Розвиток соціального інтелекту як чинник успішної соціалізації особистості
DOI:
https://doi.org/10.32626/2227-6246.2011-12.%25pКлючові слова:
соціальний інтелект, соціалізація, соціальна адаптаціяАнотація
Стаття присвячена вивченню соціального інтелекту в контексті
соціалізації особистості. На основі теоретичного аналізу встановлено
взаємозв’язок та взаємовплив соціального інтелекту та соціалізації
особистості, описано теоретичні засади та шляхи оптимізації процесу
соціалізації за рахунок формування соціального інтелекту. В статті
розкривається соціально-психологічна сутність поняття соціалізації
особистості, наводяться різні погляди стосовно поняття “соціальний
інтелект” та його компонентів як орієнтири для емпіричного дослідження
та розробки методичних рекомендацій щодо його формування.
Посилання
Абульханова-Славская К.А. Социальное мышление личности //
Современная психология: состояние и перспективы исследова-
ний. – Часть 3. Социальные представления и мышление лич-
ности / К.А.Абульханова-Славская. – М., 2002. – С.88-103.
Бобнева М.И. Социальные нормы и регуляция поведения /
М.И.Бобнева. – М. – 1978. – 311 с.
Куницына В.Н. Межличностное общение / В.Н.Куницына,
Н.В.Казаринова, В.М.Погольша. – СПб., 2002. – 544 с.
Куценко В.І. Соціальний капітал: передумови та перспективи
розвитку. Экономика и управление / В.ІКуценко. – 2010. –
№2. – С.49-52.
Лужбина Н.А. Социальный интеллект, как системооб-
разующий фактор психологической культуры личности. дис.
канд. психол. наук / Н.А.Лужбина. – Барнаул, 2002. – 192 с.
Лунева О. В. История исследования социального интеллекта
(начало). Знание. Понимание. Умение / О. В.Лунева. – 2008. –
№4. – С.177-182.
Лунева О. В. История исследования социального интеллекта
(продолжение). Знание. Понимание. Умение / О. В.Лунева. –
– №1. – С.223-229.
Михайлова Е.С. Методика исследования социального интеллекта
(Адаптация теста Дж.Гилфорда и М. Салливена): руководство по
использованию / Е.С.Михайлова. – СПб., 1996. – 53 с.
Михайлова Я. І. Взаимосвязь уровня развития социального
интеллекта с интеллектуально-личностными характерис-
тиками у детей 6-7 лет: дис. канд. психол. наук / Я. І.Михай-
лова. – СПб., – 2001. – 242 с.
Руденко С.В. Соціальний інтелект як чинник психологічної
готовності керівників до управління закладами освіти /
С.В.Руденко. Проблеми загальної та педагогічної психології.
Збірн. наук. Праць Інституту психології ім. Г.С. Костюка
НАПН України / За ред. С.Д. Максименка. Т. ХІІ, част.6. –
К., 2010. – 508 с.
Тихомирова Т.Н., Ушаков Д.В. Измерение социального интеллекта
у школьников / Т.Н.Тихомирова, Д.В.Ушаков / Практична
психологія та соціальна робота. – 2010. – №9. – С.42-49.
Ушаков Д.В. Социальный интеллект как вид интеллекта //
Социальный интеллект : Теория, измерение, исследования /
Под ред. Д.В. Ушакова, Д.В.Люсина. – М., 2004. – С.11-29.
Shlomo Kravetz, Miriam Faust, Shahar Lipshitz, and Shlomo
Shalhav, Journal of Learning Disabilities. – V. 32, №3, 5-6. –
– pp. 248-255.
Selman R.L. The growth in interpersonal understanding: Developmental
and clinical anylises. – N.Y.: Acad. Press. – 1980.
##submission.downloads##
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Редакція має повне право публікувати у Збірнику оригінальні наукові статті як результати теоретичних і експериментальних досліджень, які не знаходяться на розгляді для опублікування в інших виданнях. Автор передає редколегії Збірника права на розповсюдження електронної версії статті, а також електронної версії англомовного перекладу статті (для статей українською та російською мовою) через будь-які електронні засоби (розміщення на офіційному web-сайті Збірника, в електронних базах даних, репозитаріях та ін).
Автор публікації зберігає за собою право без узгодження з редколегією та засновниками використовувати матеріали статті: а) частково чи повністю в освітніх цілях; б) для написання власних дисертацій; в) для підготовки абстрактів, доповідей конференцій та презентацій.
Автор публікації має право розміщувати електронні копії статті (у тому числі кінцеву електронну версію, завантажену з офіційного web-сайту Збірника) на:
- персональних web-ресурсах усіх Авторів (web-сайти, web-сторінки, блоги тощо);
- web-ресурсах установ, де працюють Автори (включно з електронними інституційними репозитаріями);
- некомерційних web-ресурсах відкритого доступу (наприклад, arXiv.org).
Але в усіх випадках обов’язковою є наявність бібліографічного посилання на статтю або гіперпосилання на її електронну копію, що містяться на офіційному сайті Збірника.