Інтеграція сучасного методологічного інструментарію для діагностики когнітивних стилів
DOI:
https://doi.org/10.32626/2227-6246.2010-10.%25pКлючові слова:
когнітивні стилі, параметри когнітивних стимулів, стилі інформаційного засвоєння, когнітивно-діяльнісний стиль, здібностіАнотація
Опираючись на теоретичні дослідження, згідно з якими враховуються
умови та вплив соціальної ситуації на когнітивно стильові прояви,
розглянуто сучасний методологічний інструментарій, який дає можливість
виявити залежності виявів когнітивних стилів у різних соціальних
ситуаціях, оскільки людська поведінка визначається внутрішніми
когнітивними параметрами і певною мірою зовнішнім середовищем, яке
здійснює вплив на людину як соціальну істоту.
Посилання
Егорова М. С. Проблема зависимости независимости от поля
и возможность ее исследования в генетимке поведения /
М. С. Егорова // Вопросы психологии. – 1981. – № 4. –
С. 161 167.
Елисеев О. П. Практикум по психологии личности/
О.П. Елисеев. – СПб., 2003. – С. 342 370.
Зиверт Х. Тестирование личности / Зиверт Х. – М.:
Интерэксперт, 1997. – 198 с.
Ильин Е. П. Психология индивидуальных различий /
Е.П. Ильин. – СПб.: Питер, 2004. – 701 с.
Корнилова Т. В. Подходы к изучению когнитивных стилей
двадцать лет спустя / Т. В. Корнилова, Г. В. Парамей //
Вопросы психологии. – 1989. – № 6. – С. 140 146.
Студенікін А. А. Вплив когнітивного стилю особистості на
процес спілкування: дис...канд.психол.наук: 19.00.01 /
Андрій Анатолійович Студенікін. – К., 1999. – 187 с.
Фетинскин Н. П. Социально психологическая диагностика
развития личности и малых групп. / Н. П. Фетинскин,
В.В. Козлов, Г. М. Мануйлов. – М.: Институт Психотерапии,
– 490 с.
Холодная М. Когнитивные стили о природе индивиду
ального ума. – 2 е изд. / М. Холодная. – СПб.: Питер,
– 384 с.
Холодная М. А. Когнитивные стили: парадигма других
интеллектуальных способностей // Стиль человека:
психологический анализ. / М. А. Холодная. – М., 1998. –
С. 52 63.
Черненький Ю. П. Вплив когнітивного стидю вчителя на
міжособистісні конфлікти з учнями: дис...канд. психол.
наук: 19.00.07 / Юрій Петрович Черненький . – К., 1999. –
с.
Bink M. L. Cognitive regulaities in creative activity. / M.L. Bink, R.
L. Marsh // Review of General Psychology, 4 (1) . – Р. 59 78.].
David H. J. Handbook of Individual Differences. Learning and
Instruction. / H. J. David, L. G. Barbara. – USA.: Lawrence
Erlbaum Associates, 1993. – 512 p.
Guilford J. P. The nature of human intelligence. / J. P. Gui
lford. – New York: McGraw Hill, 1967.].
Goodenough D. The role of individual differences in field de
pendence as a factor in learning and memory. / D. Goodenough //
Psychol. Buil. 83, 4. – 1976. – Р. 675 694.
Hennesseu J. E. Strategy choice and the effect of field indepen
dence on abstraction, storage and retrieval. / J. E. Hennesseu,
I. D. Nahinsky. – Bulletin of the Psychonomic Society. 15. –
– Р. 121 124.
McKenna F. Measures of field dependence: cognitive style or
cognitive ability / F. McKenna //J.Person. and Soc. Psychol. –
– Vol. 47. N 3. – P. 593 603.).
Messick S. The nature of cognitive styles: problems and promise
in educational practice. / S. Messick. – Educat. Psychol. –
– V. 19. – P. 59 74.
Sternberg R. J. Perspectives on Thinking, Learning and Cogni
tive Styles. – Lawrence Erlbaum Associates. / R. J. Sternberg,
Li Fang Zhang. – Mahwah, NJ., 2001.
Witkin H. A. Cognitive Style // Psyhol. Issues: Monograph 51. /
H. A. Witkin, D. R. Goodenough. – N. Y., 1982. – 148 p.
Witkin H. A. Feld dependence and interpersunal behavior. /
H. A. Witkin, D. R. Goodenough. – Psychol. Buil., 1977. –
р.
Witkin H. A. Psychological differentation: studies of develop
ment. / H. A. Witkin. – N.Y., 1962. – 418 p.
##submission.downloads##
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Редакція має повне право публікувати у Збірнику оригінальні наукові статті як результати теоретичних і експериментальних досліджень, які не знаходяться на розгляді для опублікування в інших виданнях. Автор передає редколегії Збірника права на розповсюдження електронної версії статті, а також електронної версії англомовного перекладу статті (для статей українською та російською мовою) через будь-які електронні засоби (розміщення на офіційному web-сайті Збірника, в електронних базах даних, репозитаріях та ін).
Автор публікації зберігає за собою право без узгодження з редколегією та засновниками використовувати матеріали статті: а) частково чи повністю в освітніх цілях; б) для написання власних дисертацій; в) для підготовки абстрактів, доповідей конференцій та презентацій.
Автор публікації має право розміщувати електронні копії статті (у тому числі кінцеву електронну версію, завантажену з офіційного web-сайту Збірника) на:
- персональних web-ресурсах усіх Авторів (web-сайти, web-сторінки, блоги тощо);
- web-ресурсах установ, де працюють Автори (включно з електронними інституційними репозитаріями);
- некомерційних web-ресурсах відкритого доступу (наприклад, arXiv.org).
Але в усіх випадках обов’язковою є наявність бібліографічного посилання на статтю або гіперпосилання на її електронну копію, що містяться на офіційному сайті Збірника.