Психологічні особливості осіб молодого віку
DOI:
https://doi.org/10.32626/2227-6246.2009-5.%25pКлючові слова:
психологічний стан, психологічно здорові, акцентуйовані особистості, психічні порушення, шляхи профілактики порушень і зміцнення психологічного здоров’я, мотивація донорства.Анотація
Вивчено стан психологічного здоров’я потенційних донорів
молодого віку від 18 30 років відповідно до основної Д1, підготовчої
Д2 і спеціальної Д3 груп за даними медичного огляду і анкетування
2005 2007 років. Встановлено зменшення кількості психологічно
здорових в основній групі – Д1 (в 2005 році– 674 – 44%, 2006 – 423 –
32%, 2007 – 285 – 25%), підготовчій – Д2 (відповідно, 428 – 35%,
494 – 56%, 428 –18%) і спеціальній групі–Д3 (59 28%, 56 – 22%,
46 – 15%), при збільшенні кількості акцентуйованих і особистостей
з психічними порушеннями. В структурі акцентуйованих осо
бистостей віком 18 30 років переважає демонстративний тип (в
основній групі – Д1: 2005 році – 26,4%; 2006 – 27%, 2007 – 28%; в
підготовчій групі – Д2, відповідно:26,5%, 27,8%, 28,5%; в
спеціальній – Д3: 26,8%; 27,6%; 29%) і циклотімічний тип (в групі
Д1: в 2005 – 22,6%; 2006 – 23%, 2007 – 25%; в групі Д2, відповідно:
23,6%; 24%, 25,6%; в групі – Д3: 22,8%; 24,4%; 30%); рідше
зустрічається аутичний тип (в групі – Д1 в 2005 році – 13,5%; в
2006 – 14,5%; 2007 – 15%; в групі – Д2, від повідно: 13,7; 14,6%;
15%; в групі Д3: 14%,14,8%;15,7%), а також некеровані і змішані
типи. За період 2005 2007 роки збільшилась кількість осіб молодо
го віку з неврозами тривоги, істероїдними неврозами і хворих на
психопатію. Визначена можлива мотивація донорства потенціаль
ними донорами; пропонуються шляхи профілактики розвитку
порушень психологічного здоров’я і шляхи спрямування особистості
до самореалізації, до участі у донорстві з урахуванням особливостей
віку і психологічного стану.
Посилання
Авот А.Ю. Состояние здоровья студентов и факторы
влияющие на него // Тезисы докладов Всесоюзной
научно практической конференции. – М., 1989. –
Ч. 1. – С. 173.
Альбуханова Славская К.А. Развитие личности,
процесс жизнедеятельности // Психология форми
рования и развития личности. – М: Наука, 1981.
Адлер А. Практика и теория индивидуальной пси
хологии. – М. – СПб.: Питер. Ком, 1995. – 264 с.
Анциферова Л.И. Личность в тяжелих жизненных
условиях: перосмысливание, преобразование ситуаций
и психологическая защита // Психол. ж л. – 1994. –
№ 1. – С. 3 17.
Асмолов А.Г. Психология личности. – М.: Наука,
– 282 с.
Головаха Е.И., Пашина И.В. Психология чело
веческого взаимопонимания. – К.: Наукова думка,
– 264 с.
Завгородня О.В. Проблема психічного здоров’я: спроби
теоретичного аналізу // Практична психологія та
соціальна робота. – 2007. – № 1. – С. 55.
Кловацький В., Грошко Т. Моніторинг морально
психологічного розвитку // Практична психологія та
соціальна робота. – 2006. – № 4. – С. 77.
Корольчук М.С. Актуальні проблеми психологічного
забезпечення професійної діяльності // Матеріали
Всеукраїнської наук. конф.: Зб. наук. праць. – К.: КВГІ,
– № 52. – С. 371 375.
Корольчук М.С., Крайник В.М., Марченко В.М.
Психологія: схеми, опорні конспекти, методики:
Навчальний посібник для студентів вищих навчальних
закладів / За заг.ред. М.С.Корольчука. – К.: Ельга:
Нікацентр, 2005. – 320 с.
Маслоу А. Мотивация и личность. – СПб.: Питер Ком.,
– 204 с.
Палій С.П., Варяниця А.М., Тихончук А.А. Социаль
но психологический тренинг межличностного об
щения. – К.: НДМУ, 1993. – 28 с.
Райх В. Аналіз личности. – СПб.: Питер. Ком, 1999. –
с.
Столин В.В. Самосознание личности. – М.: Мысль,
– 222 с.
Хьелл Л., Зиглер Д. Теории личности. – СПб: Питер.
Ком, 1997. – 306 с.
Юнг К.Г. Психологические типы. – СПб.: Питер Ком,
– 254.
##submission.downloads##
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Редакція має повне право публікувати у Збірнику оригінальні наукові статті як результати теоретичних і експериментальних досліджень, які не знаходяться на розгляді для опублікування в інших виданнях. Автор передає редколегії Збірника права на розповсюдження електронної версії статті, а також електронної версії англомовного перекладу статті (для статей українською та російською мовою) через будь-які електронні засоби (розміщення на офіційному web-сайті Збірника, в електронних базах даних, репозитаріях та ін).
Автор публікації зберігає за собою право без узгодження з редколегією та засновниками використовувати матеріали статті: а) частково чи повністю в освітніх цілях; б) для написання власних дисертацій; в) для підготовки абстрактів, доповідей конференцій та презентацій.
Автор публікації має право розміщувати електронні копії статті (у тому числі кінцеву електронну версію, завантажену з офіційного web-сайту Збірника) на:
- персональних web-ресурсах усіх Авторів (web-сайти, web-сторінки, блоги тощо);
- web-ресурсах установ, де працюють Автори (включно з електронними інституційними репозитаріями);
- некомерційних web-ресурсах відкритого доступу (наприклад, arXiv.org).
Але в усіх випадках обов’язковою є наявність бібліографічного посилання на статтю або гіперпосилання на її електронну копію, що містяться на офіційному сайті Збірника.