ПСИХОЛОГІЧНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ СТАВЛЕННЯ ОСОБИСТОСТІ УЧНІВ ДО УЧБОВОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
DOI:
https://doi.org/10.32626/2227-6246.2009-6.%25pКлючові слова:
ставлення до учбової діяльності, структура, мотиви, потреби, інтереси, емоції, почуття, воля, типи ставлень, детермінанти, механізми.Анотація
У статті здійснено теоретичний аналіз основних науково-
психологічних підходів до проблеми ставлення до учбової діяльності.
Посилання
Алексеева М.І. Мотиви навчання учнів / М.І. Алексеева. -
К.: Радянська школа, 1974. - 116 с.
Алферов А.Д. Формирование ответственного отношения к
учению: Учебное пособие к спецкурсу / А.Д. Алферов. -
Ростов-на-Дону: РГПИ, 1984. - 297 с.
Ананьев Б .Г . Психология педагогической оценки //
Избранные психологические труды: В 2-х т. / Б .Г . Ананьев.
- М.: Педагогика, 1980. - Т. 2. - 1980. - С. 128-267.
Божович Л.И. Личность и ее формирование в детском возрасте
/ Л.И. Божович . - М.: Просвещение, 1968. - 464 с.
Божович Л.И. Развитие мотивов учения у школьников /
Л.И. Божович, Н.Г. Морозова, Л.С. Славина. - М.: АПН
РСФСР, 1951. - Вып. 36. - С. 29 - 104.
Блонский П.П. Школьная успеваемость. Избранные педагогические
произведения / П.П. Блонский. - М.: АПН РСФСР,
- С. 28.
Волошина В .В . Розвиток пізнавальних інтересів у дошкільників
та молодших школярів / В .В . Волошина , Л.В. До-
линська, Л.В. Лохвицька. - К.: НПУ ім. М.П. Драгоманова,
- 52 с.
Высотина Л.А. Воспитание сознательного отношения к учению
у учащихся вечерней школы / Л.А. Высотина. - М.:
АПН РСФСР, 1962. - 50 с.
Гальперин П.Я. Психологические проблемы учебной деятельности
школьника / П.Я. Гальперин, А.К. Маркова. -
М.: МГУ, 1977. - 125 с.
Дригус М.Т. Особенности отношения к учению младших
школьников с различной успеваемостью: дис. ... канд. пси-
хол. наук: 19. 00. 07 / М.Т. Дригус. - К., 1979. - 156 с.
Дусавицкий А.К. Зависимость между интересом и тревожностью
в учебной деятельности младшего школьника /
А.К. Дусавицкий // Вопросы психологии. - 1982. - № 3. -
С. 56 - 61.
Ивончик Г.Ф. Психологические особенности формирования
у работающей молодежи положительного отношения к учению.:
автореф. дисс. на соискание научн. степени канд. пси-
хол. наук: спец. 19. 00. 07 «Педагогическая и возрастная
психология» / Г.Ф. Ивончик. - К., 1981. - 23 с.
Костюк Г.С. Навчально - виховний процес і психічний розвиток
особистості / Г.С. Костюк. - К.: Радянська школа,
- 608 с.
Левандовский Н.Г. Факторы отношения к учению у старших
школьников / Н.Г. Левандовский // Отношения как проблема
психологии воспитания. Сборник научных трудов. - Л.:
ЛГПИ им. А.И. Герцена, 1973. - С. 11-32.
Левитов И.Д. Детская и педагогическая психология /
И.Д. Левитов. - М.: Просвещение, 1964. - 476 с.
Леонтьев А.Н. Избранные психологические произведения:
В 2-х т. / Под ред. В .В . Давыдова и др. - М.: Педагогика,
- Т. 1. - 1983. - 391 с.
Леонтьев А.Н. Потребности, мотивы и эмоции / А.Н. Леонтьев.
- М.: Изд-во Моск. гос. ун-та, 1971. - 400 с.
Маркова А.К. Пути исследования мотивации учебной деятельности
// Вопросы психологии. - 1980. - № 5. - С. 47-59.
Маркова А.К. Формирование мотивации учения: Кн. для
учителя / А.К. Маркова , Г.А. Матис, А.Б. Орлов - М.: Просвещение,
- 192 с. - (Психол. наука - школе).
Матюхина М.В. Мотивация учения младших школьников /
М.В. Матюхина. - М.: Педагогика, 1984. - 114 с.
Рубинштейн С.Л. Основы общей психологии / С.Л. Рубинштейн.
- СПб.: Питер, 2001. - 720 с.: ил. - (Серия «Мастера
психологии»).
Формирование интереса к учению у школьников / Под ред.
А.К. Марковой. - М.: Педагогика, 1986. - 192 с.
Хомич Г.А. Социально-психологические факторы становления
отношения старшеклассников к учению: дис. ... канд.
психол. наук: 19. 00. 07 / Г.А. Хомич. - К., 1992. - 176 с.
Школьник Г.И. К проблеме формирования потребности в
знаниях у учащихся // Воспитание у учащихся познавательной
активности. - Волгоград, 1971. - С. 3-16.
Щукина Г.И. Проблема познавательного интереса в педагогике
/Г.И. Щукина. - М.: Педагогика, 1971. - 352 с.
Эльконин Д.Б. Избранные психологические труды /
Д.Б. Эльконин. - М.: Педагогика, 1989. - 560 с.
Якобсон П.М. Психологические проблемы мотивации поведения
человека / П.М. Якобсон. - М.: Просвещение, 1969. -
с.
##submission.downloads##
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Редакція має повне право публікувати у Збірнику оригінальні наукові статті як результати теоретичних і експериментальних досліджень, які не знаходяться на розгляді для опублікування в інших виданнях. Автор передає редколегії Збірника права на розповсюдження електронної версії статті, а також електронної версії англомовного перекладу статті (для статей українською та російською мовою) через будь-які електронні засоби (розміщення на офіційному web-сайті Збірника, в електронних базах даних, репозитаріях та ін).
Автор публікації зберігає за собою право без узгодження з редколегією та засновниками використовувати матеріали статті: а) частково чи повністю в освітніх цілях; б) для написання власних дисертацій; в) для підготовки абстрактів, доповідей конференцій та презентацій.
Автор публікації має право розміщувати електронні копії статті (у тому числі кінцеву електронну версію, завантажену з офіційного web-сайту Збірника) на:
- персональних web-ресурсах усіх Авторів (web-сайти, web-сторінки, блоги тощо);
- web-ресурсах установ, де працюють Автори (включно з електронними інституційними репозитаріями);
- некомерційних web-ресурсах відкритого доступу (наприклад, arXiv.org).
Але в усіх випадках обов’язковою є наявність бібліографічного посилання на статтю або гіперпосилання на її електронну копію, що містяться на офіційному сайті Збірника.