Основи розвитку саморегуляції поведінки підлітків
DOI:
https://doi.org/10.32626/2227-6246.2011-13.%25pКлючові слова:
когнітивний, компонент, тренінг, удосконалення.Анотація
Проаналізовано основні підходи щодо розвитку саморегуляції та
можливих шляхів удосконалення саморегуляції поведінки підлітків.
Проведений загальний, вибірковий теоретичний аналіз саморегуляції
поведінки підлітків і визначені основні шляхи підвищення саморегуляції
поведінки у підлітковому віці. Розроблено систему розвитку когнітивного
компонента саморегуляції поведінки підлітків, за допомогою програми
тренінгових занять. Використовуючи вправи психологічного тренінгу,
нам вдалося підвищити рівень розвитку саморегуляції поведінки
підлітків, підтвердженням чого є покращення показників когнітивного
компонента саморегуляції.
Посилання
Боришевський М.Й. Моральна саморегуляція поведінки
особистості: понятійний апарат / М.Й.Боришевський. – К.:
Інститут психології АПН України. – 1993. – 24 с.
Бочварова Е.П. Обучение самоконтролю знаний на занятиях
по иностранному языку /Е.П. Бочварова// Проблемы изучения
иностранного языка в заочной и вечерней высшей школе. – Л.:
ЛГУ. Вып.5, 1989. – С.813.
Жаров П.А. О психологических предпосылках успешности
обучения приёмам саморегуляции эмоциональных состояний /
П.А.Жаров // Психология и современный спорт: Между
народный сборник научных работ по психологии спорта. – М.:
Физкультура и спорт, 1982. – С. 178 – 182.
Запорожец А.В. Значение ранних периодов детства для
формирования детской личности /А.В. Запорожец// Принцип
развития в психологии. – М., 1978. – С. 243244.
Колосов А. Б. Аналіз когнітивних чинників підвищення стрес
стійкості у спорті / А.Б.Колосов // Спортивний вісник
Придніпров’я. – 2004. – №6. – С. 50 – 52.
Конопкин О.А. Психологическая саморегуляция произвольной
активности человека (структурнофункциональный аспект) /
О.А.Конопкин // Вопросы психологии. – 1995. – № 1. – С. 520.
Ломов Б.Ф. Методологические и теоретические проблемы
психологии / Б.Ф.Ломов. – М.: Наука, 1984. – 448 с.
Махлах Е.С. Некоторые данные об отношении детей под
росткового возраста к различным положительным
качествам личности / Е.С.Махлах// Вопр. психол. – № 2. – С.
Менделевич Э.З. Психическая саморегуляция в учебном
процессе: Автореф. дисс… канд.пед.наук: 13.00.01. – Казань,
– С. 910
Моисеев Б.К. Применение психорегуляции в учебном процессе /
Б.К.Моисеев// Теоретические и прикладные исследования
психологической саморегуляции. – Казань, 1976. – С. 112
Напреенко А.К. Психическая саморегуляция / А.К.Напреенко,
К.А.Петров. – К.: Здоров’я, 1995.– 138 с.
Рубинштейн С.Л. Основы общей психологии / С.Л.Ру
бинштейн. – Петербург, 2000. – С. 120123.
Самошин А.И. Психологическая характеристика настойчи
вости студентов в учебной работе: Автореф. дисс... канд.
психол. наук: 19.00.07. – М., 1967. – 18 с.
Столяренко Л.Д. Основы психологии / Л.Д.Столяренко. –
Ростов: Феникс, 1997. – С. 234235.
Чудновский В.Э. Нравственная устойчивость личности:
психологические исследования / В.Э.Чудновский. – М.:
Педагогика, 1981. – 208 с.
Шварц И.Е. Внушение в педагогическом процессе: Учеб.
пособие для спецкурса / И.Е.Шварц. – Пермь, 1971. – С. 20
##submission.downloads##
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Редакція має повне право публікувати у Збірнику оригінальні наукові статті як результати теоретичних і експериментальних досліджень, які не знаходяться на розгляді для опублікування в інших виданнях. Автор передає редколегії Збірника права на розповсюдження електронної версії статті, а також електронної версії англомовного перекладу статті (для статей українською та російською мовою) через будь-які електронні засоби (розміщення на офіційному web-сайті Збірника, в електронних базах даних, репозитаріях та ін).
Автор публікації зберігає за собою право без узгодження з редколегією та засновниками використовувати матеріали статті: а) частково чи повністю в освітніх цілях; б) для написання власних дисертацій; в) для підготовки абстрактів, доповідей конференцій та презентацій.
Автор публікації має право розміщувати електронні копії статті (у тому числі кінцеву електронну версію, завантажену з офіційного web-сайту Збірника) на:
- персональних web-ресурсах усіх Авторів (web-сайти, web-сторінки, блоги тощо);
- web-ресурсах установ, де працюють Автори (включно з електронними інституційними репозитаріями);
- некомерційних web-ресурсах відкритого доступу (наприклад, arXiv.org).
Але в усіх випадках обов’язковою є наявність бібліографічного посилання на статтю або гіперпосилання на її електронну копію, що містяться на офіційному сайті Збірника.