Музичний ритм як основа природного фундаменту біоритму людського організму
DOI:
https://doi.org/10.32626/2227-6246.2011-14.%25pКлючові слова:
музичний ритм, темп, метр, біоритм, ритмічна пульсація.Анотація
Кожний суб’єкт є носієм певної форми власного, характерного ритму,
який заданий не лише органічними, а й психічними факторами. В статті
розглядається процес сприйняття музичного ритму, співвідносяться
біоритми мозку людини з ритмічною пульсацією в музиці. Функції,
пов’язані з позитивними емоціями, припускають високий ступінь
ритмічності. При цьому найбільш сильні переживання можуть виникати
в момент резонансу – співпадіння домінуючого біоритму з частотою
музично ритмічної пульсації.
При порушенні соматичних і психічних процесів в організмі
порушуються характерні риси індивідуального, природного ритму. Це
передусім виявляється у порушенні стабільності темпу, динаміки та
виразності ритму.
Посилання
Бонфельд М. Анализ музыкальных произведений: структуры
тональной музыки / М. Бонфельд // Уч. пос. для студ. высш.
учеб. заведений, обуч. по спец. “Музыкальное образование” в
ч. – М. : Владос, 2006. – 256 с.
Гройсман А. Т. Основы психологии художественного творчест
ва: уч. пос. для студ. высш. учеб. заведений / А.Т. Гройсман. –
М. : Когито центр, 2006. – 189 с.
Петрушин В. И. Музыкальная психология / В.И. Петрушин. –
Москва: Академический проект, 2008. – 398 с.
Сапаров М. А. Об организации пространственно временного
континуума художественного произведения / М. А. Сапаров //
Ритм, пространство и время в литературе и искусстве. – Л. :
Наука, 1974. – С. 85–103.
Харнонкурт Н. Музика як мова звуків: шлях до нового
розуміння музики / Н. Харнонкурт. – Суми : Собор, 2002. –
с.
Цеханский В. М. Восприятие гармонии и музыкального метра /
В. М. Цеханский, А. Г. Гейн // Вопросы психологии. – 1976. –
№ 6. – С. 120–124.
##submission.downloads##
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Редакція має повне право публікувати у Збірнику оригінальні наукові статті як результати теоретичних і експериментальних досліджень, які не знаходяться на розгляді для опублікування в інших виданнях. Автор передає редколегії Збірника права на розповсюдження електронної версії статті, а також електронної версії англомовного перекладу статті (для статей українською та російською мовою) через будь-які електронні засоби (розміщення на офіційному web-сайті Збірника, в електронних базах даних, репозитаріях та ін).
Автор публікації зберігає за собою право без узгодження з редколегією та засновниками використовувати матеріали статті: а) частково чи повністю в освітніх цілях; б) для написання власних дисертацій; в) для підготовки абстрактів, доповідей конференцій та презентацій.
Автор публікації має право розміщувати електронні копії статті (у тому числі кінцеву електронну версію, завантажену з офіційного web-сайту Збірника) на:
- персональних web-ресурсах усіх Авторів (web-сайти, web-сторінки, блоги тощо);
- web-ресурсах установ, де працюють Автори (включно з електронними інституційними репозитаріями);
- некомерційних web-ресурсах відкритого доступу (наприклад, arXiv.org).
Але в усіх випадках обов’язковою є наявність бібліографічного посилання на статтю або гіперпосилання на її електронну копію, що містяться на офіційному сайті Збірника.