Психологічні детермінанти ціннісно- орієнтаційного розвитку особистості майбутніх фахівців освітньої галузі
DOI:
https://doi.org/10.32626/2227-6246.2013-19.%25pКлючові слова:
особистість, ціннісні орієнтації, цінності, ціль, інтерес, мотив, потреба, особистісний розвиток.Анотація
У статті обґрунтувано важливість урахування сутності і специфіки
ціннісних орієнтацій майбутніх психологів та соціальних педагогів, їх
вплив на особистісний розвиток майбутніх фахівців під час професійного
становлення. Крім цього, розкрито розуміння психологічних меха-
нізмів та суб’єктних властивостей ціннісних орієнтацій, що є осново-
положними чинниками особистісного розвитку майбутніх спеціалістів
зазначеного профілю роботи. Встановлено, що особливого змісту у
процесі особистісного розвитку майбутніх спеціалістів набирає зміст
профдіяльності, який визначає формат та особливості ціннісно-
нормативної сфери, глибину переконань і професійних домагань,
визначаючи повноту їх суспільної значущості.
Посилання
Антилогова Л.Н. Психологические механизмы развития
нравственного сознания личности / Л.Н. Антилогова. –
Омск, 1999. – 184 с.
Василюк Ф.Е. Психология переживания (анализ преодоле-
ния критичес ких ситуаций) / Ф.Е. Василюк – М.: Изд-во
МГУ, 1984. – 200 с.
Вірна Ж.П. Мотиваційно-смислова регуляція у професіона-
лізації психолога: Дис. ... д-ра психол. наук: 19.00.01 / Жан-
на Петрівна Вірна; Волинський держ. ун-т ім. Лесі Україн-
ки. – Луцьк, 2004. – 437 арк.
Дмитерко-Карабин Х.М. Вплив смисложиттєвих орієнтацій
на мотиваційну готовність до професійної діяльності май-
бутніх психологів: Дис. ... канд. психол. наук: 19.00.07 /
Х.М. Дмитерко-Карабин; Прикарпатський ун-т ім. Василя
Стефаника. – Івано-Франківськ, 2004. – 286 арк.
Додонов Б.И. Эмоция как ценность / Б.И. Додонов. – М.: Пе-
дагогика, 1978. – 272 с.
Здравомыслов А.Г. Потребности, интересы, ценности /
А.Г. Здравомыслов – М.: Политиздат, 1988. – 222 c.
Маслоу А.Г. Мотивация личности / А.Г. Маслоу. – СПб.: Ев-
разия, 1999. – 478 с.
Морогин В.Г. Экспериментально-психологическое исследо-
вание ценностно-потребностной сферы личности (теория и
практика): Автореферат дис. ... д-ра психол. наук / В.Г. Мо-
рогин – Новосибирск, 1999. – 45 с.
Психология. Словарь (2-е издание)/ [под общей ред. А.В. Пе-
тровского, М.Г. Ярошевского]. – М.: Политиздат, 1990. –
с.
Ручка А.А. Социальные ценности и норма / А.А. Ручка – К.:
Наукова думка, 1976. – 151 с.
Сагатовский В.Н. Системный подход к классификации цен-
ностей / В.Н. Сагатовский // Научные исследования и чело-
веческие потребности / ВНИИ системных исследований. –
М.: Из-во ВНИИ СИ, 1979. – 119 с.
Тихомандрицкая О.А. Особенности социально-психоло-
гического изучения ценностей как элементов когнитив-
ной и мотивационно-потребностной сферы. (Методические
аспекты) / О.А. Тихомандрицкая, Е.М. Дубовская // Мир
психологии. – 1999. – № 3. – С. 80-90.
Узнадзе Д.Н. Общее учение об установке / Д.Н. Узнадзе //
Хрестоматия по психологии: Учебное пособие для студентов
пединститутов: [сост. В.В. Мироненко, под ред. А.В. Петров-
ского]. – М.: Просвещение. – 1978. – С. 101-108.
Филиппов А.А. Профессиональная ориен тация и профес-
сиональное самоопределение личности / А.А. Филиппов,
Л.Л. Кондратьева // Активность личности в общении и про-
фессиональное самоопределение. – Л.: Прог ресс, 1976. –
С. 65-76.
Франк С.Л. Духовные основы общества / С.Л. Франк. – М.:
Республика, 1991. – 511 с.
Фурман А.А. Категоріальний апарат аксіосфери як пробле-
ма теоретичної психології / А.А. Фурман // Вітакультурний
млин: Методологічний альманах. – 2007. – Модуль 6.– С. 43-
– 0,25 др. арк .
Фурман А.А. Ціннісно-орієнтаційні чинники особистісного
розвитку майбутніх психологів: Дис. … к-та психол. наук. –
О., 2009. – 225 с.
Холл К.С. Теории личности / К.С. Холл, Г. Линдсей. – М.:
«КСП+», 1997. – 720 с.
Хьелл Л. Теории личности / Л. Хьелл, Д. Зиглер. – СПб.:
Питер-Пресс, 1997. – 608 с.
Швалб Ю.М. Психологические модели целеполагания /
Ю.М. Швалб. – К.: Стилос, 1997. – 240 с.
Шпрангер Э. Основные идеальные типы индивидуальнос-
ти / Э. Шпрангер // Психология личности. Тексты / [под
ред. Ю.Б. Гиппенрейтер, А.А. Пузырея]. – М.: МГУ, 1982. –
С. 55-60.
Юнг Н.В. Психологічні особливості ціннісних орієнтацій
підлітків, груп підвищеної психологічної уваги): Авторефе-
рат дис. ... канд. психол. наук / Н.В. Юнг. – Одеса, 2006. –
с.
Яницкий М.С. Ценностные ориентации личности как дина-
мическая система / М.С. Яницкий. – Кемерово: Кузбассву-
зиздат, 2000. – 204 с.
##submission.downloads##
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Редакція має повне право публікувати у Збірнику оригінальні наукові статті як результати теоретичних і експериментальних досліджень, які не знаходяться на розгляді для опублікування в інших виданнях. Автор передає редколегії Збірника права на розповсюдження електронної версії статті, а також електронної версії англомовного перекладу статті (для статей українською та російською мовою) через будь-які електронні засоби (розміщення на офіційному web-сайті Збірника, в електронних базах даних, репозитаріях та ін).
Автор публікації зберігає за собою право без узгодження з редколегією та засновниками використовувати матеріали статті: а) частково чи повністю в освітніх цілях; б) для написання власних дисертацій; в) для підготовки абстрактів, доповідей конференцій та презентацій.
Автор публікації має право розміщувати електронні копії статті (у тому числі кінцеву електронну версію, завантажену з офіційного web-сайту Збірника) на:
- персональних web-ресурсах усіх Авторів (web-сайти, web-сторінки, блоги тощо);
- web-ресурсах установ, де працюють Автори (включно з електронними інституційними репозитаріями);
- некомерційних web-ресурсах відкритого доступу (наприклад, arXiv.org).
Але в усіх випадках обов’язковою є наявність бібліографічного посилання на статтю або гіперпосилання на її електронну копію, що містяться на офіційному сайті Збірника.