Дослідження проблеми асертивності у вітчизняній та зарубіжних школах психології розвитку
DOI:
https://doi.org/10.32626/2227-6246.2010-9.%25pКлючові слова:
асертивність, впевненість, впевнена поведінка, успішність, незалежність, самостійність, цілеспрямованість, особова позиція, поведінкові навички, поведінкові моделі, стереотипи, мотивація, воля.Анотація
У статті висвітлюється проблема дослідження асертивності у
вітчизняній та зарубіжних психологічних школах. На основі теоретичного
аналізу психологічних джерел та емпіричного досвіду автор розглядає
специфіку та різноманітність поглядів на природу асертивності, робить
порівняльний аналіз підходів до вивчення асертивності.
Посилання
Абульханова Славская К.А. Стратегии жизни. – М.: Мысль,
– 174 с.
Асеев В.Г. Мотивация, поведение и формирование лично
сти. – М.: Мысль, 1976. – 158 с.
Асмолов А.Г. Психология личности. – М.: Изд во Моск. ун
та, 1990. – 367 с.
Балтес П.Б. Всевозрастной подход в психологии развития:
исследование подъёмов и спадов на протяжении жизни //
Психологический журнал. – т.15. – №1. – 1994. – С.60 80.
Блага К., Шебек М. Я – твой ученик, ты – мой учитель: Кн.
Для учителя / Пер. с чеш. – М.: Просвещение, 1991. – 143 с.
Боришевский М.И. Развитие саморегуляции поведения
школьников // Диссерт. в форме науч. доклада. На соиск.
Учен. степени доктора псих.наук. – К., 1992. – 77 с.
Ильин Е.П. Мотивация и мотивы. – СПб.: Питер, 2003. –
с.: ил. – (Серия “Мастера психологии”).
Киричук О.В., Карпенко В.С. Метаморфози духу. До питання
про предмет гуманітарної психології // Педагогіка і пси
хологія. – К.: АПН України, 1994. – №4. – С.3 8.
Конопкин О.А. Психическая саморегуляция произвольной
активности человека (структурно функциональный ас
пект) // Вопросы психологии, 1995. – №1. – С.5 12.
Маноха И.П. Человек и потенциал его бытия. – К.: Изд во
“Стимул” К, 1995. – 256 с.
Никитин Е.П., Харламенкова Н.Е. Проблема самоут
верждения личности в философии и психологии: к истории
проблемы) // Вопросы философии, 1995. – №8. – С. 73 91.
Никифиров Г.С. Теоретические вопросы самоконтроля //
Психол. журнал. – Т.6. – 1985. – №5. – С.19 31.
Петровская Л.А. Теоретические и методические проблемы
социально психологического тренинга. – М., 1982. –
с.
Смирнов А.А. Психология исследования личности. – М.,
– 169 с.
Серль Д.Р Природа интенциональных состояний // Фило
софия, логика, язык / Под ред. В.В. Петрова. – М., 1986. –
С.96 126.
Сеченов И.М. Элементы мысли. – Спб.: Питер, 2001. –
с.: ил. – (Серия “Психология классика”).
Холл Кэлвин С., Линдсей Гарднер. Теории личности. – М.:
“КСП+”, 1997. – 720 с., илл. 6 26.
##submission.downloads##
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Редакція має повне право публікувати у Збірнику оригінальні наукові статті як результати теоретичних і експериментальних досліджень, які не знаходяться на розгляді для опублікування в інших виданнях. Автор передає редколегії Збірника права на розповсюдження електронної версії статті, а також електронної версії англомовного перекладу статті (для статей українською та російською мовою) через будь-які електронні засоби (розміщення на офіційному web-сайті Збірника, в електронних базах даних, репозитаріях та ін).
Автор публікації зберігає за собою право без узгодження з редколегією та засновниками використовувати матеріали статті: а) частково чи повністю в освітніх цілях; б) для написання власних дисертацій; в) для підготовки абстрактів, доповідей конференцій та презентацій.
Автор публікації має право розміщувати електронні копії статті (у тому числі кінцеву електронну версію, завантажену з офіційного web-сайту Збірника) на:
- персональних web-ресурсах усіх Авторів (web-сайти, web-сторінки, блоги тощо);
- web-ресурсах установ, де працюють Автори (включно з електронними інституційними репозитаріями);
- некомерційних web-ресурсах відкритого доступу (наприклад, arXiv.org).
Але в усіх випадках обов’язковою є наявність бібліографічного посилання на статтю або гіперпосилання на її електронну копію, що містяться на офіційному сайті Збірника.