Розвиток творчого ставлення дошкільників до оточуючого їх світу
DOI:
https://doi.org/10.32626/2227-6246.2013-19.%25pКлючові слова:
творчість, духовна діяльність, духовні цінності, ранній період розвитку дитини, оточуючий світ, ведуча діяльність.Анотація
У статті проаналізовано теоретичні підходи й представлено опис
емпіричного дослідження проблеми розвитку творчого ставлення до-
шкільників до оточуючого їх світу. Встановлено, що відпрацювання
схем орієнтації в предметних діях і їх взаємозв’язках, що має спочатку
розгорнутий характер і яка закриває орієнтацію на соціальні відносини
людей, є необхідним етапом побудови внутрішнього плану дій, розвитку
образного мислення, яке дозволяє через ступені інтеріоризації зовніш-
ніх дій перейти до нової, більш складної схеми засвоєння соціальної
поведінки. Цей перехід починає здійснюватись на межі раннього і до-
шкільного віку, знаменуючи собою появу рольової гри, спрямовує твор-
че ставлення дітей до оточуючого їх світу.
Посилання
Авдеева Н. Н. Развитие личности на ранних этапах детства /
Н. Н. Авдеева, М. Г. Элагина, С. Ю. Мещеряков. – М.: Зна-
ние, 1996. – С. 23.
Брунер Д. Игра, мышление и речь / Д. Брунер // Вопр. пси-
хологии. – 1987. – № 1. – С. 23–25.
Выготский Л. С. Воображение и творчество в детском возрас-
те / Л. С. Выготский. – М.: Наука, 1987. – С. 12; С. 79.
Леонтьев А. Н. Психологические основы дошкольной игры /
А. Н. Леонтьев // Проблемы развития психики. – М.: Изд-во
МГУ, 1972. – С. 28; С. 45.
Палагина Н. Н. Ребенок в раннем и дошкольном возрасте /
Н. Н. Палагина, Л. В. Ахромеева. – Фрунзе: Образование,
– С. 17.
Пиаже Ж. Развитие мышления / Ж. Пиаже // Избранные
психологические труды. – М.: Просвещение, 1969. – С. 11.
Эльконин Д. Б. Психология игры / Д. Б. Эльконин. – М.: Об-
разование, 1978. – С. 161.
Эльконин Д. Б. Метод изучения предметного действия как
творческого акта / Д. Б. Эльконин, Л. Эльконинова // Вопр.
психологии. – 1988. – № 2. – С. 22.
##submission.downloads##
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Редакція має повне право публікувати у Збірнику оригінальні наукові статті як результати теоретичних і експериментальних досліджень, які не знаходяться на розгляді для опублікування в інших виданнях. Автор передає редколегії Збірника права на розповсюдження електронної версії статті, а також електронної версії англомовного перекладу статті (для статей українською та російською мовою) через будь-які електронні засоби (розміщення на офіційному web-сайті Збірника, в електронних базах даних, репозитаріях та ін).
Автор публікації зберігає за собою право без узгодження з редколегією та засновниками використовувати матеріали статті: а) частково чи повністю в освітніх цілях; б) для написання власних дисертацій; в) для підготовки абстрактів, доповідей конференцій та презентацій.
Автор публікації має право розміщувати електронні копії статті (у тому числі кінцеву електронну версію, завантажену з офіційного web-сайту Збірника) на:
- персональних web-ресурсах усіх Авторів (web-сайти, web-сторінки, блоги тощо);
- web-ресурсах установ, де працюють Автори (включно з електронними інституційними репозитаріями);
- некомерційних web-ресурсах відкритого доступу (наприклад, arXiv.org).
Але в усіх випадках обов’язковою є наявність бібліографічного посилання на статтю або гіперпосилання на її електронну копію, що містяться на офіційному сайті Збірника.