Проблема цільових настановлень учнів у навчально–виховному процесі як предмет психолого–педагогічного дослідження
DOI:
https://doi.org/10.32626/2227-6246.2010-7.%25pКлючові слова:
психологічна сутність, цільове настановлення, психологічні стани учнів, взаємодія “учитель – учень”.Анотація
У статті розкривається психологічна сутність цільових настанов
лень, їх зв’язок і взаємозалежність з психологічними станами учнів
загальноосвітньої школи, роль в установленні психологічного контакту
у взаємодії “учитель – учень”. У навчальній взаємодії в результаті
спільності психічних станів і соціальних настановлень виникає
психологічний контакт. Контакт усвідомлюється і переноситься
суб’єктами як позитивний, підкріплюючий взаємодію фактор.
Розглядається структура соціального настановлення – атитюду –
та його функції. Автори досліджують проблему цільових настановлень
учнів та їх специфіку в різноманітних вікових групах. Припускається,
що існує певна динаміка психічних станів й цільових настановлень учнів
різних вікових груп. Особливістю цієї динаміки є зміна ієрархії цільових
настановлень у свідомості школярів різного віку, а також зростання
кількості проявів негативних станів у підлітковому віці.
Посилання
Андреева Г.М. Социальная психология / Г.М.Андреева. –
М.: Издательство МГУ, 1988.
Асмолов А.Г. Деятельность и установка / А.Г.Асмолов. –
М., 1979.
Бодалев А.А. Формирование понятия о другом человеке
как о личности /А.А.Бодалев. – Л., 1970.
Божович Л.И. Личность и ее формирование в детском
возрасте /Л.И.Божович. – М.: Просвещение, 1968.
Власова О.І. Педагогічна психологія : Навч. посібник. –
К.: Либідь, 2005. – 40 с.
Загальна психологія /За загальною редакцією академіка
С.Д.Максименка: Підручник. – 2 – ге вид. – Вінниця: Нова
книга. 2004. – 704 с.
Зимняя И.А. Педагогическая психология /И.А.Зимняя. –
Ростов на Дону, 1997.
Леонтьев А.А. Педагогическое общение /А.А.Леонтьев. –
– е изд., перераб. и доп. – М.: Нальчик, 1996.
Мясищев В.Н. Социальная психология и психология
отношений /В.Н.Мясищев // Проблемы общественной
психологии / Под ред. В.Н.Колбанского, Б.Ф.Порш
нева. – М., 1965.
Реан А.А., Коломенский Я.И. Социальная педагогическая
психология. – СПб., 1999.
Узнадзе Д.Н. Экспериментальные основы психологии
установки /Д.Н.Узнадзе. – Тбилиси, 1961.
Узнадзе Д.Н. Психологические проблемы мотивации
поведения человека. – М., 1969.
Шихирев П.Н. Социальная установка как предмет
социально психологического исследования / П.Н.Ши
хирев // Психологические проблемы социальной кон
цепции поведения. – М., 1976.
Щербан Т.Д. Психологія навчального спілкування:
Монографія. – К.: Міленіум, 2004. – 346 с.
Ядов В.А. О диспозиционной регуляции социального
поведения личности / В.А.Ядов // Методологические
проблемы социальной психологии. – М., 1975.
##submission.downloads##
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Редакція має повне право публікувати у Збірнику оригінальні наукові статті як результати теоретичних і експериментальних досліджень, які не знаходяться на розгляді для опублікування в інших виданнях. Автор передає редколегії Збірника права на розповсюдження електронної версії статті, а також електронної версії англомовного перекладу статті (для статей українською та російською мовою) через будь-які електронні засоби (розміщення на офіційному web-сайті Збірника, в електронних базах даних, репозитаріях та ін).
Автор публікації зберігає за собою право без узгодження з редколегією та засновниками використовувати матеріали статті: а) частково чи повністю в освітніх цілях; б) для написання власних дисертацій; в) для підготовки абстрактів, доповідей конференцій та презентацій.
Автор публікації має право розміщувати електронні копії статті (у тому числі кінцеву електронну версію, завантажену з офіційного web-сайту Збірника) на:
- персональних web-ресурсах усіх Авторів (web-сайти, web-сторінки, блоги тощо);
- web-ресурсах установ, де працюють Автори (включно з електронними інституційними репозитаріями);
- некомерційних web-ресурсах відкритого доступу (наприклад, arXiv.org).
Але в усіх випадках обов’язковою є наявність бібліографічного посилання на статтю або гіперпосилання на її електронну копію, що містяться на офіційному сайті Збірника.