ПЕДАГОГІЧНІ ЗДІБНОСТІ ВИКЛАДАЧА ЯК ПРЕДМЕТ ПСИХОЛОГІЧНОГО ДОСЛІДЖЕННЯ
DOI:
https://doi.org/10.32626/2227-6246.2009-6.%25pКлючові слова:
здібності, компоненти здібностей, педагогічні здібності, індивідуальність особистості, викладач вищого навчального закладу.Анотація
У статті зазначається, що для сучасного етапу вивчення здібностей
характерна велика кількість досліджень, які можна поділити на дві
великі групи: створення ієрархічних моделей здібностей; пошук загальної
основи здібностей. Характерним є пошук провідних, ядерних,
стратегічних, термінальних та інструментальних і т.п. компонентів
здібностей. Автором обґрунтовується необхідність науково-теоретичної
та експериментальної розробки концепції розвитку педагогічних здібностей
викладачів вищих навчальних закладів, їхньої структури, динаміки
розвитку і специфіки у викладачів різних навчальних дисциплін
гуманітарного профілю, ролі і місця цих здібностей у структурі
індивідуальності особистості викладача вищого навчального закладу.
Посилання
Левитов Н.Д., Прозоров Г.С. и др. Вопросы изучения учителя
/ Н.Д.Левитов, Г.С. Прозоров и др. - М., 1935.
Левитов Н.Д. К психологии формирования авторитета учителя
/ Н.Д. Левитов / / Советская педагогика. - 1946. -
№ 1-2. - С. 76-89.
Щербаков А.И. Психологические основы формирования личности
советского учителя в системе высшего педагогического образования
/ А.И. Щербаков. - Л.: Просвещение, 1967. - 266 с.
Гоноболин Ф.Н. Психологический анализ педагогических
способностей / Ф.Н. Гоноболин / / Психология способностей.
- М., 1962. - С. 244-255.
Шадриков В.Д. Способности человека / В.Д. Шадриков / /
Основные современные концепции творчества и одаренности.
- М., 1997. - С. 24-39.
##submission.downloads##
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Редакція має повне право публікувати у Збірнику оригінальні наукові статті як результати теоретичних і експериментальних досліджень, які не знаходяться на розгляді для опублікування в інших виданнях. Автор передає редколегії Збірника права на розповсюдження електронної версії статті, а також електронної версії англомовного перекладу статті (для статей українською та російською мовою) через будь-які електронні засоби (розміщення на офіційному web-сайті Збірника, в електронних базах даних, репозитаріях та ін).
Автор публікації зберігає за собою право без узгодження з редколегією та засновниками використовувати матеріали статті: а) частково чи повністю в освітніх цілях; б) для написання власних дисертацій; в) для підготовки абстрактів, доповідей конференцій та презентацій.
Автор публікації має право розміщувати електронні копії статті (у тому числі кінцеву електронну версію, завантажену з офіційного web-сайту Збірника) на:
- персональних web-ресурсах усіх Авторів (web-сайти, web-сторінки, блоги тощо);
- web-ресурсах установ, де працюють Автори (включно з електронними інституційними репозитаріями);
- некомерційних web-ресурсах відкритого доступу (наприклад, arXiv.org).
Але в усіх випадках обов’язковою є наявність бібліографічного посилання на статтю або гіперпосилання на її електронну копію, що містяться на офіційному сайті Збірника.