Особливості оволодіння молодшими школярами прийомами розумової діяльності

Автор(и)

  • С.В. Дорофей

DOI:

https://doi.org/10.32626/2227-6246.2011-12.%25p

Ключові слова:

розумові дії, аналіз, внутрішній план дій, рефлексія, розвиваюче навчання.

Анотація

У статті представлено проблему особливостей оволодіння прийомами
розумової діяльності молодшими школярами. Узагальнено результати
досліджень розвитку розумових дій (аналіз, внутрішній план дій,
рефлексія) в процесі навчальної діяльності вітчизняних учених.
Обґрунтовано залежність опанування прийомами розумової діяльності
молодшими школярами від спеціально організованого розвиваючого
навчання, що, безумовно, створює більш широкі можливості для
психічного розвитку й використання розумового потенціалу молодших
школярів.

Посилання

Выготский Л.С. Мышление и речь / Л.С.Выготский. – Собр.

соч. в 6 т. – М.: Педагогика, 1982. – Т.2. – С. 5 – 361.

Выготский Л.С. Педагогическая психология / Под ред.

В.В.Давыдова. – М.: Педагогика-Пресс, 1996. – 536 с.

Гальперин П.Я. Формирование умственных действий и

понятий / П.Я.Гальперин. – М.: Педагогика,1965. – 240 с.

Ермакова Е.С. Генезис гибкости мыслительной деятельности

в детском возрасте / Е.С.Ермакова// Психол. журнал. –

– Т.18, – № 3. – С.74 – 82.

Давыдов В.В. Научное обеспечение образования в свете нового

педагогического мышления / Под ред. А.В.Петровского /

В.В.Давыдов. – М.: Педагогика, 1989. – С. 64-89.

Косма Т.В. Мислення учнів молодшого шкільного віку /

Т.В.Косма. – К., 1968. – 205 с.

Мислення в діяльності молодших школярів /За ред. Г. С. Ко-

стюка, Г. О. Балла. К., 1981. – 155 с.

Менчинская Н.А. Мышление и процесс обучения / Н.А.Мен-

чинская // Исследование мышления в советской психологии /

Под ред. Е.В.Шороховой – М.: Наука, 1966. – С. 349-387.

Пиаже Ж.Генезис элементарных логических структур /

Ж.Пиаже, Б.Инельдер. – М., 1963. – 448 с.

Талызина Н.Ф. Формирование познавательной деятельности

младших школьников: Кн. для учителя/ Н.Ф.Талызина. – М.:

Просвещение, 1988. – 175 с.

##submission.downloads##

Як цитувати

Дорофей, С. (2019). Особливості оволодіння молодшими школярами прийомами розумової діяльності. Збірник наукових праць "Проблеми сучасної психології", (12). https://doi.org/10.32626/2227-6246.2011-12.%p