Поняття готовності до професійної діяльності на сучасному етапі розвитку психологічної науки
DOI:
https://doi.org/10.32626/2227-6246.2011-13.%25pКлючові слова:
психологічна готовність, психологічна готовність до професійної діяльності, структурні компоненти психологічної готовності до професійної діяльності, форми та рівні готовності.Анотація
У статті розглянуто сучасний стан проблеми формування психо-
логічної готовності до професійної діяльності. На підставі аналізу наукової
літератури розкрито зміст понять “готовність”, “установка”, “пси-
хологічна готовність до діяльності”, “психологічна готовність до
професійної діяльності”. Окреслено підходи до визначення змісту та
структури психологічної готовності. Розкрито суть структурних
компонентів психологічної готовності, розглянуто існуючі форми
готовності до професійної діяльності, дано характеристику рівнів
готовності.
Посилання
Гриншпун С.С. Свойства нервной системы и профессиональная
деятельность / С.С.Гриншпун // Школа и производство. –
– №1. – С.89-95.
Гуревич К. М. Профессиональная пригодность и основные
свойства нервной системы / К.М.Гуревич. – М.: Наука, 1970. –
с.
Деркач А.А. Акмеологические основы развития профес-
сионала / А.АДеркач. – М: МПСИ, 2004. – 752 с.
Дурай-Новакова К.М. Формирование профессиональной
готовности студентов к педагогической деятельности: Дисс. …
д-ра пед. наук. – М., 1983. – 356 с.
Дьяченко М.И. Психологические проблемы готовности к
деятельности М.И.Дьяченко, Л.А.Кадыбович. – Минск: Изд-
во БГУ, 1976. – 176с.
Життєва компетентність особистості: Науково-методичний
посібник / За ред. Л.В.Сохань, І.І.Єрмакова, Г.М.Нессен – К.:
Богдана, 2003. – 520 с.
Забродин Ю.М. Очерки теории психологической регуляции
поведения / Ю.М.Забродин. – М.: ЮНИТИ, 1997. – 192 с.
Иванова Е.М. Основы психологического изучения професси-
ональной деятельности / Е.М.Иванова. – М., 1987 – 208 с.
Коберник О. Формування у студентів готовності до впро-
вадження інноваційних педагогічних технологій / О.Кобер-
ник // Педагогіка і психологія професійної освіти. – 2002. –
№4. – С. 104-109.
Кондрашова Л.В. Внеаудиторная работа по педагогике в
педагогическом институте / Л.В.Кондрашова. – К.: Вища
школа, 1988. – 159 с.
Кондрашова Л.В. Моральна психологічна готовність студента
до вчительської діяльності / Л.В.Кондрашова. – К: Вища
школа, 1987. – 56 с.
Климов Е.А. Как выбирать профессию / Е.А.Климов. – М.:
Просвещение, 1984. – 160 с.
Кузьмина Н.В. Очерки психологии труда учителя. Психоло-
гическая структура деятельности учителя и формирование его
личности / Н.В.Кузьмина. – Л.: Изд-во Ленингр. ун-та, 1967. –
с.
Линенко А. Ф. Теория и практика формирования готовности
студентов педагогических вузов к профессиональной дея-
тельности: Дис… д-ра пед. наук:13.00.04. – К., 1996. – 412 с.
Линенко А.Ф. Методологические основы формирования
готовности будущих учителей к профессиональной деятельно-
сти / А.Ф.Линенко // Міжнародне співробітництво та універси-
тетська освіта: Матеріали міжнародної наукової конференції. –
Миколаїв: Вид-во МФ НаУКМА, 2000. – С. 103 – 108.
Лучечко Р.І. Формування готовності старшокласників сіль-
ської школи до трудової діяльності в умовах ринкових від-
носин: Дис. ... канд. пед. наук: 13.00.01. – К., 1994. –
с.
Моляко В. О. Психологічна готовність до творчої праці /
В.О.Моляко. – К.: Знання, 1989. – 48 с.
Моляко В. А. Техническое творчество, трудовое воспитание /
В.А.Моляко. – М.: Знание, 1985. – 80 с.
Моляко В. А. Психологическая готовность к труду на сов-
ременном производстве / В.А.Моляко, М.Л.Смульсон. – К.:
Знание, 1985. – 14 с.
Нерсесян Л. С. Психологическая структура готовности
оператора к экстремальным действиям / Л.С.Нерсесян,
В.Н.Пушкин // Вопросы психологии. – 1969. – № 5. – С.24-
Пуни А.Ц. Некоторые психологические вопросы готовности к
соревнованиям в спорте: Избранные лекции / А.Ц.Пуні. – Л.:
ГДОИФК, 1973. – 32 с.
Сластенин В.А. Перестройка высшего педагогического
образования и формирование социально-активной личности
учителя / В.А.Сластенин, В.С.Ильин // Формирование соци-
ально-активной личности учителя. – М., 1987. – С. 8 – 11.
Сластенин В. А. Формирование личности учителя советской
школы в процессе профессиональной подготовки / В.А.Сла-
стенин. – М.: Просвещение, 1976. – 160 с.
Узнадзе Д.Н. Основные положения теории установки /
Д.Н.Узнадзе. –Тбилиси. : Изд- во Акад. наук Грузинской
ССР,1961. – 178 с.
##submission.downloads##
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Редакція має повне право публікувати у Збірнику оригінальні наукові статті як результати теоретичних і експериментальних досліджень, які не знаходяться на розгляді для опублікування в інших виданнях. Автор передає редколегії Збірника права на розповсюдження електронної версії статті, а також електронної версії англомовного перекладу статті (для статей українською та російською мовою) через будь-які електронні засоби (розміщення на офіційному web-сайті Збірника, в електронних базах даних, репозитаріях та ін).
Автор публікації зберігає за собою право без узгодження з редколегією та засновниками використовувати матеріали статті: а) частково чи повністю в освітніх цілях; б) для написання власних дисертацій; в) для підготовки абстрактів, доповідей конференцій та презентацій.
Автор публікації має право розміщувати електронні копії статті (у тому числі кінцеву електронну версію, завантажену з офіційного web-сайту Збірника) на:
- персональних web-ресурсах усіх Авторів (web-сайти, web-сторінки, блоги тощо);
- web-ресурсах установ, де працюють Автори (включно з електронними інституційними репозитаріями);
- некомерційних web-ресурсах відкритого доступу (наприклад, arXiv.org).
Але в усіх випадках обов’язковою є наявність бібліографічного посилання на статтю або гіперпосилання на її електронну копію, що містяться на офіційному сайті Збірника.