Сутність діалогічного спілкування як складової психологічної культури майбутніх педагогів
DOI:
https://doi.org/10.32626/2227-6246.2012-17.%25pКлючові слова:
діалогічне спілкування, культура, психологічна культура, майбутні педагоги.Анотація
У статті розкриваються основні підходи до визначення понять
“психологічна культура”, “психологічна культура майбутніх педагогів”,
акцентується увага на особливостях цього феномену як професійної якості
майбутнього педагога та складової соціальних здібностей особистості.
Психологічний аспект діалогічної взаємодії розглядається як спосіб
організації взаємостосунків суб’єктів спілкування у навчально"виховному
процесі, який спрямований на формування психологічної культури
особистості в процесі вирішення поставлених завдань. Автор акцентує
увагу на діалогічному спілкуванні як компоненті психологічної культури
майбутнього педагога.
Посилання
Дьяконов Г. В. Основы диалогического подхода к психо"
логической науке и практике: [Монография] / Г. В.Дьяконов. –
Кировоград: РИО КГПУ им. В. Винниченко, 2007. – 847 с.
Дьяконов Г. В. Психологія діалогу: екзистенційно"онто"
логічний підхід / Г. В. Дьяконов // Збірник наукових праць
Кіровоградського державного педагогічного університету ім.
Володимира Винниченка; [під ред. Г. В. Дьяконова]. – Вип. 1. –
Кіровоград: ПП “Центр оперативної поліграфії “Авангард”,
– С. 5"18.
Колмогорова Л. С. Возрастные возможности и особенности
становления психологической культуры учащихся : дис. … д"ра
психол. наук : 19.00.07 / Л.С. Колмогорова. – М., 2001. – 471 с.
Марасанов Г. И. Психолого"акмеологическое консульти"
рование как средство повышения психологической культуры
кадров управления : дис. … канд. психол. наук : 19.00.13 /
Г. И. Марасанов. – М., 1995. – 162 с.
Мотков О. И. Психология самопознания личности : [практ.
пособ.] / О. И. Мотков. – М. : Педагогика, 1993. – 96 с.
Мухаметзянова Ф. Ш. Педагогические условия формирования
психологической культуры учителя : дис. … канд. пед. наук :
00.01 / Ф. Ш. Мухаметзянова. – Казань, 1995. – 207 с.
Рубинштейн С. Л. Бытие и сознание. Человек и мир /
С. Л. Рубинштейн. – СПб. и др.: Питер ; Питер принт, 2003. –
с.
Семикин В. В. Психологическая культура в педагогическом
взаимодействии: дис. … д"ра психол. наук : 19.00.07 /
В. В. Семикин. – СПб., 2004. – 379 с.
Степанов О. М. Педагогічна психологія: [навч. посіб.] /
О. М. Степанов. – К.: Академвидав, 2011. – 416 с. (Альма"
матер).
Флоренская Т. А. Диалог в практической психологии: наука о
душе / Т. А. Флоренская. – М.: Гуманит. изд. центр “ВЛАДОС”,
– 208 с.
Чепелєва Н. В. Психологічна культура майбутнього вчителя /
Н. В. Чепелєва. – К.: Т"во “Знання” УРСР, 1989. – 32 с.
##submission.downloads##
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Редакція має повне право публікувати у Збірнику оригінальні наукові статті як результати теоретичних і експериментальних досліджень, які не знаходяться на розгляді для опублікування в інших виданнях. Автор передає редколегії Збірника права на розповсюдження електронної версії статті, а також електронної версії англомовного перекладу статті (для статей українською та російською мовою) через будь-які електронні засоби (розміщення на офіційному web-сайті Збірника, в електронних базах даних, репозитаріях та ін).
Автор публікації зберігає за собою право без узгодження з редколегією та засновниками використовувати матеріали статті: а) частково чи повністю в освітніх цілях; б) для написання власних дисертацій; в) для підготовки абстрактів, доповідей конференцій та презентацій.
Автор публікації має право розміщувати електронні копії статті (у тому числі кінцеву електронну версію, завантажену з офіційного web-сайту Збірника) на:
- персональних web-ресурсах усіх Авторів (web-сайти, web-сторінки, блоги тощо);
- web-ресурсах установ, де працюють Автори (включно з електронними інституційними репозитаріями);
- некомерційних web-ресурсах відкритого доступу (наприклад, arXiv.org).
Але в усіх випадках обов’язковою є наявність бібліографічного посилання на статтю або гіперпосилання на її електронну копію, що містяться на офіційному сайті Збірника.