особливості економічної свідомості сту-
дентів вищих навчальних закладів : автореф. дис. ... канд.
психол. наук / В. Л.Комаровська. – Київ : [б. в.], 2006. – 20 с.
Косов О. В. Основная компонента экономического созна-
ния – мифологическая / О. В. Косов // Профессиональное са-
мосознание и экономическое поведение личности: [мат. II-ой
междунар. интернет-конф.; отв. ред. М. Ю. Семенов. – Омск:
Изд-во «Полиграфический центр КАН», 2007. – С. 42–50
Лагутін В. Д. Людина і економіка. Соціоекономіка: [навч. по-
сіб. для вузів] / В. Д. Лагутін. – К. : Просвіта, 1996. – 336 с.
Ложкін Г. Особливості та структура економічної свідомості
суб’єктів соціального простору / Г. Ложкін, В. Спасенников, В.
Комаровська // Соціальна психологія. – 2004. – №1. – С. 8–16.
Москаленко В. Сучасні напрямки досліджень в економічній
психології / В. В. Москаленко // Соціальна психологія. –
– №2. – С. 3–18.
Поваренков Ю. П. Психологическое содержание профессио-
нального становления человека / Ю. П. Поваренков. – М. :
Изд-во УРАО, 2002. – 160 с.
Прутченков А. С. Проблемы и противоречия формирования
экономической культуры учащихся современной школы /
А. С. Прутченков // Стандарт экономического образования
в общеобразовательных учреждениях: разработка, апроба-
ция, внедрения. – Самара: СИПКРО, 1996. – С. 15–18.
Семенов М. Ю. Гендерные особенности экономического созна-
ния старшеклассников / М. Ю. Семенов // Профессиональное
самосознание и экономическое поведение личности: Мат. II-ой
междунар. интернет-конф., [отв. ред. М. Ю. Семенов]. – Омск :
изд-во «Полиграфический центр КАН», 2007. – С. 62–85.
Семья Г. Экономическая социализация детей и подростов:
периодизация и результаты / Г. Семья // Школьный экон.
журн. – 1998. – №. 5. – С. 25–31.
Тернер Дж. С. Социальная идентичность, самокатегориза-
ция и группа / Дж. С. Тернер, П. Дж. Оукс, С. А. Хеслем,
В. Дэвид // Иностр. психология. – 1994. – №2. – С. 8–17.
Устинова О. Соціально-педагогічні аспекти економічного ви-
ховання особистості у вищому навчальному закладі комер-
ційного типу / О. Устинова // Вісн. Льв. ун-ту. Серія «Пед.
науки». – 2005. – Вип. 19. – Ч. 2. – С. 229–232.
Хащенко В. А. Модель субъективного экономического бла-
гополучия / В. А. Хащенко // Психол. журнал. – 2005. – Т.
– № 3. – С. 38-50.
Шибанова Е. С. Образы богатого и бедного человека:
компоненты экономического сознания / Е. С. Шибанова //
Ежегодник РПО: Материалы ІІІ-го Всеросс. съезда психоло-
гов: [в 8-ми т.]. – СПб. : СПб ГУ, 2003. – Т. 8. – С. 423–427.
##submission.downloads##
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Редакція має повне право публікувати у Збірнику оригінальні наукові статті як результати теоретичних і експериментальних досліджень, які не знаходяться на розгляді для опублікування в інших виданнях. Автор передає редколегії Збірника права на розповсюдження електронної версії статті, а також електронної версії англомовного перекладу статті (для статей українською та російською мовою) через будь-які електронні засоби (розміщення на офіційному web-сайті Збірника, в електронних базах даних, репозитаріях та ін).
Автор публікації зберігає за собою право без узгодження з редколегією та засновниками використовувати матеріали статті: а) частково чи повністю в освітніх цілях; б) для написання власних дисертацій; в) для підготовки абстрактів, доповідей конференцій та презентацій.
Автор публікації має право розміщувати електронні копії статті (у тому числі кінцеву електронну версію, завантажену з офіційного web-сайту Збірника) на:
- персональних web-ресурсах усіх Авторів (web-сайти, web-сторінки, блоги тощо);
- web-ресурсах установ, де працюють Автори (включно з електронними інституційними репозитаріями);
- некомерційних web-ресурсах відкритого доступу (наприклад, arXiv.org).
Але в усіх випадках обов’язковою є наявність бібліографічного посилання на статтю або гіперпосилання на її електронну копію, що містяться на офіційному сайті Збірника.