Дослідження ідентичності старшокласників в контексті сімейної системи
DOI:
https://doi.org/10.32626/2227-6246.2009-3.%25pКлючові слова:
ідентичність, тип сімейної системи, смисло-життєві орієнтації, самоставлення, локус контролю.Анотація
Статтю присвячено з’ясуванню зв’язку між розвитком
ідентичності особистості старшокласників та характеристиками
сімейної системи. Експериментально виявлено, що для сімей
респондентів характерні послаблення емоційних контактів,
тенденція до неадаптивних реакцій, що виявляються у хаотичному
типі взаємин, втраті керованості змінами. Виявлені відмінності щодо
статусу ідентичності, особливостей локусу контролю, самоставлення
та смисло життєвих орієнтацій респондентов з різних типів сімей.
Посилання
Попова М.В. Становление персональной идентичности
в юношеском возрасте: Автореф. дисс… канд. психол.
наук.
Grotevant H.D., Thornbecke W.& Meyer M.L. An
Extention of Marcia’s Identity Status Interview into the
Interpersonal Domain // J. of Youth and Adolescence. –
– Vol.11. – № 2. – P. 33 47.
Орестова В.Р., Карабанова О.А. Методы исследования
идентичности в концепции статусов эго идентичности
Дж. Марсиа // Психология и школа. – № 1. – 2005. –
С. 39 90.
Черников А.В. Системная семейная терапия: Интегра
тивная модель диагностики. – Изд. 3 е, испр. и доп. –
М.: Незав. фирма “Класс”, 2005. – 208 с.
##submission.downloads##
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Редакція має повне право публікувати у Збірнику оригінальні наукові статті як результати теоретичних і експериментальних досліджень, які не знаходяться на розгляді для опублікування в інших виданнях. Автор передає редколегії Збірника права на розповсюдження електронної версії статті, а також електронної версії англомовного перекладу статті (для статей українською та російською мовою) через будь-які електронні засоби (розміщення на офіційному web-сайті Збірника, в електронних базах даних, репозитаріях та ін).
Автор публікації зберігає за собою право без узгодження з редколегією та засновниками використовувати матеріали статті: а) частково чи повністю в освітніх цілях; б) для написання власних дисертацій; в) для підготовки абстрактів, доповідей конференцій та презентацій.
Автор публікації має право розміщувати електронні копії статті (у тому числі кінцеву електронну версію, завантажену з офіційного web-сайту Збірника) на:
- персональних web-ресурсах усіх Авторів (web-сайти, web-сторінки, блоги тощо);
- web-ресурсах установ, де працюють Автори (включно з електронними інституційними репозитаріями);
- некомерційних web-ресурсах відкритого доступу (наприклад, arXiv.org).
Але в усіх випадках обов’язковою є наявність бібліографічного посилання на статтю або гіперпосилання на її електронну копію, що містяться на офіційному сайті Збірника.