ЕМОЦІЙНЕ ВИГОРЯННЯ ВИКЛАДАЧІВ ЯК НАСЛІДОК ПРОФЕСІЙНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
DOI:
https://doi.org/10.32626/2227-6246.2009-6.%25pКлючові слова:
емоційне вигорання, професійна діяльність, професійне вигорання, особистісні якості.Анотація
У статті на теоретичному рівні розглядається проблема «професійного
вигорання», яка характеризується емоційною сухістю педагога,
розширенням сфери економії емоцій, особовою усунутістю, що впливає
на характер професійного спілкування вчителя. Емпірично досліджуються
чинники, які роблять найбільший вплив на розвиток синдрому
емоційного вигорання. Робиться висновок про доцільність розробки
програми соціально-психологічної підготовки вчителів до профілактики
та подолання даного феномена.
Посилання
Зайчикова Т.В. Профілактика та подолання синдрому «професійного
вигорання» у вчителів: соціально-психологічні та
тендерні аспекти: Навчальна програма / За наук. ред. Кара-
мушки Л.М. - К.: Міленіум, 2004. - 24 с.
Синдром «професійного вигорання» та професійна кар’єра
працівників освітніх організацій: тендерні аспекти: Навч.
посіб. для студ. вищ. навч. закл. та слухачів ін-тів післяди-
плом. освіти / За наук. ред. Максименка С.Д., Карамушки
Л.М., Зайчикової Т.В. - К.: Міленіум, 2004. - 264 с.
Трунов Д.Г. «Синдром сгорания»: позитивный подход к проблеме
// Журнал практического психолога. - 1998. - № 5.
Форманюк Т.В. Синдром «эмоционального сгорания» как
показатель профессиональной дезадаптации учителя. //
Вопросы психологии. - 1994. - № 6.
##submission.downloads##
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Редакція має повне право публікувати у Збірнику оригінальні наукові статті як результати теоретичних і експериментальних досліджень, які не знаходяться на розгляді для опублікування в інших виданнях. Автор передає редколегії Збірника права на розповсюдження електронної версії статті, а також електронної версії англомовного перекладу статті (для статей українською та російською мовою) через будь-які електронні засоби (розміщення на офіційному web-сайті Збірника, в електронних базах даних, репозитаріях та ін).
Автор публікації зберігає за собою право без узгодження з редколегією та засновниками використовувати матеріали статті: а) частково чи повністю в освітніх цілях; б) для написання власних дисертацій; в) для підготовки абстрактів, доповідей конференцій та презентацій.
Автор публікації має право розміщувати електронні копії статті (у тому числі кінцеву електронну версію, завантажену з офіційного web-сайту Збірника) на:
- персональних web-ресурсах усіх Авторів (web-сайти, web-сторінки, блоги тощо);
- web-ресурсах установ, де працюють Автори (включно з електронними інституційними репозитаріями);
- некомерційних web-ресурсах відкритого доступу (наприклад, arXiv.org).
Але в усіх випадках обов’язковою є наявність бібліографічного посилання на статтю або гіперпосилання на її електронну копію, що містяться на офіційному сайті Збірника.