Особливості оволодіння молодшими школярами прийомами розумової діяльності
DOI:
https://doi.org/10.32626/2227-6246.2011-12.%25pКлючові слова:
розумові дії, аналіз, внутрішній план дій, рефлексія, розвиваюче навчання.Анотація
У статті представлено проблему особливостей оволодіння прийомами
розумової діяльності молодшими школярами. Узагальнено результати
досліджень розвитку розумових дій (аналіз, внутрішній план дій,
рефлексія) в процесі навчальної діяльності вітчизняних учених.
Обґрунтовано залежність опанування прийомами розумової діяльності
молодшими школярами від спеціально організованого розвиваючого
навчання, що, безумовно, створює більш широкі можливості для
психічного розвитку й використання розумового потенціалу молодших
школярів.
Посилання
Выготский Л.С. Мышление и речь / Л.С.Выготский. – Собр.
соч. в 6 т. – М.: Педагогика, 1982. – Т.2. – С. 5 – 361.
Выготский Л.С. Педагогическая психология / Под ред.
В.В.Давыдова. – М.: Педагогика-Пресс, 1996. – 536 с.
Гальперин П.Я. Формирование умственных действий и
понятий / П.Я.Гальперин. – М.: Педагогика,1965. – 240 с.
Ермакова Е.С. Генезис гибкости мыслительной деятельности
в детском возрасте / Е.С.Ермакова// Психол. журнал. –
– Т.18, – № 3. – С.74 – 82.
Давыдов В.В. Научное обеспечение образования в свете нового
педагогического мышления / Под ред. А.В.Петровского /
В.В.Давыдов. – М.: Педагогика, 1989. – С. 64-89.
Косма Т.В. Мислення учнів молодшого шкільного віку /
Т.В.Косма. – К., 1968. – 205 с.
Мислення в діяльності молодших школярів /За ред. Г. С. Ко-
стюка, Г. О. Балла. К., 1981. – 155 с.
Менчинская Н.А. Мышление и процесс обучения / Н.А.Мен-
чинская // Исследование мышления в советской психологии /
Под ред. Е.В.Шороховой – М.: Наука, 1966. – С. 349-387.
Пиаже Ж.Генезис элементарных логических структур /
Ж.Пиаже, Б.Инельдер. – М., 1963. – 448 с.
Талызина Н.Ф. Формирование познавательной деятельности
младших школьников: Кн. для учителя/ Н.Ф.Талызина. – М.:
Просвещение, 1988. – 175 с.
##submission.downloads##
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Редакція має повне право публікувати у Збірнику оригінальні наукові статті як результати теоретичних і експериментальних досліджень, які не знаходяться на розгляді для опублікування в інших виданнях. Автор передає редколегії Збірника права на розповсюдження електронної версії статті, а також електронної версії англомовного перекладу статті (для статей українською та російською мовою) через будь-які електронні засоби (розміщення на офіційному web-сайті Збірника, в електронних базах даних, репозитаріях та ін).
Автор публікації зберігає за собою право без узгодження з редколегією та засновниками використовувати матеріали статті: а) частково чи повністю в освітніх цілях; б) для написання власних дисертацій; в) для підготовки абстрактів, доповідей конференцій та презентацій.
Автор публікації має право розміщувати електронні копії статті (у тому числі кінцеву електронну версію, завантажену з офіційного web-сайту Збірника) на:
- персональних web-ресурсах усіх Авторів (web-сайти, web-сторінки, блоги тощо);
- web-ресурсах установ, де працюють Автори (включно з електронними інституційними репозитаріями);
- некомерційних web-ресурсах відкритого доступу (наприклад, arXiv.org).
Але в усіх випадках обов’язковою є наявність бібліографічного посилання на статтю або гіперпосилання на її електронну копію, що містяться на офіційному сайті Збірника.