Зміст та особливості розвитку професійної свідомості майбутнього психолога в процесі навчання у ВНЗ
DOI:
https://doi.org/10.32626/2227-6246.2012-18.%25pКлючові слова:
професія, професійна свідомість, професійна діяльність, аспекти професійної свідомості, структура професійної свідомості, професійне навчання студентів_психологів.Анотація
У статті розкрито поняття “професійна свідомість”, представлені
основні елементи та параметри професійної свідомості студентів
психологів. Виявлені особливості формування професійної свідомості у
студентівпсихологів під час професійного навчання у ВНЗ. Дана
характеристика професійної свідомості як суб’єктивної складової
професії, продемонстровано механізм об’єктивного переходу професійної
свідомості в професійну діяльність. Розглянуто структуру професійної
свідомості майбутнього психолога. Виявлено особливості розвитку
професійної свідомості майбутнього психолога в процесі його навчання у
ВНЗ.
Посилання
Ангеловский А.А. Анализ понятий профессия, профес
сиональное сознание, профессиональная деятельность,
профессионализм // Известия Самарского научного центра
Российской академии наук / А.А. Ангеловский – Т. 12. –
№5(2). – Самара, 2010. – С. 306314.
Гуслякова Н.И. Психологические механизмы становления
профессионального сознания будущего учителя: Автореф.
дисс... докт. психол. наук: 19.00.07 / Н.И. Гуслякова; ГОУ
ВПО “Поволжская государственная социальногуманитарная
академия”. – Самара, 2010. – 43 с.
Кудрявцев Т.В. Психологический анализ динамики професси
онального самоопределения личности / Т. В. Кудрявцев, В.Ю.Ше
гурова // Вопросы психологии. – 1983. – В. 2. – С. 5159.
Лазутина Г.В. Профессиональная этика журналиста / Г.В. Ла
зутина. – М., 2000. – С. 79.
Маркова А.К. Психология профессионализма / А.К. Марко
ва. – М., 1996. – 308 с.
Митина Л.М. Личностное и профессиональное развитие человека
в новых социальноэкономических условиях / Л.М. Митина //
Вопросы психологии. – 1997. –В. 4. – С. 2838.
Пономарев Я.А. Психология творения: Избранные психо
логические труды / Я.А. Пономарев. – М. – Воронеж: МОДЭК,
– 480 с.
Шевченко Н.Ф. Формування професійної свідомості прак
тичних психологів у системі вищої освіти: Автореф. дис... докт.
психол. наук: 19.00.07 / Н.Ф. Шевченко; Інт психології ім.
Г. С. Костюка АПН України. – К., 2006. – 34 с.
##submission.downloads##
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Редакція має повне право публікувати у Збірнику оригінальні наукові статті як результати теоретичних і експериментальних досліджень, які не знаходяться на розгляді для опублікування в інших виданнях. Автор передає редколегії Збірника права на розповсюдження електронної версії статті, а також електронної версії англомовного перекладу статті (для статей українською та російською мовою) через будь-які електронні засоби (розміщення на офіційному web-сайті Збірника, в електронних базах даних, репозитаріях та ін).
Автор публікації зберігає за собою право без узгодження з редколегією та засновниками використовувати матеріали статті: а) частково чи повністю в освітніх цілях; б) для написання власних дисертацій; в) для підготовки абстрактів, доповідей конференцій та презентацій.
Автор публікації має право розміщувати електронні копії статті (у тому числі кінцеву електронну версію, завантажену з офіційного web-сайту Збірника) на:
- персональних web-ресурсах усіх Авторів (web-сайти, web-сторінки, блоги тощо);
- web-ресурсах установ, де працюють Автори (включно з електронними інституційними репозитаріями);
- некомерційних web-ресурсах відкритого доступу (наприклад, arXiv.org).
Але в усіх випадках обов’язковою є наявність бібліографічного посилання на статтю або гіперпосилання на її електронну копію, що містяться на офіційному сайті Збірника.