Експериментальне дослідження психологічних умов формування уявлень про духовний ідеал в учнів молодших класів
DOI:
https://doi.org/10.32626/2227-6246.2012-15.%25pКлючові слова:
формування, дослідження, особистість, ідеал, духовність, усвідомлення, уявлення, вплив, виховання, спілкування, діти.Анотація
У статті розглядаються результати експериментального дослідження
психологічних умов формування уявлень про духовний ідеал в учнів
молодших класів. Підкреслюється актуальність та важливість даної
проблематики; здійснюється опрацювання психодіагностичного
інструментарію, спрямованого на дослідження і розуміння молодшими
школярами духовних та морально)етичних цінностей.
Для плідного вивчення школярів подано створену та продуману
програму дослідження уявлень про духовний ідеал у дітей молодшого
шкільного віку; характеристику вибірки досліджуваних; етапи
дослідження; описано методи та методики вивчення особливостей
формування уявлень про духовний ідеал у дітей молодшого шкільного
віку, а також проаналізовано результати психологічного дослідження
сформованості уявлень про духовний ідеал молодших школярів.
Посилання
Богданова О.С., Петрова В.И. Методика воспитательной
работы в начальных классах / О.С.Богданова, В.И.Петрова. –
М.: Просвещение, 1975. – 208 с.
Божович Л.И. Личность и ее формирование в детском возрасте,
Просвещение, 1968. 464 с.
Каиров И.А. Нравственное развитие детей в процессе воспи)
тания: Проблемы развивающего воспитания: Проблемы
социалистической педагогики / И.А.Каиров. – М.: Педагогика,
– С. 292)299.
Ковалев А.Г. Воспитание чувств / А.Г.Ковалев. – М.: Пе)
дагогика, 1971. – 195 с.
Липкина А.И. О нравственной жизни школьника / А.И.Лип)
кина. – М.: Знание, 1978. – 48 с.
Монахов Н.И. Изучение эффективности воспитания: теория и
методика / Н.И.Монахов. – М.: Педагогика, 1981. – 144 с.
Осичнюк Е. Суспільний ідеал і соціальна активність особи)
стості / Е.Осичнюк. – К.: Політвидав України, 1974. – 119 с.
Помиткін Е.О. Психологія духовного розвитку особистості:
[Монографія] / Е.О.Помиткін. – К.: Наш час, 2007. – 280 с. –
Бібліогр.: с. 252)278.
Помиткін Е.О. Духовний розвиток учнів у системі шкільної
освіти: [Науково)методичний посібник] / Е.О.Помиткін. – К.:
ІЗМН, 1996. – 164 с.
Помиткіна Л.В. Виховуємо читаючи: для тих, хто дбає про
дітей / Любов Помиткіна, Едуард Помиткін. – К.: Шк. світ,
– 184 с. – (Серія “Психологічна Скарбничка”).
Помиткіна Л.В., Помиткін Е.О. Уроки психології для учнів
початкової школи: [навч.)метод. посібник] / Л.В. Помиткіна,
Е.О. Помиткін. – К.: Освіта України, 2011. – 244 с.
Семиченко В.А. Проблемы мотивации поведения и деятель)
ности человека. Модульный курс психологии. Модуль “Направ)
ленность”: [Лекции, практические занятия, задания для
самостоятельной работы] / В.А.Семиченко. – К.: Миллениум,
– 521 с.
Сороцкая О.Н. Формирование нравственных представлений на
уроках чтения (ІІ класс)/ О.Н.Сороцкая // Пути и средства
достижения прочности знаний в начальных классах / [Под ред.
М.П. Кашина]. – М.: Просвещение, 1978. – С. 70)77.
Фокина Н.Э. Некоторые особенности развития моральных
суждений детей /Н.Э.Фокина // Новые исследования в
психологии. – М.: Педагогика, 1978. – С. 41)45.
##submission.downloads##
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Редакція має повне право публікувати у Збірнику оригінальні наукові статті як результати теоретичних і експериментальних досліджень, які не знаходяться на розгляді для опублікування в інших виданнях. Автор передає редколегії Збірника права на розповсюдження електронної версії статті, а також електронної версії англомовного перекладу статті (для статей українською та російською мовою) через будь-які електронні засоби (розміщення на офіційному web-сайті Збірника, в електронних базах даних, репозитаріях та ін).
Автор публікації зберігає за собою право без узгодження з редколегією та засновниками використовувати матеріали статті: а) частково чи повністю в освітніх цілях; б) для написання власних дисертацій; в) для підготовки абстрактів, доповідей конференцій та презентацій.
Автор публікації має право розміщувати електронні копії статті (у тому числі кінцеву електронну версію, завантажену з офіційного web-сайту Збірника) на:
- персональних web-ресурсах усіх Авторів (web-сайти, web-сторінки, блоги тощо);
- web-ресурсах установ, де працюють Автори (включно з електронними інституційними репозитаріями);
- некомерційних web-ресурсах відкритого доступу (наприклад, arXiv.org).
Але в усіх випадках обов’язковою є наявність бібліографічного посилання на статтю або гіперпосилання на її електронну копію, що містяться на офіційному сайті Збірника.