ФОРМУВАННЯ ЕЛЕМЕНТІВ ІНТЕЛЕКТУАЛЬНОЇ КУЛЬТУРИ У СТАРШИХ ДОШКІЛЬНИКІВ У ХОДІ ОВОЛОДІННЯ ГРОЮ В ШАХИ
DOI:
https://doi.org/10.32626/2227-6246.2009-6.%25pКлючові слова:
особистісно-розумовий підхід, інтелектуальна культура, старші дошкільники, гра у шахи.Анотація
У статті пропонуються методичні рекомендації, присвячені висвітленню
психолого-педагогічних питань формування елементів інтелектуальної
культури у старших дошкільників у ході оволодіння грою в
шахи. У статті визначається особистісно-розумовий підхід, який буде
корисним батькам, вихователям, практичним психологам.
Посилання
Аристов В.І. Розвиток інтелектуальних здібностей. Психологія
інтелектуальних ігор / / Психолог. - 2006. - № 46. -
С. 16-20.
Гальперин П.Я. К исследованию интеллектуального развития
ребенка / / Вопросы психологии. - 1969. - № 1. - С. 15-25.
Гришин В.Г. Малыши играют в шахматы. - М.: Просвещение,
- 158 с.
Дусавицкий А.К. Развитие личности в учебной деятельности.
- М.: Дом педагогики, 1996. - 208 с.
Кондратенко Т.Д, Котырло В.К., Ладывир С.А. Обучение
старших дошкольников. - К.: Рад. школа. - 1976. - 250 с.
Кононко Е.Л. Чтобы личность состоялась. - К.: Рад. школа,
- 233 с.
Крогиус Н.В. Возрастные различия интеллектуальных способностей.
- Саратов: СГУ, 1972. - 39 с.
Несис Г.Е. Шахматы как школа воспитания личности. Авто-
реф. диссерт. доктора пед. наук / Геннадий Ефимович Несис.
- Санкт-Петербург. - 2001. - 57 с.
Рибалка В.В. Методологічні питання наукової психології (Досвід
особистісно центрованої систематизації категоріально-
поняттєвого апарату): Навчально-методичний посібник. -
К. : Ніка-Центр, 2003. - 204 с.
Рибалка В.В. Теорії особистості у вітчизняній психології:
Навчальний посібник. - К.: ІПППО АПН України, 2006. -
с.
Сухомлинский В.А. Сердце отдаю детям. - Кишинев: Луми-
на, 1978. - С. 131-132.
Тудела Р. О пользе шахмат / / 64 - Шахматное обозрение. -
- № 21. - С. 10-11.
http://www.chess555.narod.ru/knyazeva1.htm Князева В.В.
«Шахматная идея творческого развития личности» от
07.2007. Первоисточник: Князева В.В. Шахматная идея
творческого развития личности / В.В. Князева. Материалы
региональной научно-практической конференции «В.А. Сухомлинский
и современная школа Урала, Сибири». - Ч. 2. -
Оренбург : ОГПУ, 2003. - С. 136-145.
##submission.downloads##
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Редакція має повне право публікувати у Збірнику оригінальні наукові статті як результати теоретичних і експериментальних досліджень, які не знаходяться на розгляді для опублікування в інших виданнях. Автор передає редколегії Збірника права на розповсюдження електронної версії статті, а також електронної версії англомовного перекладу статті (для статей українською та російською мовою) через будь-які електронні засоби (розміщення на офіційному web-сайті Збірника, в електронних базах даних, репозитаріях та ін).
Автор публікації зберігає за собою право без узгодження з редколегією та засновниками використовувати матеріали статті: а) частково чи повністю в освітніх цілях; б) для написання власних дисертацій; в) для підготовки абстрактів, доповідей конференцій та презентацій.
Автор публікації має право розміщувати електронні копії статті (у тому числі кінцеву електронну версію, завантажену з офіційного web-сайту Збірника) на:
- персональних web-ресурсах усіх Авторів (web-сайти, web-сторінки, блоги тощо);
- web-ресурсах установ, де працюють Автори (включно з електронними інституційними репозитаріями);
- некомерційних web-ресурсах відкритого доступу (наприклад, arXiv.org).
Але в усіх випадках обов’язковою є наявність бібліографічного посилання на статтю або гіперпосилання на її електронну копію, що містяться на офіційному сайті Збірника.