Формування толерантності як основи позитивних міжособистісних стосунків у підлітковому віці
DOI:
https://doi.org/10.32626/2227-6246.2011-12.%25pКлючові слова:
толерантність, комунікативна толерантність, агресія, агресивність.Анотація
У статті розглядаються питання взаємозв’язку толерантності
особистості підлітка як основи поліпшення сфери його міжособистісних
стосунків. Описані результати дослідження особливостей толерантних
проявів. Зокрема вказується, що толерантність підлітків має переважно
середній рівень вираженості, причому особистісна толерантність
поступається ситуативній і етнічній. Експериментально доведено, що
деякі види комунікативної інтолерантності підлітка мають кореляційні
взаємозв’язки зі схильністю до агресії, тому висувається припущення
про необхідність формування толерантності підлітків, що стане не лише
умовою поліпшення їхньої соціальних взаємин, але й сприятиме
зниженню агресивності.
Посилання
Асмолов А.Г. На пути к толерантному сознанию / А.Г.Ас-
молов. – М.: Смысл, 2000. – 255 с.
Бардиер Г.Л. Социальная психология толерантности /
Г.Л.Бардиер. – СПб.: Изд-во С.-Петерб. ун-та, 2005. – 120 с.
Бойко В.В. Энергия эмоций в общении: взгляд на себя и других /
В.В.Бойко. – М: Информационно-издательский дом “Филинь”,
– 472 с.
Бондырева С.К., Колесов Д.В. Толерантность (введение в
проблему) / С.К.Бондырева, Д.В.Колесов. – М.: МПСИ;
Воронеж: НПО “Модем”, 2003. – 240 с.
Гершунский Б.С. Толерантность в системе ценностно-целевых
приоритетов образования / Б.С.Гершунский // Педагогика. –
– №7. – С. 3 – 12.
Гусейнов А.А. Ненасилие и перспективы развития общества /
А.А.Гусейнов // Философские науки. – 1990. – №11. – С. 84 –
Клепцова Е.Ю. Психология и педагогика толерантности /
Е.Ю.Клепцова. – М.: Академический проект, 2004. – 176 с.
Кожухарь Г.С. Формы межличностной толерантности: крите-
риальные признаки и особенности. /Г.С.Кожухарь //Пси-
хологический журнал. – 2008. – № 3, Том 29. – C. 30-40.
Орлов Ю.М. Обида. Вина /Ю.М.Орлов. – 5-е изд. – М.:
Слайдинг, 2004. – 96 с.
Психодиагностика толерантности личности /Под. ред.
Г.У.Солдатовой, Л.А.Шайгеровой. – М.: Смысл, 2008. – 172 с.
Роджерс К.Р. Взгляд на психотерапию. Становление человека /
К.Роджерс; пер. с англ. М.Исениной / Общ. ред. и предисл.
Исениной Е.И. – М.: Изд. группа “Прогресс”, “Универс”,
– 480 с.
Ситаров. В.А., Маралов В.Г. Психология и педагогика
ненасилия в образовательном процессе: Учеб. пособ. для студ.
высш. пед. учеб. заведений / Под ред. В.А. Сластенина. – М.:
Академия, 2000 – 216 с.
Солдатова Г.У. Практическая психология толерантности
[Электронный ресурс] /Г.У.Солдатова. – Режим доступа
##submission.downloads##
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Редакція має повне право публікувати у Збірнику оригінальні наукові статті як результати теоретичних і експериментальних досліджень, які не знаходяться на розгляді для опублікування в інших виданнях. Автор передає редколегії Збірника права на розповсюдження електронної версії статті, а також електронної версії англомовного перекладу статті (для статей українською та російською мовою) через будь-які електронні засоби (розміщення на офіційному web-сайті Збірника, в електронних базах даних, репозитаріях та ін).
Автор публікації зберігає за собою право без узгодження з редколегією та засновниками використовувати матеріали статті: а) частково чи повністю в освітніх цілях; б) для написання власних дисертацій; в) для підготовки абстрактів, доповідей конференцій та презентацій.
Автор публікації має право розміщувати електронні копії статті (у тому числі кінцеву електронну версію, завантажену з офіційного web-сайту Збірника) на:
- персональних web-ресурсах усіх Авторів (web-сайти, web-сторінки, блоги тощо);
- web-ресурсах установ, де працюють Автори (включно з електронними інституційними репозитаріями);
- некомерційних web-ресурсах відкритого доступу (наприклад, arXiv.org).
Але в усіх випадках обов’язковою є наявність бібліографічного посилання на статтю або гіперпосилання на її електронну копію, що містяться на офіційному сайті Збірника.