Динаміка емоційного вигорання у вчителів впродовж навчального року
DOI:
https://doi.org/10.32626/2227-6246.2010-10.%25pКлючові слова:
емоційне вигорання, особистісна деформація, динаміка.Анотація
В статті розглядається структура, динаміка емоційного вигорання
вчителів, описується система чинників, які його визначають.
Посилання
Бойко В.В. Энергия эмоций. – СПб.: Питер, 2004. – 474 с.
Грановская Р.М. Элементы практической психологии. – Л.:
Изд во ЛГУ. – 1988. – 560 с.
Колодич Е.Н., Павлова И.М. Возможности социально
психологического тренинга в процессе повышения эмо
циональной устойчивости учащихся профессиональной
школы // Мир психологии. – 1999. – №4. – С. 364 370.
Митина Л.М., Кузьменкова О.В. Психологические осо
бенности внутриличностных противоречий учителя //
Вопросы психологии. – 1998. – №3. – С. 3 16.
Митина Л.М. Психология профессионального развития
учителя. – М.: Изд во “Флинта”, 1998. – С. 46 57.
Орел В.Е. Феномен “выгорания” в зарубежной психологии:
эмпирические исследования // Психол. журн. – 2001. – Т.22.
№1. – С. 90 101.
Реан А.А., Баранов А.А. Факторы стрессоустойчивости
учителей // Вопросы психологии. – 1997. – №1. – С. 45 54.
Рогов Е.И. Учитель как объект психологического иссле
дования. – М., 1988. – 496 с.
Ронгинская Т.И. Синдром выгорания в социальных про
фессиях // Психол. журн. – 2002. – Т.23. – №3. – С. 85 95.
Селье Г. Стресс без дистресса. – М.: Прогресс, 1979. – 126 с.
СкугаревскаяМ.М. Синдром эмоционального выгорания //
Медицинские новости. – 2002. – №7. – С. 3 9.
Трунов Д.Г. “Синдром сгорания”: позитивный подход к
проблеме // Журнал практического психолога. – 1998. –
№8. – С. 84 89.
Форманюк Т.В. Синдром “эмоционального” сгорания как
показатель профессиональной дезадаптации учителя //
Вопросы психологии. – 1994. – №6. – С. 57 63.
Холмогорова А.Б., Гаранян И.Г. Культура, эмоции и
психическое здоровье // Вопросы психологии. – 1999. –
№2. – С. 61 – 74.
##submission.downloads##
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Редакція має повне право публікувати у Збірнику оригінальні наукові статті як результати теоретичних і експериментальних досліджень, які не знаходяться на розгляді для опублікування в інших виданнях. Автор передає редколегії Збірника права на розповсюдження електронної версії статті, а також електронної версії англомовного перекладу статті (для статей українською та російською мовою) через будь-які електронні засоби (розміщення на офіційному web-сайті Збірника, в електронних базах даних, репозитаріях та ін).
Автор публікації зберігає за собою право без узгодження з редколегією та засновниками використовувати матеріали статті: а) частково чи повністю в освітніх цілях; б) для написання власних дисертацій; в) для підготовки абстрактів, доповідей конференцій та презентацій.
Автор публікації має право розміщувати електронні копії статті (у тому числі кінцеву електронну версію, завантажену з офіційного web-сайту Збірника) на:
- персональних web-ресурсах усіх Авторів (web-сайти, web-сторінки, блоги тощо);
- web-ресурсах установ, де працюють Автори (включно з електронними інституційними репозитаріями);
- некомерційних web-ресурсах відкритого доступу (наприклад, arXiv.org).
Але в усіх випадках обов’язковою є наявність бібліографічного посилання на статтю або гіперпосилання на її електронну копію, що містяться на офіційному сайті Збірника.