Сучасні підходи до вивчення комунікативної компетентності особистості
DOI:
https://doi.org/10.32626/2227-6246.2009-3.%25pКлючові слова:
комунікативна компетентність, суб’єкт спілкування, комунікативна діяльність, комунікативні вміння та навички, міжособистісна взаємодія.Анотація
Статтю присвячено аналізу психологічного змісту поняття
комунікативної компетентності, її складових. Розглянуто сучасні
підходи до вивчення комунікативної компетентності суб’єкта
спілкування.
Посилання
Арбузова Е.Н., Анисимов А.И., Шатровой О.В.
Практикум по психологии общения. – СПб.: Речь,
– 272 с.
Бушелева Б.В. Воспитание культуры общения школь
ников // Проблемы общения и воспитания: В 2 х ч. –
Тарту, 1974. – Ч.І. – C.133 – 141.
Григорьева П.Г., Линская Л.В., Усольцева Т.Г. Основы
конструктивного общения: Метод. пособие для пре
подавателей / Под ред. Ю.М. Забродина, М.В. Попо
вой. – Новосибирск: Изд во Новосибирского ун та;
Москва: Совершенство, 1997. – 171 с.
Емельянов Ю.Н. Активное социально психологи
ческое обучение. – Л.: Изд во ЛГУ, 1985. – 168 с.
Емельянов Ю.Н. Теория формирования и практика
совершенствования коммуникативной компетентно
сти: Автореф. дисс. …докт. психол. наук. – Л., 1991. –
с.
Жуков Ю.М. Эффективность делового общения. – М.:
Знание, 1988. – 64 с.
Жуков Ю.М., Петровская Л.А., Растянников П.В.
Диагностика и развитие компетентности в общении. –
М.: Изд во МГУ, 1990. – 104 с.
Клюева Е.А., Касаткина Ю.В. Учим детей общению.
Характер, коммуникабельность: Популярное пособие
для родителей и педагогов. – Ярославль, 1997.
Корніяка О. М. Психологія комунікативної культури
школяра: Монографія. – К.: Міленіум, 2006. – 336 с.
Куницына В.Н., Казаринова Н.В., Погольша В.М.
Межличностное общение: Учеб. для вузов. – СПб.:
Питер, 2001. – 544 с.
Морозова Г.Б. Психологическое сопровождение орга
низации и персонала. – СПб.: Речь, 2006. – 400 с.
Мудрик А.К. Соціальний інтелект та соціальна
компетентність // Практична психологія та соціальна
робота. – 2006. – №3. – С.6 – 9.
Петровская Л.А. Компетентность в общении: Со
циально психологический тренінг. – М.: Изд во МГУ,
– 302 с.
Пироженко Т.А. Коммуникативно речевое развитие
ребенка: [Монография]. – К.: Нора принт, 2002. – 308 с.
Сидоренко Е.В. Тренинг коммуникативной компе
тентности в деловом взаимодействии. – СПб.: Речь,
– 208 с.
Сікорська Л.Б. Психологічні умови оптимізації між
особистісних взаємин учнів на початковому етапі
навчання: Автореф. дис. ...канд. психол. наук. – К.,
– 20 с.
Чмут Т.К. Культура спілкування: Навч. посібник для
студентів та викладачів вузів. – Хмельницький:
ХІРУП, 1999. – 358 с.
##submission.downloads##
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Редакція має повне право публікувати у Збірнику оригінальні наукові статті як результати теоретичних і експериментальних досліджень, які не знаходяться на розгляді для опублікування в інших виданнях. Автор передає редколегії Збірника права на розповсюдження електронної версії статті, а також електронної версії англомовного перекладу статті (для статей українською та російською мовою) через будь-які електронні засоби (розміщення на офіційному web-сайті Збірника, в електронних базах даних, репозитаріях та ін).
Автор публікації зберігає за собою право без узгодження з редколегією та засновниками використовувати матеріали статті: а) частково чи повністю в освітніх цілях; б) для написання власних дисертацій; в) для підготовки абстрактів, доповідей конференцій та презентацій.
Автор публікації має право розміщувати електронні копії статті (у тому числі кінцеву електронну версію, завантажену з офіційного web-сайту Збірника) на:
- персональних web-ресурсах усіх Авторів (web-сайти, web-сторінки, блоги тощо);
- web-ресурсах установ, де працюють Автори (включно з електронними інституційними репозитаріями);
- некомерційних web-ресурсах відкритого доступу (наприклад, arXiv.org).
Але в усіх випадках обов’язковою є наявність бібліографічного посилання на статтю або гіперпосилання на її електронну копію, що містяться на офіційному сайті Збірника.