Збагачення громадської думки: закономірності та критерії
DOI:
https://doi.org/10.32626/2227-6246.2013-19.%25pКлючові слова:
громадська думка, сприйняття, образ об’єкта, дискусія.Анотація
У статті розглядається проблема процесу збагачення громадської
думки. Підкреслюється значення правильної організації обговорення
актуального питання. Вказуються правила, за якими воно має проводи-
тися. Наводяться критерії адекватності інформації, що має бути пред-
ставлена при збагаченні громадської думки, та когнітивні процеси, що
супроводжують розширення образу об’єкта в уявленні людей. Аналізу-
ються об’єктивні та суб’єктивні чинники формування образу об’єкта в
уяві громадськості. До об’єктивних чинників віднесено характеристики
середовища та інформації, що подається, до суб’єктивних – особистісні
особливості громадян.
Посилання
Дрошинец А. Н. Формирование положительного обществен-
ного мнения об атомной энергии : проблемы методологии :
[Электронный ресурс]. – Режим доступа : http://www.rae.
ru/fs/?section=content&op=show_article&article_id=1576
Fishkin J. Deliberative Polling : Toward a Better-Informed
Democracy : [Electronic source]. – Access mode : http://cdd.
stanford.edu/polls/docs/summary/
Докторов Б. З. Обогащенное общественное мнение : [Элект-
ронный ресурс]. – Режим доступа : http://www.polit.ru/
article/2007/12/04/doktorov/
Докторов Б. З. Обогащенное общественное мнение: понятие,
социальная практика, опыт изучения / Б. З. Докторов // Мо-
ниторинг общественного мнения. – 2004. – № 3. – С. 58 – 70.
Докторов Б. З. Пост-гэллаповские опросные технологии : к
-летию опросов общественного мнения в США / Б. З. Док-
торов // Социологический журнал. – 2005. – № 2. – С. 5 – 36.
Кожина М. Н. Стилистический энциклопедический словарь
русского языка / М. Н. Кожина. – М. : Флинта, 2002. – 696 с.
Поварнин С. И. Искусство спора : [Электронный источник]. –
Режим доступа : http://www.kcnlp.com.ua/dominirovanie/spor/
Вачков И. В. Основы технологии группового тренинга. Пси-
хотехники : [учебное пособие] / И. В. Вачков. – М. : Акаде-
мический проект, 2006. – 165 с.
Гірник А. Н. Тренінг комунікативних умінь (методичні ма-
теріали) / А. Н. Гірник // Практична психологія та соціаль-
на робота. – 2001. – №1. – С. 21
Подгорная И. С. Влияние формы обсуждения на обогащение
образа проблемы в общественном мнении / И. С. Подгор-
ная // Телескоп: журнал социологических и маркетинговых
исследований. – 2012. – № 4. – С. 36 – 39.
Битянова М. Р. Социальная психология : наука, практика и
образ мыслей. Учебное пособие / М. Р. Битянова. – М. : Изд-
во ЭКСМО-Пресс, 2001. – 576 с.
Афанасьев В. Г. Социальная информация и управление об-
ществом / В. Г. Афанасьев. – М. : Политиздат, 1975. – 408 с.
Алексеев Б. К. Изучение общественного мнения : вопросы
организации исследований / Б. К. Алексеев, Б. З. Докторов,
Б. М. Фирсов // Социологические исследования. – 1981. –
№ 1. – С. 78 – 85.
Короткова В. Н. Социология общественного мнения. Кон-
спект лекций / В. Н. Короткова. – СПб : Изд-во В. А. Михай-
лова, 2000. – 32 с.
Хьелл Л. Теория личности / Л. Хьелл, Д. Зиглер. – СПб : Пи-
тер, 2007. – 607 с.
Поварнин С. И. Искусство спора : [Электронный источник]. –
Режим доступа : http://www.kcnlp.com.ua/dominirovanie/spor/
Веккер Л. М. Психика и реальность. Единая теория психи-
ческих процессов / Л. М. Веккер. – М. : Смысл, 1998. – 685 с.
Фоксол Г. Психология потребителя в маркетинге / Г. Фок-
сол, Р. Голдсмит, С. Браун. – СПб : Питер, 2001. – 352 с.
Мокшанцев Р. И. Психология рекламы / Р. И. Мокшанцев. –
М. : ИНФРА-М, 2009. – 282 с.
Яголковский С. Р. Инновационность как детерминанта раз-
вития личности : личностный, групповой и организационный
аспекты / С. Р. Яголковский. – М. : Институт психологии
РАН, 2011. – 580 с.
##submission.downloads##
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Редакція має повне право публікувати у Збірнику оригінальні наукові статті як результати теоретичних і експериментальних досліджень, які не знаходяться на розгляді для опублікування в інших виданнях. Автор передає редколегії Збірника права на розповсюдження електронної версії статті, а також електронної версії англомовного перекладу статті (для статей українською та російською мовою) через будь-які електронні засоби (розміщення на офіційному web-сайті Збірника, в електронних базах даних, репозитаріях та ін).
Автор публікації зберігає за собою право без узгодження з редколегією та засновниками використовувати матеріали статті: а) частково чи повністю в освітніх цілях; б) для написання власних дисертацій; в) для підготовки абстрактів, доповідей конференцій та презентацій.
Автор публікації має право розміщувати електронні копії статті (у тому числі кінцеву електронну версію, завантажену з офіційного web-сайту Збірника) на:
- персональних web-ресурсах усіх Авторів (web-сайти, web-сторінки, блоги тощо);
- web-ресурсах установ, де працюють Автори (включно з електронними інституційними репозитаріями);
- некомерційних web-ресурсах відкритого доступу (наприклад, arXiv.org).
Але в усіх випадках обов’язковою є наявність бібліографічного посилання на статтю або гіперпосилання на її електронну копію, що містяться на офіційному сайті Збірника.