Когнітивний компонент психологічної готовності персоналу вищої школи до діяльності в умовах соціально– економічних змін
DOI:
https://doi.org/10.32626/2227-6246.2012-15.%25pКлючові слова:
психологічна готовність, когнітивний компонент, персонал, вища школа.Анотація
У статті досліджується рівень розвитку когнітивного компонента
психологічної готовності персоналу вищої школи до діяльності в умовах
соціальноекономічних змін. За допомогою розробленої анкети
визначаються складові когнітивного компонента психологічної готовності:
поняття змін, види соціальноекономічних змін, етапи введення змін,
чинники впливу на діяльність у нових умовах, поняття готовності
персоналу до діяльності в умовах соціальноекономічних змін.
Посилання
Івкін В.М. Формування психологічної готовності менеджерів
середньої освіти до управління змінами в освітніх організаціях:
автореф. дис. ... канд. психол. наук: спец. 19.00.10 “Орга
нізаційна психологія, економічна психологія” / В.М. Івкін. –
К., 2010. – 20 с.
Карамушка Л.М. Психологічне забезпечення управління
змінами в організації: огляд зарубіжних джерел / Л.М. Ка
рамушка // Актуальні проблеми психології. Том І.: Соціальна
психологія. Організаційна психологія. Економічна психологія:
[збірник наукових праць Інституту психології ім. Г.С. Костюка
АПН України; За ред. Максименка С.Д., Карамушки Л.М.]. –
К.: Міленіум, 2006. – Ч. 18. – С. 310.
Карамушка Л.М. Психологічні особливості введення змін в
освітніх організаціях / Л.М. Карамушка // Актуальні
проблеми психології. Том І.: Організаційна психологія.
Економічна психологія. Соціальна психологія: [збірник
наукових праць Інституту психології ім. Г.С. Костюка АПН
України; За ред. С.Д. Максименка, Л.М. Карамушки]. – К.:
Міленіум, 2005. – Ч. 16. – С. 4349.
Карамушка Л.М. Психологічні проблеми управління змінами
в організації: аналіз основних підходів в західній психології /
Л.М. Карамушка // Актуальні проблеми психології. Том І.:
Соціальна психологія. Організаційна психологія. Економічна
психологія: [збірник наукових праць Інституту психології ім.
Г.С. Костюка АПН України; За ред. С.Д. Максименка,
Л.М. Карамушки]. – К.: Міленіум, 2006. – Ч. 17. – С. 311.
Карамушка Л.М. Психологія управління закладами середньої
освіти: [монографія] / Людмила Миколаївна Карамушка. – К.:
НікаЦентр, 2000. – 332 с.
Коновалова В.Б. Чинники успішності професійної діяльності
викладача вищого навчального закладу / В.Б. Коновалова //
Педагогіка та психологія: [збірник наукових праць]. – Харків:
ХДПУ, 2001. – С. 4954.
Технологія психологічної підготовки персоналу організацій до
роботи в умовах соціальноекономічних змін (на матеріалі
освітніх організацій): [навчальний посібник] / [Л.М. Ка
рамушка, Г.Л. Федосова, О.А. Філь та ін.; за наук. ред.
Л.М. Карамушки. – К.: Науковий світ, 2008. – 230 с.
Толков О.С. Основні підходи до вивчення сутності змін у
вітчизняній та зарубіжній літературі / О.С. Толков //
Актуальні проблеми психології. – Т.1: Організаційна пси
хологія. Економічна психологія. Соціальна психологія / [За
ред. С.Д. Максименка, Л.М. Карамушки]. – К.: Науковий світ,
– Ч. 2122. – С. 3639.
Толков О.С. Психологічна готовність персоналу вищої школи
до діяльності в умовах змін / О.С. Толков // Науковий вісник
Чернівецького університету: [збірник наукових праць]. – Вип.
: Педагогіка та психологія. – Чернівці: Чернівецький
національний університет, 2011. – С. 135142.
Том Н. Управление изменениями / Н. Том // Управление
изменением. – 2000. – № 7. – С. 3947.
Хмель Н.М. Аналіз основних підходів до розуміння сутності
проблеми соціальноекономічних змін / Н.М. Хмель //
Актуальні проблеми психології. – Т.1: Організаційна пси
хологія. Економічна психологія. Соціальна психологія; [За ред.
С.Д. Максименка, Л.М. Карамушки]. – К.: Науковий світ,
– Ч. 19. – С. 3740.
Хмель Н.М. Аналіз ситуацій введення змін в освітніх орга
нізаціях та їх наслідків / Н.М. Хмель // Психологічні та
соціальноекономічні основи забезпечення організаційного
розвитку освітніх організацій : [тези наук.практ. конф. (22–
травня 2008 р., м. Біла Церква); за наук. ред. С.Д. Мак
сименка, Л.М. Карамушки, Н.І. Клокар]. – К. : Науковий світ,
– С. 6566.
Cameron E. Making sense of change management / E. Cameron,
M. Green. – London: Kogan Page, 2004. – 288 p.
Green M. Change management masterclass / Mike Green. – Lon
don: Kogan Page, 2007. – 278 p.
##submission.downloads##
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Редакція має повне право публікувати у Збірнику оригінальні наукові статті як результати теоретичних і експериментальних досліджень, які не знаходяться на розгляді для опублікування в інших виданнях. Автор передає редколегії Збірника права на розповсюдження електронної версії статті, а також електронної версії англомовного перекладу статті (для статей українською та російською мовою) через будь-які електронні засоби (розміщення на офіційному web-сайті Збірника, в електронних базах даних, репозитаріях та ін).
Автор публікації зберігає за собою право без узгодження з редколегією та засновниками використовувати матеріали статті: а) частково чи повністю в освітніх цілях; б) для написання власних дисертацій; в) для підготовки абстрактів, доповідей конференцій та презентацій.
Автор публікації має право розміщувати електронні копії статті (у тому числі кінцеву електронну версію, завантажену з офіційного web-сайту Збірника) на:
- персональних web-ресурсах усіх Авторів (web-сайти, web-сторінки, блоги тощо);
- web-ресурсах установ, де працюють Автори (включно з електронними інституційними репозитаріями);
- некомерційних web-ресурсах відкритого доступу (наприклад, arXiv.org).
Але в усіх випадках обов’язковою є наявність бібліографічного посилання на статтю або гіперпосилання на її електронну копію, що містяться на офіційному сайті Збірника.