Творча активність як мотиваційний компонент у системі підготовки спеціаліста до творчої професійної діяльності
DOI:
https://doi.org/10.32626/2227-6246.2012-18.%25pКлючові слова:
творча активність, інтелектуальна активність, професійна спрямованість, творчий потенціал, творча професійна діяльність.Анотація
У статті проведено аналіз психологопедагогічної, методичної
літератури з проблеми дослідження. Уточнено визначення поняття
“активність”, “творча активність”, наведені різні погляди щодо визначен
ня суттєвих ознак та характеристик цього складного особистісного
утворення; конкретизовані структурні компоненти, що складають зміст
творчої активності, критерії та рівні її сформованості в студентів.
Проаналізовано специфіку фахової підготовки студентів, і на основі
аналізу досягнень вітчизняної й зарубіжної психологічної науки виявлені
різні підходи в дослідженні процесу формування творчої активності як
важливої характеристики професіоналізму сучасного вчителя.
Посилання
Богоявленская Д.Б. Интеллектуальная активность как
проблема творчества / Д.Б. Богоявленская. – РостовнаДону,
– 173 с.
Вишнякова Н.Ф. Психологические основы развития креа
тивности в профессиональной акмеологии / Н.Ф. Вишнякова. –
М. , 1996. – С. 31.
Дружинин В.Н. Когнитивные способности: структура,
диагностика, развитие / В.Н. Дружинин. – СПб.: Иматон,
– 224 с.
Кісіль М.В. Креативність і прагматизм для сучасної освіти /
М.В.Кісіль// Вісник Дніпропетровського університету. Серія
“Філософія, соціологія, політологія”. – Вип. 17. – Д. : ДНУ,
– С. 140144.
Мороз Ю.В. Творча активність особистості і закономірності її
розвитку в онтогенезі / Ю.В. Мороз // Практична психологія
та соціальна робота. – 2002. – № 4. – С. 5860.
Никитина Г. В., Романенко В. Н. Формирование творческих
умений в процессе профессионального обучения / Г.В. Ни
китина, В.Н. Романенко. – СПб.: Издательство С.Петер
бургского университета, 1998. – 168 с.
Олійник С.В. Теоретичні засади формування творчого потен
ціалу майбутнього вчителя / С.В. Олійник // Наукові за
писки. – Ніжин : Ніжинський ДПУ, 1998. – С. 4042.
Пономарев Я.А. Психология творения: Избранные пси
хологические труды/ Я.А. Пономарев //Академия педаго
гических и социальных наук: Московский психологосо
циальный институт. – М. Воронеж: Модэк, 1999. – 480 с.
##submission.downloads##
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Редакція має повне право публікувати у Збірнику оригінальні наукові статті як результати теоретичних і експериментальних досліджень, які не знаходяться на розгляді для опублікування в інших виданнях. Автор передає редколегії Збірника права на розповсюдження електронної версії статті, а також електронної версії англомовного перекладу статті (для статей українською та російською мовою) через будь-які електронні засоби (розміщення на офіційному web-сайті Збірника, в електронних базах даних, репозитаріях та ін).
Автор публікації зберігає за собою право без узгодження з редколегією та засновниками використовувати матеріали статті: а) частково чи повністю в освітніх цілях; б) для написання власних дисертацій; в) для підготовки абстрактів, доповідей конференцій та презентацій.
Автор публікації має право розміщувати електронні копії статті (у тому числі кінцеву електронну версію, завантажену з офіційного web-сайту Збірника) на:
- персональних web-ресурсах усіх Авторів (web-сайти, web-сторінки, блоги тощо);
- web-ресурсах установ, де працюють Автори (включно з електронними інституційними репозитаріями);
- некомерційних web-ресурсах відкритого доступу (наприклад, arXiv.org).
Але в усіх випадках обов’язковою є наявність бібліографічного посилання на статтю або гіперпосилання на її електронну копію, що містяться на офіційному сайті Збірника.