Особливості формування Я-концепції осіб з фізичними вадами в контексті соціально-психологічної адаптації
DOI:
https://doi.org/10.32626/2227-6246.2013-19.%25pКлючові слова:
особистість, фізичні вади, відчуття неповноцінності, соціально-психологічна адаптація, гармонійна «Я-концепція».Анотація
У статті розглянуто особливості формування Я – концепції та вио-
кремлено загальні психологічні характеристики осіб з фізичними вада-
ми в контексті соціально-психологічної адаптації. Визначено, що само-
свідомість і самооцінка є факторами, які регулюють ставлення суб’єкта
до об’єктивної дійсності. Результати проведених досліджень підтвер-
джують необхідність включення до загальнометодичних програм реабі-
літації даного контингенту осіб засобів соціально-психологічної реабі-
літації та корекції, які сприятимуть гармонізації особистості юнаків з
фізичними вадами.
Посилання
Аршава І. Ф. Основні початкові прояви психоемоційних
розладів у дітей і підлітків: навчальний посібник /
І.Ф.Аршава, В.В.Корнієнко. – Д.: Вид-во Дніпропетр.нац.
ун-ту, 2003. – 58 с.
Выготский Л. С. Развитие личности и мировоззрения ребен-
ка / Л. С. Выготский // Психология личности: тексты. – М.:
МГУ, 1982. – С. 161–166.
Калижнюк Е. С. Психические нарушения при детских
церебральных параличах / Е. С. Калижнюк. – К.: Висшая
школа, 1987. – 254 с.
Кириченко Е. И. Возрастные аспекты формирования пси-
хогенных заболеваний у детей раннего возраста / Е. И. Кири-
ченко // Неврозы у детей и подростков: тезисы докладов Все-
союзн. конф., Москва, 17-18 дек. 1986 г. – М., 1986. – С. 86-88.
Клопота Є. А. Я–образ у структурі самосвідомості незрячої
людини / Є. А.Клопота // Вісник Харківського державного
педагогічного університету ім. Г. С. Сковороди. Серія: психо-
логія. – Харків: ХДПУ ім. Г. С. Сковороди, 2001. – Вип. 8. –
С. 104–110.
Кон И. С. Категория Я в психологии / И. С. Кон // Психоло-
гический журнал. – 1981. – Т. 2, № 3. – С. 25–39.
Кон И. С. Открытие Я / И. С. Кон. – М.: Политиздат, 1978. –
с.
Максименко С. Д. Основи генетичної психології / С.Д. Мак-
сименко. – К.: НПЦ Перспектива, 1998. – 220 с.
Корнієнко В.В. Особливості розвитку «образу-Я» у ді-
тей з патологією опорно-рухового апарату в залежності від
умов соціально-психологічної реабілітації.: автореф. дис.
на здобуття наук. ступеня канд. психол. наук: 19. 00. 04 /
В.В.Корнієнко; Інститут психології ім. Г.С. Костюка АПН
України. – К., 2009. – 17 с.
Мастюкова Е. М. Некоторые особенности мотивационной
сферы школьников с церебральным параличом и воспитание
основ нравственного поведения / Е.М. Мастюкова // Дефек-
тология. – 1985. – № 5. – С. 45–49.
Петровський А.В. Теоретическая психология: Учеб. пособие
для студ. психол. фак. высш. учеб. заведений / А.В. Петров-
ський, М.Г.Ярошевський. – М.: Издательский центр «Ака-
демия», 2001. – 496 с.
Райгородский Д.Я. Психология личности.Т.2 Хрестоматия /
Д.Я. Райгородский. – Самара: Изд.дом «БАХРАХ», 1999. – 544 с.
Хорни, Карен. Невротическая личность нашего времени: Са-
моанализ / Карен Хорни ; [пер. с англ. В. В. Старовойтова ;
общ. ред. и послесл. Г.В. Бурменской]. – М.: Прогресс: Уни-
верс, 1993. – 480 с.
Шорохова Е. В. Проблема «Я» и самосознание / Е. В. Шоро-
хова // Проблемы сознания: [материалы симпозиума по про-
блемам сознания, март-апрель 1966 г., Москва] / отв. ред.
проф. В. М. Банщиков. – М., 1966. – С. 81–90.
Bandura A. Self-efficacy: Toward a unifying theory of behavioral
change. Psychological Revciees. – 1977. – V. 84. – P. 191-215.
Josselson R. Ego development in adolescence / R. Josselson //
Handbook of adolescencent pcychology / ED. By J. Adelson. –
New York: John Wiley, 1980. – P. 188-210.
##submission.downloads##
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Редакція має повне право публікувати у Збірнику оригінальні наукові статті як результати теоретичних і експериментальних досліджень, які не знаходяться на розгляді для опублікування в інших виданнях. Автор передає редколегії Збірника права на розповсюдження електронної версії статті, а також електронної версії англомовного перекладу статті (для статей українською та російською мовою) через будь-які електронні засоби (розміщення на офіційному web-сайті Збірника, в електронних базах даних, репозитаріях та ін).
Автор публікації зберігає за собою право без узгодження з редколегією та засновниками використовувати матеріали статті: а) частково чи повністю в освітніх цілях; б) для написання власних дисертацій; в) для підготовки абстрактів, доповідей конференцій та презентацій.
Автор публікації має право розміщувати електронні копії статті (у тому числі кінцеву електронну версію, завантажену з офіційного web-сайту Збірника) на:
- персональних web-ресурсах усіх Авторів (web-сайти, web-сторінки, блоги тощо);
- web-ресурсах установ, де працюють Автори (включно з електронними інституційними репозитаріями);
- некомерційних web-ресурсах відкритого доступу (наприклад, arXiv.org).
Але в усіх випадках обов’язковою є наявність бібліографічного посилання на статтю або гіперпосилання на її електронну копію, що містяться на офіційному сайті Збірника.