Толерантність як фактор уявлень студентів про норми поведінки в міжособистісному конфлікті
DOI:
https://doi.org/10.32626/2227-6246.2012-18.%25pКлючові слова:
особистість, уявлення, норма поведінки, толерантність, терпимість, міжособистісний конфлікт, продуктивність, конфліктна дія.Анотація
У статті представлено аналіз результатів емпіричного дослідження
впливу толерантності особистості на уявлення студентів про норми
поведінки в міжособистісному конфлікті. Аналіз отриманих даних
свідчить про виразний зв’язок рівня толерантності особистості із типом
уявлень студентів про норму поведінки у міжособистісному конфлікті.
Рівень толерантності помітно вищий у студентів з продуктивним типом
уявлень, порівняно з представниками непродуктивного типу уявлень.
Водночас залежність ”чим вищий рівень толерантності, тим більш
продуктивними є уявлення про норми поведінки у конфлікті”
підтверджується лише в обмеженому діапазоні.
Посилання
Асмолов А.Г. Практическая психология и проектирование
вариативного образования в России: от парадигмы конфликта –
к парадигме толерантности /А.Г.Асмолов// Психология
образования: проблемы и перспективы: материалы І$й
междунар. научно$практ. конф., Москва, 16$18 декабря
– М.: Смысл, 2004. – С.6$10
Бобнева М.И. Социальные нормы и регуляция поведения / Отв.
ред. Е.В.Шорохова. – М.: Наука, 1978. – 312 с.
Братченко С.Л. Введение в гуманитарную экспертизу образова$
ния /С.Л.Братченко. – М.: Смысл, 1999. – 137 с.
Дуткевич Т.В. Особливості соціально$перцептивного образу
міжособистісного конфлікту /Т.В.Дуткевич// Проблеми
сучасної психології: Зб. наук. пр. Кам’янець$Подільського
національного університету ім. І.Огієнка, Інституту психології
ім. Г.С. Костюка АПНУ / За ред. С.Д. Максименка, Л.А. Онуф$
рієвої. – Вип. 8. – Кам’янець$Подільський: Аксіома, 2010. –
С. 288$297.
Зимбули А.Е. Почему терпимость и какая терпимость? /
А.Е.Зимбули // Вестник С$Петербургского университета.
Сер. 6. – 1996. – Вип.3(№20) – С. 22$28.
Зиммель Г. Человек как враг // Зиммель Г. Избранное. Том 2:
Созерцание жизни. – М.: Юрист, 1996. – С. 506.
Кожухарь Г.С. Проблема толерантности в межличностном
общении /Г.С.Кожухарь // Вопросы психологии. – №2. –
– С.3$12
Кошова І.В. Вплив інтерпретаційних схем на розвиток і
завершення конфліктних ситуацій /І.В.Кошова// Наукові
записки Інституту психології ім. Г.С.Костюка АПН України:
$х томах. Т. 2. – К.: Главник, 2005. – Вип. 26. – С.384$389.
Кристалл Г. Аффективная толерантность /Г.Кристалл//
Журнал практической психологии и психоанализа, 2001. –
№3. – С. 56$66.
Рожков М.И. Воспитание толерантности у школьников /
М.И.Рожков, Л.В.Байбородова, М.А.Ковальчук. – Ярославль:
Академия развития, Академия холдинг, 2003. – 192 с.
##submission.downloads##
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Редакція має повне право публікувати у Збірнику оригінальні наукові статті як результати теоретичних і експериментальних досліджень, які не знаходяться на розгляді для опублікування в інших виданнях. Автор передає редколегії Збірника права на розповсюдження електронної версії статті, а також електронної версії англомовного перекладу статті (для статей українською та російською мовою) через будь-які електронні засоби (розміщення на офіційному web-сайті Збірника, в електронних базах даних, репозитаріях та ін).
Автор публікації зберігає за собою право без узгодження з редколегією та засновниками використовувати матеріали статті: а) частково чи повністю в освітніх цілях; б) для написання власних дисертацій; в) для підготовки абстрактів, доповідей конференцій та презентацій.
Автор публікації має право розміщувати електронні копії статті (у тому числі кінцеву електронну версію, завантажену з офіційного web-сайту Збірника) на:
- персональних web-ресурсах усіх Авторів (web-сайти, web-сторінки, блоги тощо);
- web-ресурсах установ, де працюють Автори (включно з електронними інституційними репозитаріями);
- некомерційних web-ресурсах відкритого доступу (наприклад, arXiv.org).
Але в усіх випадках обов’язковою є наявність бібліографічного посилання на статтю або гіперпосилання на її електронну копію, що містяться на офіційному сайті Збірника.