Психологічні особливості усвідомлення студентами смисложиттєвих орієнтацій
DOI:
https://doi.org/10.32626/2227-6246.2009-5.%25pКлючові слова:
смисложиттєві орієнтації, життєвий шлях, проектування, усвідомлення, цілепокладання.Анотація
У статті подаються результати дослідження процесу усвідом
лення студентською молоддю смисложиттєвих орієнтацій.
Встановлена класифікація наявних у свідомості сучасних студентів
смисложиттєвих орієнтацій, запропоновано психологічні засоби їх
оптимізації
Посилання
Абишева А.К. О понятии “ценность” / А.К. Абишева //
Вопросы философии. – 2002. – №3. – С.139 146.
Абульханова Славская К.А. О путях построения
типологии личности / К.А. Абульханова Славская //
Психологический журнал. – 1983. – № 1. – С. 14 – 29.
Абульханова Славская К.А. Жизненные перспективы
личности / К.А. Абульханова Славская // Психология
личности и образ жизни. – М.: Наука, 1987. – 320 с.
Балл Г.О. Системи цінностей, формування грома
дянської свідомості та ідейні засади розбудови освіти /
Г.О. Балл // Психологічні аспекти гуманізації освіти. –
Київ – Рівне, 1996. – С. 35 42.
Барышков В.П. Аксиология личностного бытия /
В.П. Барышков – М.: Логос, 2005. – 192 с.
Баташев А.Р. Творчество социального взаимодействия
как источник жизненных смыслов индивидуального
развития / А.Р. Баташев // Мир психологии. – 2008. –
№1. – С. 18 28.
Бондаренко О.Ф. Психологічна допомога особистості:
Навч. посібник / О.Ф. Бондаренко. –Харків: Фоліо,
– 237 с.
Бубнова С.С. Ценностные ориентации личности как
многомерная нелинейная система // Психологический
журнал. – 1999. – № 5. – С. 38 44.
Будинайте Г.Л., Корнилова Т.В. Личностные ценности
и личностные предпочтения субъекта / Г.Л. Будинайте,
Т.В. Корнилова // Вопросы психологии. – 1993. –
№5. – С.99 105.
Костюк Г.С. Избранные психологические труды / Под
ред. Л.Н. Проколиенко. АПН СССР. – М.: Педагогика,
– 301с.
Костюк Г.С. Навчально виховний процес і психічний
розвиток особистості / Г.С. Костюк. – К.: Рад. школа,
– 608 с.
Леонтьев Д.А. Методика изучения ценностных ориен
таций / Д.А. Леонтьев – М.: Смысл, 1992. – 17 с.
Леонтьев Д.А. Ценность как междисциплинарное
понятие: опыт многомерной реконструкции / Д.А. Леон
тьев // Вопросы философии. – 1996. – № 4. – С. 15 26.
Леонтьев Д.А. От социальных ценностей к личност
ным / Д.А. Леонтьев // Вестник МГУ. Сер. 14. Пси
хология. – 1997. – № 1. – С. 20 27.
Леонтьев Д.А. Тест смысложизненных ориентаций
(СЖО). 2 е изд./ Д.А. Леонтьев – М.: Смысл., 2000. –
с.
Максименко С.Д. Ґенеза здійснення особистості /
С.Д. Максименко – К.: Вид во ТОВ «КММ», 2006. –
с.
Низовских Н.А. Жизненные принципы и ценностные
ориентации студенческих групп // Н.А. Низовских //
Вопросы психологии. – 2008. – № 5.
Роменець В.А. Виховання творчих здібностей у студентів /
В.А. Роменець – Київ.: Вища школа, 1973. – 96 с.
Рубинштейн С.Л. Принцип творческой самодеятель
ности (к философским основаниям современной пе
дагогики) / С.Л. Рубинштейн // Вопросы психоло
гии. – 1986. – № 4. – С. 101 108.
Смирнов Л.М. Анализ опыта разработки эксперимен
тальных методов изучения ценностей / Л.М. Смирнов //
Психологический журнал. – 1996. – № 1. – С. 157 168.
Франкл В. Человек в поисках смысла / В. Франкл –
М.: Прогресс, 1990. – 368 с.
Фролова Н.В. Трансформація системи ціннісних
орієнтацій на зламних етапах розвитку суспільства
(психологічний аспект) // Автореф. дис. канд. психол.
наук / Н.В. Фролова. – К., 1998. – 18 с.
Фуко М. Герменевтика субекта / М. Фуко – Спб.: Наука,
– 677 с.
Цінності освіти і виховання: Науково методичний
збірник / За заг. ред. О.В. Сухомлинської. – К., 1997. –
с.
##submission.downloads##
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Редакція має повне право публікувати у Збірнику оригінальні наукові статті як результати теоретичних і експериментальних досліджень, які не знаходяться на розгляді для опублікування в інших виданнях. Автор передає редколегії Збірника права на розповсюдження електронної версії статті, а також електронної версії англомовного перекладу статті (для статей українською та російською мовою) через будь-які електронні засоби (розміщення на офіційному web-сайті Збірника, в електронних базах даних, репозитаріях та ін).
Автор публікації зберігає за собою право без узгодження з редколегією та засновниками використовувати матеріали статті: а) частково чи повністю в освітніх цілях; б) для написання власних дисертацій; в) для підготовки абстрактів, доповідей конференцій та презентацій.
Автор публікації має право розміщувати електронні копії статті (у тому числі кінцеву електронну версію, завантажену з офіційного web-сайту Збірника) на:
- персональних web-ресурсах усіх Авторів (web-сайти, web-сторінки, блоги тощо);
- web-ресурсах установ, де працюють Автори (включно з електронними інституційними репозитаріями);
- некомерційних web-ресурсах відкритого доступу (наприклад, arXiv.org).
Але в усіх випадках обов’язковою є наявність бібліографічного посилання на статтю або гіперпосилання на її електронну копію, що містяться на офіційному сайті Збірника.