Психологія діалогічної взаємодії автора газетного тексту і читача
DOI:
https://doi.org/10.32626/2227-6246.2011-13.%25pКлючові слова:
діалог, діалогічна взаємодія, автор, читач, газетний текст, смислові позиції.Анотація
Стаття присвячена проблемі діалогу автора і читача газетного тексту.
Діалогічність газетних текстів виражається у двосторонній спрямованості
тексту – на автора і на читача, а їх діалогічні відносини характеризуються
зіткненням смислових позицій в тексті та народженням нових смислів.
Комунікативна структура діалогічних відносин автора і читача
складається з таких елементів: Реальна дійсність – Автор (журналіст) –
Текст – Читач (аудиторія).
Посилання
Гордєєва Ж.В. Діалогічність як форма існування і прояву мови
в процесах спілкування і мовомислення науковців-психологів /
Ж.В. Гордєєва // Актуальні проблеми психології. Збірник
наукових праць Інституту психології ім. Г. С. Костюка АПН
України. – 2009. – Т. 8, Вип. 6: Психологічна теорія і
технологія навчання. – С. 70 – 78.
Дускаева Л.Р. Диалогическая природа газетных речевых
жанров: автореф. дис. на соискание науч. степени докт. филол.
наук: 10.01.10 / Л.Р. Дускаева. – Пермь, 2004. – 359 c.
Кудинова Л.В. Автор – Текст – Аудитория: проблемы диалога
в публицистике: автореф. дис. на соискание науч. степени канд.
филол. наук: спец. 10.01.10 “Журналистика” / Л.В. Кудино-
ва. – Воронеж, 2009. – 22, [1] с.
Кубрак Т.А. Интенция самопрезентации субъекта в вербальной
коммуникации: автореф. дис. на соискание науч. степени канд.
психол. наук: спец. 19.00.01 “Общая психология, психология
личности, история психологии” / Т.А. Кубрак. – Москва,
– 26, [1] с.
Лотман Ю.М. Семиосфера / Ю.М. Лотман. – СПб.: Искусство –
СПб, 2004. – С. 203-220.
Проблеми психологічної герменевтики / [монографія / за ред.
Н.В.Чепелевої]. – К.: Міленіум, 2004. – 276 с.
Радзієвська Т.В. Текст як засіб комунікації / Т.В. Радзієвсь-
ка. – К.: НАН України, Ін-т укр. мови, 1998. – 194 с.
Чепелєва Н.В. Психологія читання тексту студентами вузів /
Н.В. Чепелєва. – К.: Либідь, 1990. – 100 с.
Carpi A., Ph.D., Egger A.E., Ph.D., Kuldell N.H. “Scientific
Communication: Understanding Scientific Journals and Articles,”
Visionlearning Vol. POS-1 (9), 2008. http://www.visionlearning.
com/library/module_viewer.php?mid=158
##submission.downloads##
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Редакція має повне право публікувати у Збірнику оригінальні наукові статті як результати теоретичних і експериментальних досліджень, які не знаходяться на розгляді для опублікування в інших виданнях. Автор передає редколегії Збірника права на розповсюдження електронної версії статті, а також електронної версії англомовного перекладу статті (для статей українською та російською мовою) через будь-які електронні засоби (розміщення на офіційному web-сайті Збірника, в електронних базах даних, репозитаріях та ін).
Автор публікації зберігає за собою право без узгодження з редколегією та засновниками використовувати матеріали статті: а) частково чи повністю в освітніх цілях; б) для написання власних дисертацій; в) для підготовки абстрактів, доповідей конференцій та презентацій.
Автор публікації має право розміщувати електронні копії статті (у тому числі кінцеву електронну версію, завантажену з офіційного web-сайту Збірника) на:
- персональних web-ресурсах усіх Авторів (web-сайти, web-сторінки, блоги тощо);
- web-ресурсах установ, де працюють Автори (включно з електронними інституційними репозитаріями);
- некомерційних web-ресурсах відкритого доступу (наприклад, arXiv.org).
Але в усіх випадках обов’язковою є наявність бібліографічного посилання на статтю або гіперпосилання на її електронну копію, що містяться на офіційному сайті Збірника.