Емпатія в структурі соціально– психологічної адаптації студентів до умов навчання у вищому навчальному закладі

Автор(и)

  • Т.В. Коломієць

DOI:

https://doi.org/10.32626/2227-6246.2012-15.%25p

Ключові слова:

соціально_психологічна адаптація, соціальна децентрація, емпатія, міжособистісна взаємодія, інформативна, регулятивна і спонукальна функції, емпатійне виховання.

Анотація

У статті проводиться теоретичний аналіз місця та ролі емпатії в
структурі соціальнопсихологічної адаптації студентів до умов навчання
у вищому навчальному закладі, визначаються функції, види емпатійної
детермінації, умови оптимізації адаптаційного процесу.
Психологічна адаптація першокурсників до умов навчання у ВНЗ є
багатогранним, динамічним та інтегрованим процесом. Емпатія є одним
із механізмів соціальнопсихологічної адаптації студентів до умов
навчання у ВНЗ, що виконує інформативну, регулятивну і спонукальну
функції. Однією з важливих умов оптимізації адаптаційного процесу в
студентів першого курсу є емпатійне виховання, яке носить поетапний
процесуальний характер.

Посилання

Василишина Т.В. Емпатійні здібності вчителів. Психологічний

аспект / Т.В.Василишина // Практична психологія та

соціальна робота. – 1999. – № 4. – С. 3738.

Галус О.М. Педагогічне управління процесом адаптації

студентської молоді /О.М.Галус // Актуальні питання теорії

та практики психологопедагогічної підготовки фахівців за

соціономічним профілем: Матеріали Всеукраїнської науково

практичної конференції. – Хмельницький: ХНУ, 2011. – С.116

Герасімова Н.Є. Внутрішньоособистісні конфлікти в процесі

соціальної адаптації студентів до умов вищих навчальних

закладів: автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07. –

Інститут психології ім. Г.С.Костюка АПН України / Н.Є.Ге

расімова. – К., 2004. – 21 с.

Демченко В.А. Самосвідомість як фактор психологічної

адаптації першокурсників до навчальної діяльності : дис...

канд. психол. наук: 19.00.07 / Харківський національний

педагогічний унт ім. Г.С.Сковороди / В.А.Демченко. – Х.,

– 206 с.

Журавлева Л.П. Эмпатия в системе психологического сопро

вождения профессионального самоопределения / Л.П.Жу

равлева // Наука і освіта. Спец.випуск, 2009. – №5. – С.64

Журавльова Л.П. Психологія емпатії: Монографія / Л.П.Жу

равльова. – Житомир: Видво ЖДУ ім. І.Франка, 2007. – 328 с.

Кайріс О.Д. Особливості емпатійної педагогічної дії //

Проблеми загальної та педагогічної психології: зб.наук.пр.

Інстту психології ім.Г.С.Костюка АПН України / [За ред.

Максименко С.Д.] – К., 2000. – Т.2., ч.2. – С.189192.

Коган І.М. Емпатія і особливості її розвитку у дітей молодшого

шкільного віку: автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07. –

Інт психології ім. Г.С.Костюка АПН України / І.М. Коган. –

К., 2005. – 20 с.

Литвинова Л.В. Психологічні механізми подолання дезадапта

ційних переживань студентівпершокурсників : автореф. дис...

канд. психол. наук: 19.00.07 – Інт психології ім. Г.С.Костюка

АПН України / Л.В.Литвинова. – К., 2004. – 17 с.

Педагогика и психология высшей школы: учебное пособие для

вузов / [Отв. ред. С. И. Самыгин]. – РостовнаДону: Феникс,

– 544 с.

Юсупов И.М. Вчувствование, проникновение, понимание /

И.М.Юсупов. – Казань: Издво Казанского унта, 1993. –

с.

##submission.downloads##

Як цитувати

Коломієць, Т. (2019). Емпатія в структурі соціально– психологічної адаптації студентів до умов навчання у вищому навчальному закладі. Збірник наукових праць "Проблеми сучасної психології", (15). https://doi.org/10.32626/2227-6246.2012-15.%p