Вплив цінностей на професійне самовизначення молоді
DOI:
https://doi.org/10.32626/2227-6246.2008-1.%25pКлючові слова:
цінність, ціннісні орієнтації, система ціннісних орієнтацій, професійне самовизначення, життєвий шлях, особистісно-професійне становлення.Анотація
У статті представлено теоретичний аналіз юнацького віку у
психолого педагогічній літературі, встановлено вплив ціннісних
орієнтацій на професійне самовизначення майбутнього вчителя.
Посилання
Алексеева В.Г. Ценностные ориентации как фактор
жизнедеятельности и развития личности // Психо
логический журнал. – 1984. – Т.5. – №5. – C. 63 70.
Алєксєєва М.I. Психологiя ранньої юностi. – К.:
Знання, 1971. 46 c.
Бех I.Д. Цiнностi як ядро особистостi // Цiнностi освiти
i виховання / За заг. ред. О.В.Сухомлинської. –
К.,1997. – C. 8 11.
Божович Л.И. Этапы формирования личности в
онтогенезе // Вопросы психологии. – 1979. – №4. –
C. 23 34.
Бондар Н.Є. Формування особистiсної репрезентацiї в
юнацькому вiцi: Дис. ... канд. психол. наук. –
К.,1998. – 207 с.
Волков Н.А. Динамика ценностных ориентаций в
стуктуре личных характеристик у школьников: Авто
реферат дис. ... канд. психол. наук. – Л.,1983. –
с.
Эльконин Д.Б. К проблеме периодизации психического
развития в детском возрасте // Вопросы психологии. –
– №4. – C. 66 80.
Круглов Б.С. Социальная направленность личности
старшеклассника. – М., 1989. – C. 2 25.
Формування мислення студентiв у позанавчальний час:
Укр. респ. наук. – практ. конференцiя / Iн т системних
дослiджень освiти та iн.: Ред. кол.: Г.I.Терещенко / гол.
та iн. – К., 1993. – 344 с.
Лисовский В.Т. Личность студента. – Л.: Изд во
Ленинградского ун та, 1974. – 184 с.
Мороз А.Г. К вопросу о дидактической адаптации
первокурсников вуза // Психологические и социально
психологические особенности адаптации студента. –
Ереван, 1973.
Социальные перемещения в студенчество: (На ма
териалах социол. исслед. в Сов. Прибалтике) / Отв. ред.
М.Х.Титма. – Вильнюс: Минтис, 1982. – 277 с.
Ценностные ориентации чехословацкой молодежи:
Научн. – аналитич. обзор / АН СССР. ИНИОН; Подгот.
Ю.А.Щербакова. – М., 1987. – 34 с.
Методы социально – психологических исследований //
Сб. научных трудов / Под общ. ред. М.А.Меньшико
вой. – М., 1975. – C. 44 57.
Бех І.Д. Особистісно зорієнтоване виховання: Науково
метод. посібник. – К.: ІЗМН, 1998. – 204 с.
Пряжников Н.С. Профессиональное и личностное
самоопределение / Академия педагогических и социаль
ных наук, Московский психолого социальный ин – т. –
М.: НПО “МОДЭК”; Воронеж, 1996. – 256 с.
Эльконин Д.Б. К проблеме периодизации психического
развития в детском возрасте // Вопросы психологии. –
– №4. – C. 66 80.
Леонтьев Д.А. Ценностность как междисциплинарное
понятие: опыт многомерной реконструкции // Вопросы
философии. – 1996. – №4. – C. 15 26.
Скульський Р.П. Вивчення прiоритетних цiнностей
молодi та їх урахування в процесi виховання майбутнiх
вчителiв // Цiнностi освiти i виховання / За заг. ред.
О.В.Сухомлинської. – К., 1997. – С. 200 202.
Ядов В.А. О диспозиционной регуляции социального
поведения личности // Методологические проблемы
социальной психологии. – М.: Наука, 1975. – С. 89
##submission.downloads##
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Редакція має повне право публікувати у Збірнику оригінальні наукові статті як результати теоретичних і експериментальних досліджень, які не знаходяться на розгляді для опублікування в інших виданнях. Автор передає редколегії Збірника права на розповсюдження електронної версії статті, а також електронної версії англомовного перекладу статті (для статей українською та російською мовою) через будь-які електронні засоби (розміщення на офіційному web-сайті Збірника, в електронних базах даних, репозитаріях та ін).
Автор публікації зберігає за собою право без узгодження з редколегією та засновниками використовувати матеріали статті: а) частково чи повністю в освітніх цілях; б) для написання власних дисертацій; в) для підготовки абстрактів, доповідей конференцій та презентацій.
Автор публікації має право розміщувати електронні копії статті (у тому числі кінцеву електронну версію, завантажену з офіційного web-сайту Збірника) на:
- персональних web-ресурсах усіх Авторів (web-сайти, web-сторінки, блоги тощо);
- web-ресурсах установ, де працюють Автори (включно з електронними інституційними репозитаріями);
- некомерційних web-ресурсах відкритого доступу (наприклад, arXiv.org).
Але в усіх випадках обов’язковою є наявність бібліографічного посилання на статтю або гіперпосилання на її електронну копію, що містяться на офіційному сайті Збірника.