КОРЕКЦІЯ КОПІНГ-СТРАТЕГІЙ МАЙБУТНІХ ПСИХОЛОГІВ ЯК ЗАСІБ ОПТИМІЗАЦІЇ ПСИХОЛОГІЧНОГО СУПРОВОДУ ЇХ ПРОФЕСІЙНОГО СТАНОВЛЕННЯ
DOI:
https://doi.org/10.32626/2227-6246.2009-6.%25pКлючові слова:
стрес, копінг-стратегії, стресові ситуації, професійне становлення, психологічний супровід, стресові стани.Анотація
Робота присвячена актуальній і цікавій проблемі в структурі професійної
підготовки майбутніх психологів - подоланню стресів у майбутніх
психологів як засобу психологічного супроводу їх професійного
становлення. У роботі охарактеризовано стан проблеми на сьогоднішній
день, здійсненно аналіз відповідних літературних джерел. У експериментальній
частині дослідження приведено і проаналізовано основні
поведінкові стратегії, які використовують майбутні психологи для
подолання стресових станів. Намічено подальші перспективи розвитку
вивчення цієї проблеми.
Посилання
Тенденции развития психологической науки / Под ред.
Б.Ф. Ломова, Л.И. Анцыферовой. - М. : Наука, 1989. - 270 с.
Селье Г. Очерки об адаптационном синдроме. - М.: Медгиз,
- 254 с.
Кокс Т. Стресс. - М.: Медицина, 1981. - 216 с.
Купер Г., Дэвидсон М. Источники стресса на работе и их
связь со стрессорами вне ее / / Психосоциальные факторы на
работе и охрана здоровья. / Под ред. Р. Калимо, М.А. Эль-
Батави, К.Л. Купера. - М.: Медицина, 1989. - С. 97-107.
Купер Г.Л. Адаптация к стрессу: роль администрации в организациях
/ / Психосоциальные факторы на работе и охрана
здоровья / Под ред. Р. Калимо, М.А. Эль-Батави, К.Л. Купера.
- М.: Медицина. - 1989. - С. 171-188.
Купер Г.Л. Склонность к стрессу: поведение типа А / /
Психосоциальные факторы на работе и охрана здоровья / Под
ред. Р. Калимо, М.А. Эль-Батави, К.Л. Купера. - Женева: Всемирная
организация здравоохранения. - 1989. - С. 127-132.
Лазарус Р. Теория стресса и психофизиологические исследования
/ / Эмоциональный стресс: физиологические и психологические
реакции / Под ред. Л. Леви, В.Н. Мясищева. -
Л.: Медицина. - 1970. - 328 с.
Лазарус Р.С Индивидуальная чувствительность и устойчивость
к психологическому стрессу / /Психосоциальные
факторы на работе и охрана здоровья. / Под ред. Р. Калимо,
М.А. Эль-Батави, К.Л. Купера. - М.: Медицина. - 1989. -
С. 121-126.
Абабков В А., Перре М. Адаптация к стрессу. Основы теории,
диагностики, терапии. - СПб.: Речь, 2004. - 166 с.
Виткин Дж. Женщина и стресс. - СПб.: Питер, 1996. - 306 с.
Конина О.О. Е.А. Суслова. Е.В. Заикин. Экспресс-диагностика
уровня психоэмоционального напряжения и его источников
/ / Вопросы психологии. - 1995. - № 3. - С. 120-132.
Гринберг Дж. Управление стрессом. - СПб.: Питер, 2002. -
с.
Андропова М. И., Боковиков А. К., Спасенников В. В. Оценка
стрессоустойчивости с целью внедрения её в систему профессионального
отбора / / Наука і освіта. - 2000. - №1-2. - С. 89-90.
Баранова Н. О., Шебанова С. Г. Емпатія я к психологічна
складова професійного самовизначення / / Материалы Все-
украинской научно-практической конференции «Актуальные
проблемы практической психологии» 19-20 апреля 2007 года
в г. Херсоне. - Херсон: ХДУ. - С.18-19.
Григор’ева О., Кокощук Г. Професійне вигорання вчителів / /
Науковий вісник Чернівецького університету. - Вин. 182.
Педагогіка та нсихологія: Збірник наукових нраць. - Чернівці
: ЧНУ, 2003. - С. 70-75.
Бойко О.В. Охрана нсихического здоровья: Учеб. нособие
для студ. высш. учеб, заведений. - М.: Издательский центр
«Академия», 2004. - 268 с.
Ронгинская Т.,Богуш В. Синдром нрофессионального выгорания
недагогов / / Психология XXI века: Тезисы Международной
межвузовской научно-нрактической конференции «Психология
XXI века» / Под ред . А.А.Крылова. - СПб.: Издательство
С.-Петербургского университета, 2001. - 472 с.; С. 311-313.
Семиченко В.А. Психологические состояния.- К.: Магистр,
- 208 с.
Хает Л. Г., Егорова Е. Б., Дмитриев И. С. Личностные факторы
стрессоустойчивости нодростка / /Н ау ка і освіта. -
- № 1-2 - С. 60-61.
Чебыкин А.Я. Стресс как актуальная нроблема для современной
молодежи / / Наука і освіта. - 2000. - №1-2. - С. 2-3.
Марковец Л.Н. «Стрессовый фон» нрофессиональной деятельности
недагога / / Вонросы гуманитарных наук. -
№3 (18). - 2005. - С. 436-443.
##submission.downloads##
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Редакція має повне право публікувати у Збірнику оригінальні наукові статті як результати теоретичних і експериментальних досліджень, які не знаходяться на розгляді для опублікування в інших виданнях. Автор передає редколегії Збірника права на розповсюдження електронної версії статті, а також електронної версії англомовного перекладу статті (для статей українською та російською мовою) через будь-які електронні засоби (розміщення на офіційному web-сайті Збірника, в електронних базах даних, репозитаріях та ін).
Автор публікації зберігає за собою право без узгодження з редколегією та засновниками використовувати матеріали статті: а) частково чи повністю в освітніх цілях; б) для написання власних дисертацій; в) для підготовки абстрактів, доповідей конференцій та презентацій.
Автор публікації має право розміщувати електронні копії статті (у тому числі кінцеву електронну версію, завантажену з офіційного web-сайту Збірника) на:
- персональних web-ресурсах усіх Авторів (web-сайти, web-сторінки, блоги тощо);
- web-ресурсах установ, де працюють Автори (включно з електронними інституційними репозитаріями);
- некомерційних web-ресурсах відкритого доступу (наприклад, arXiv.org).
Але в усіх випадках обов’язковою є наявність бібліографічного посилання на статтю або гіперпосилання на її електронну копію, що містяться на офіційному сайті Збірника.