Психологічні аспекти розробки педагогічних програмних засобів для розвитку просторової орієнтації молодших школярів
DOI:
https://doi.org/10.32626/2227-6246.2013-19.%25pКлючові слова:
просторова орієнтація, просторові уявлення, педагогічні програмні засоби.Анотація
У статті охарактеризовано психологічні особливості розвитку нави-
чок просторової орієнтації молодших школярів. Визначено вимоги до
педагогічних програмних засобів, спрямованих на розвиток цих нави-
чок із урахуванням психологічних механізмів та динаміки психічного
розвитку учнів. Описано системи вправ, які можна використати при
розробці таких програмних продуктів. Сформульовані у роботі психоло-
гічні вимоги до педагогічних програмних засобів та запропоновані сис-
теми вправ можуть бути використані для розробки комп’ютерних роз-
виваючих програм, які сприяють вдосконаленню просторової орієнтації
молодших школярів.
Посилання
Ананьев Б. Г. Особенности восприятия пространства у де-
тей / Б. Г. Ананьев, Е. Ф. Рыбалко. – М. : Просвещение.
– 303 с.
Во сприятие и действие: Сборник научных трудов под ред.
А. В. Запорожца. – М.: «Просвещение», 1967.
Дав иденко Н. В. Особенности пространственной ориентации
младших школьников / Н. В. Давиденко // Вестник Мос-
ковского государственного областного университета. Серия
«Психологические науки». – 2007. – № 1. – С. 74 – 79.
Запорож ец А. В. Некоторые психологические вопросы сен-
сорного воспитания в раннем дошкольном детстве/ А. В. За-
порож ец//Журнал «Сенсорное воспитание». – М.: изд-во
АПН РСФСР, 1963, №2.
Мусейибо ва Т. Генезис отражения пространства и простран-
ственной ориентации у детей дошкольного возраста //До-
школьное воспитание. – 1970. – № 3. – C. 36 – 41.
Недоспасова В. А. О некоторых особенностях перехода от игро-
вой деятельности к учебной / В.А.Недоспасова // Проблемы
периодизации развития психики в онтогенезе. – М., 1976.
Семаго Н. Я. Методика формирования пространственных
представлений у детей дошкольного и младшего школьного
возраста/Н. Я. Семаго. – М. : Айрис-пресс, 2007. – 112 с.
Сиротюк А. С. Закономерности развития пространственных
представлений в детском возрасте / А. С. Сиротюк//Кафе-
дра. – 2008. – №4.
##submission.downloads##
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Редакція має повне право публікувати у Збірнику оригінальні наукові статті як результати теоретичних і експериментальних досліджень, які не знаходяться на розгляді для опублікування в інших виданнях. Автор передає редколегії Збірника права на розповсюдження електронної версії статті, а також електронної версії англомовного перекладу статті (для статей українською та російською мовою) через будь-які електронні засоби (розміщення на офіційному web-сайті Збірника, в електронних базах даних, репозитаріях та ін).
Автор публікації зберігає за собою право без узгодження з редколегією та засновниками використовувати матеріали статті: а) частково чи повністю в освітніх цілях; б) для написання власних дисертацій; в) для підготовки абстрактів, доповідей конференцій та презентацій.
Автор публікації має право розміщувати електронні копії статті (у тому числі кінцеву електронну версію, завантажену з офіційного web-сайту Збірника) на:
- персональних web-ресурсах усіх Авторів (web-сайти, web-сторінки, блоги тощо);
- web-ресурсах установ, де працюють Автори (включно з електронними інституційними репозитаріями);
- некомерційних web-ресурсах відкритого доступу (наприклад, arXiv.org).
Але в усіх випадках обов’язковою є наявність бібліографічного посилання на статтю або гіперпосилання на її електронну копію, що містяться на офіційному сайті Збірника.