Розвиток рефлексії як суб’єктної здатності до професійної діяльності викладача вищої школи

Автор(и)

  • Н.М. Надюк

DOI:

https://doi.org/10.32626/2227-6246.2012-17.%25p

Ключові слова:

суб’єктність, рефлексія, професійна рефлексія, особистісна здатність.

Анотація

Професійне становлення викладача вищої школи розглядається як
різноплановий, складнодетермінований феномен із специфічною
структурою і динамікою розвитку, який можна визначити як процес
“перетворення” людини на суб’єкта професійної педагогічної діяльності
і життя в цілому. Провідним чинником в цьому процесі виступає
внутрішня активність особистості викладача вищої школи, що
виявляється в різних видах педагогічної рефлексії. Суб’єктність
визначається як провідна засада успішності професійної діяльності, як
рефлексивний феномен особистості, який дозволяє людині визначати
ціннісну позицію по відношенню до самої себе і, виходячи із такої позиції,
формувати власну професійну стратегію.

Посилання

Выготский Л.С. Собрание сочинений / Л.С. Выготский. – В 6

ти т. – Т. 6. Научное наследство / Под ред. М.Г. Ярошевского. –

М. : Педагогика, 1984. – 400 с.

Завацька Н.Є. Теоретичні підходи та основні методи психо

терапії узалежненої поведінки: соціальнопсихологічний

аспект : монографія / Н.Є. Завацька. – К.: Український

видавничий консорціум, 2008. – 260 с.

Карпов А.В. Рефлексивность как психическое свойство и

методика ее диагностики / А.В.Карпов // Психологический

журнал. – 2003. –№5. – С. 4557 .

Кулюткин Ю.Н. Творческое мышление в профессиональной

деятельности учителя / Ю.Н. Кулюткин // Вопросы пси

хологии, 1986. –№2. – С. 2130.

Максименко С.Д. Ґенеза здійснення особистості / С.Д. Мак

сименко. – К.: Видавництво ТОВ “КММ”, 2006. – 240 с.

Маслоу А. Новые рубежи человеческой природы / А.Маслоу;

Пер. с англ., испр. – М.: Смысл; Альпина нонфикшн, 2011. –

с.

Митина Л.М. Психологические особенности внутрилично

стных противоречий учителя / Л.М. Митина, О.В. Кузьмен

кова // Вопросы психологии. – 1998. –№3. – С. 3–16.

Петровский В.А. Личность в психологии: парадигма су

бъектности / В.А. Петровский. – РостовнаДону: Феникс,

– 512 с.

Проблемы рефлексии. Современные комплексные иссле

дования. – Новосибирск: Наука, 1987. – 240 с.

Слободчиков В.И. Основы психологической антропологии.

Психология человека: Введение в психологию субъектив

ности / В.И. Слободчиков, Е.И. Исаев. – М. : ШколаПресс,

– 384 с.

##submission.downloads##

Як цитувати

Надюк, Н. (2019). Розвиток рефлексії як суб’єктної здатності до професійної діяльності викладача вищої школи. Збірник наукових праць "Проблеми сучасної психології", (17). https://doi.org/10.32626/2227-6246.2012-17.%p