Проблема креативности в отечественной психологии
DOI:
https://doi.org/10.32626/2227-6246.2012-16.%25pКлючові слова:
творчість, креативність, динамічний, життєтворча спрямованість, креатив_еталон, особистість.Анотація
Стаття присвячена теоретичному узагальненню вітчизняних
досліджень креативності як наукового поняття й психічного явища.
Проведено порівняльний аналіз понять “креативність” і “творчість”, а
також термінів, що позначають ці поняття. Обґрунтовано положення про
креативність як динамічну життєтворчу спрямованість особистості.
Стверджується, що розкриття креативності супроводжується пози
тивним емоціопідживленням, позитивогенністю настрою, мінімумом
біоенергозатрат та одночасно виступає профілактикою дестабілізуючих
психосоматичних проявів людини.
Посилання
Барышева Т.А. Психологическая структура и развитие
креативности у взрослых: Дисс. ...дра психол. наук:
00.13. – С.Петерб., 2005. – 360 с.
Банзелюк Е.И. Диагностические показатели креативности и
их динамика: Дис. ... канд. психол. наук: 19.00.01. – Москва,
– 213 с.
Богданова М.К. Педагогічні засади формування особистісно
зорієнтованого спілкування у майбутніх учителів: Автореф.
дис. ... канд. пед. наук. – К., 2000. – 20 c.
Демидова Т.В. Развитие креативности как устойчивого
свойства личности в старшем школьном возрасте: Дисс. ...
канд. психол. наук: 19.00.07. – Армавир, 2003. – 170 c.
Коломиец Е.Ф. Креативность как фактор выбора стратегии
самореализации личности: Автореф. ... дисс. канд. психол.
наук: 19.00.01. – СанктПетербург, 2010. – 29 с.
Красило Т.А. Особенности отношения креативной личности к
продуктам творческой деятельности: Дис. ... канд. психол.
наук. – М., 2005. – 174 с.
Кузнєцов М.А., Діомідова Н.Ю. Специфіка реагування на
екзаменаційний стрес у студентів з різними рівнями емоційної
креативності // Вісник ХНПУ імені Г.С. Сковороди. Психо
логія. – Харків: ХНПУ, 2010. – Вип. 35. – С. 110133.
Розова Т.М. Креативність як чинник розвитку професійно
комунікативних здібностей майбутніх психологів: Дисс. ...
канд. психол. наук: 19.00.07. – К., 2007. – 289 с.
Семенова И.А. Чувствительность к креативности младших
школьников как педагогическая способность учителя: Дисс. ...
канд. психол. наук: 19.00.07. – Самара, 2005. – 218 с.
Щербакова Е.Е. Формирование педагогической креативности
студентов вуза в условиях профессиональной подготовки:
Дис. ... канд. психол. наук: 19.00.07. – Нижний Новгород,
– 221 с.
##submission.downloads##
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Редакція має повне право публікувати у Збірнику оригінальні наукові статті як результати теоретичних і експериментальних досліджень, які не знаходяться на розгляді для опублікування в інших виданнях. Автор передає редколегії Збірника права на розповсюдження електронної версії статті, а також електронної версії англомовного перекладу статті (для статей українською та російською мовою) через будь-які електронні засоби (розміщення на офіційному web-сайті Збірника, в електронних базах даних, репозитаріях та ін).
Автор публікації зберігає за собою право без узгодження з редколегією та засновниками використовувати матеріали статті: а) частково чи повністю в освітніх цілях; б) для написання власних дисертацій; в) для підготовки абстрактів, доповідей конференцій та презентацій.
Автор публікації має право розміщувати електронні копії статті (у тому числі кінцеву електронну версію, завантажену з офіційного web-сайту Збірника) на:
- персональних web-ресурсах усіх Авторів (web-сайти, web-сторінки, блоги тощо);
- web-ресурсах установ, де працюють Автори (включно з електронними інституційними репозитаріями);
- некомерційних web-ресурсах відкритого доступу (наприклад, arXiv.org).
Але в усіх випадках обов’язковою є наявність бібліографічного посилання на статтю або гіперпосилання на її електронну копію, що містяться на офіційному сайті Збірника.