Соціальний розвиток підлітків засобами сучасної музики
DOI:
https://doi.org/10.32626/2227-6246.2011-14.%25pКлючові слова:
музика, підлітковий вік, музичні субкультури, соціалізація, самовираження, самоактуалізація.Анотація
Музика має величезний вплив на людину, незалежно від віку, статусу
та національності. Вона впливає водночас на емоційність, інтелект,
духовність, діяльність. З дитинства людина проходить так звану
“еволюцію” слухання музики. Новонароджені слухають перші колискові
пісні, дошкільнята – дитячі пісні з мультиплікаційних фільмів, дорослі,
як правило, люблять музику своєї молодості. Особливого значення
сучасна музика набуває у підлітковий період, тому що саме цей період
життя людини є сензитивним для формування соціальних цінностей,
які знаходять відображення у музичних перевагах. “Своя підліткова
музика” є засобом соціальної самоактуалізації та самореалізації, тому
від її якості залежить розвитку яких соціальних якостей сприятиме
сучасна підліткова музика – розвиватиметься соціальна активність дітей
як основа соціальної творчості, чи агресія як основа соціальної руйнації.
Посилання
Житомирский Д. Бунт и слепая стихия (в мире поп музыки) /
Д.Житомирский// Искусство и массы в современном бур
жуазном обществе. Научно популярное издание. – М., 1989. –
С. 69 107.
Мухина В.С. Возрастная психология. Феноменология раз
вития, детство, отрочество / В.С. Мухина. – М., 2004. – 456 с.
Музыкальный энциклопедический словарь / Глав. редактор
Г.В. Келдыш. – М.: Советская энциклопедия, 1990.
Карп’як Вадим. Молодіжні субкультури // Спілка української
молоді. – 2000.
Рибалка О.Я. Формування моральних цінностей у міжстатевих
стосунках підлітків /О.Я.Рибалка// Постметодика. – №5 6. –
– С. 146 149
Ростовський О.Я. Методика викладання музики в основній
школі: навчально методичний посібник /О.Я.Ростовський. –
Тернопіль, 2000.
Фридман Л.М. Психология детей и подростков / Л.М. Фрид
ман // Справочник для учителей и воспитателей. – М.:
Издательство Института Психотерапии, 2003. – 479 с.
Хижняк И.А. Парадоксы рок музыки: мифы и реальность /
И.А.Хижняк. – К.: Изд во ЦК ЛКСМУ. Молодь, 1989.
Middleton Richard. Studying Popular Music / Richard Middle
ton // Open University Press; First Edition, 1990. – 336 p.
##submission.downloads##
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Редакція має повне право публікувати у Збірнику оригінальні наукові статті як результати теоретичних і експериментальних досліджень, які не знаходяться на розгляді для опублікування в інших виданнях. Автор передає редколегії Збірника права на розповсюдження електронної версії статті, а також електронної версії англомовного перекладу статті (для статей українською та російською мовою) через будь-які електронні засоби (розміщення на офіційному web-сайті Збірника, в електронних базах даних, репозитаріях та ін).
Автор публікації зберігає за собою право без узгодження з редколегією та засновниками використовувати матеріали статті: а) частково чи повністю в освітніх цілях; б) для написання власних дисертацій; в) для підготовки абстрактів, доповідей конференцій та презентацій.
Автор публікації має право розміщувати електронні копії статті (у тому числі кінцеву електронну версію, завантажену з офіційного web-сайту Збірника) на:
- персональних web-ресурсах усіх Авторів (web-сайти, web-сторінки, блоги тощо);
- web-ресурсах установ, де працюють Автори (включно з електронними інституційними репозитаріями);
- некомерційних web-ресурсах відкритого доступу (наприклад, arXiv.org).
Але в усіх випадках обов’язковою є наявність бібліографічного посилання на статтю або гіперпосилання на її електронну копію, що містяться на офіційному сайті Збірника.