Психологічні чинники становлення життєвої стратегії у студентської молоді
DOI:
https://doi.org/10.32626/2227-6246.2012-18.%25pКлючові слова:
життєва стратегія, студентська молодь, чинники становлення життєвої стратегії, мотиви, мотивація навчально_професійної діяльності студентів.Анотація
Стаття присвячена психологічній характеристиці життєвої стратегії
та основних чинників її становлення, зокрема мотивації навчально
професійної діяльності студентів. Життєві стратегії дозволяють людині
через уявлення майбутнього свідомо і цілеспрямовано розвивати свій
особистісний потенціал, тому так важливо вивчати мотиваційну сферу
студентської молоді. Вивчення мотивації – це виявлення її актуального
рівня і можливих перспектив, зони її найближчого розвитку у кожного
студента. Мотивація постає як складне психологічне утворення, що
поєднує усвідомлювані та неусвідомлювані особистістю спонуки та
очікування в процесі формування індивідуального способу діяльності у
світі через засвоєння та продуктивну реконструкцію загальнолюдського
досвіду в пізнанні та перетворенні світу.
Посилання
АбульхановаСлавская К.А. Стратегия жизни /К.А.Абуль
хановаСлавская. – М., 1991. – 268 с.
Асеев В.Г. Мотивация учебной деятельности и формирование
личности /В.Г.Асеев. – М., 1976.
Васильева О.С. Изучение основных характеристик жизненной
стратегии человека /О.С.Васильева, Е.А.Демченко // Вопросы
психологии. – 2002. – № 4. – С. 7485.
Ильин Е.П. Мотивация и мотивы /Е.П.Ильин. – СПб.: Питер,
– 512 с.
Ліфарева Н.В. Психологія особистості: [Навчальний по
сібник] /Н.В.Ліфарева. – Київ: Центр навчальної літератури,
– 240 с.
Маслоу А. Мотивация и личность / А.Маслоу; [пер. с англ.]. –
СПб.: Питер, 2006. – 352 с.
Мотивация и деятельность / X. Хекхаузен. – 2е изд. – СПб.:
Питер; М.: Смысл, 2003. – 860 с.
Резник Т.Е. Жизненные стратегии личности /Т.Е.Резник,
Ю.М.Резник// Социс. – 1995. – № 2. – C. 98104.
Рубинштейн С.Л. Основы общей психологии/С.Л. Рубинш
тейн. – М.: Мин. просвещ. РСФСР, 1946. – 704 с.
Созонтов А. Е. Основные жизненные стратегии российских
студентов // Вестник МГУ. – Сер. 14. Психология. – 2003. –
№ 3. – С. 16.
##submission.downloads##
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Редакція має повне право публікувати у Збірнику оригінальні наукові статті як результати теоретичних і експериментальних досліджень, які не знаходяться на розгляді для опублікування в інших виданнях. Автор передає редколегії Збірника права на розповсюдження електронної версії статті, а також електронної версії англомовного перекладу статті (для статей українською та російською мовою) через будь-які електронні засоби (розміщення на офіційному web-сайті Збірника, в електронних базах даних, репозитаріях та ін).
Автор публікації зберігає за собою право без узгодження з редколегією та засновниками використовувати матеріали статті: а) частково чи повністю в освітніх цілях; б) для написання власних дисертацій; в) для підготовки абстрактів, доповідей конференцій та презентацій.
Автор публікації має право розміщувати електронні копії статті (у тому числі кінцеву електронну версію, завантажену з офіційного web-сайту Збірника) на:
- персональних web-ресурсах усіх Авторів (web-сайти, web-сторінки, блоги тощо);
- web-ресурсах установ, де працюють Автори (включно з електронними інституційними репозитаріями);
- некомерційних web-ресурсах відкритого доступу (наприклад, arXiv.org).
Але в усіх випадках обов’язковою є наявність бібліографічного посилання на статтю або гіперпосилання на її електронну копію, що містяться на офіційному сайті Збірника.