Психологічні особливості проведення обстеження дітей з діагнозом «логоневроз», ускладненого розладами відчуттів та сприйняттів

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32626/2227-6246.2023-59.51-72

Ключові слова:

логоневроз, розлади відчуттів, розлади сприйняття, вікові особливості мозкової діяльності, мовленнєві судоми, гучність мовлення

Анотація

Мета дослідження – дослідити психологічні особливості обстеження дітей з діагнозом «логоневроз», ускладненого розладами відчуттів та сприйняття.

Методи дослідження. Методами дослідження були метод спостереження та метод емпіричного дослідження хворих. Місцем організації емпіричного етапу нашого дослідження стала психіатрична лікарня № 1 м. Києва. За допомогою клініко-патопсихологічних та анамнестичних методів було обстежено 86 дітей віком 3-12 років (середній вік 8 ± 0,5 року) з логоневрозом в анамнезі.

Результати дослідження. Доведено, до несприятливих умов, які призводять до логоневрозу, відносяться: фізична ослабленість дітей; вікові особливості діяльності мозку; прискорений розвиток мовлення (3-4 роки), коли його комунікативна, пізнавальна і регулююча функції швидко розвиваються під впливом спілкування з дорослими; прихована психічна неврівноваженість дитини, підвищена реактивність у результаті не зовсім нормальних відносин з оточуючими; конфлікт між особливостями середовища і ступенем його усвідомлення; недостатність позитивних емоційних контактів між дорослими і дитиною; недостатній розвиток моторики, відчуття ритму, міміко-артикуляторних рухів; розлади відчуттів та сприйняттів.

Висновки. Показано, що здатність дитини з логоневрозом до вільної презентації мовлення залежить не тільки від різного ступеня її самостійності, але й від її підготовленості до усного мовлення. Так, логопеду потрібно простежити за особливостями появи мовленнєвих судом залежно від того, чи вимовляє дитина складну або просту фразу, окремі слова або звуки. На матеріалі переказу тексту логопедом фіксується, в яких випадках виникають мовленнєві судоми: тільки на початку розповіді, на початку фраз, в окремих словах або звуках. Також має з’ясуватися, чи не залежать мовленнєві судоми від рівня гучності мови. З цією метою пропонується респондентові говорити тихо, голосно, пошепки.

Посилання

Brodsky, B.S. , Oquendo, M., Ellis, S.P., Haas, G.L., Malone, K.M., & Mann, J.J. (2001). The relationship of childhood abuse to impulsivity and suicidal behavior in adults with major depression. The American Journal of Psychiatry, 158(11), 1871–1877. DOI: 10.1176/appi.ajp.158.11.1871.

Chan, J.W.M., Ng, C.K., & Chan, Y.H. (2003). Short term outcome and risk factors for adverse clinical outcomes in adults with severe acute respiratory syndrome (SARS). Thorax, 58, 686–89.

Chenguang, S., Zhaoqin, W., Fang, Z., Yang, Y., Jinxiu, Li, Jing, Y., Fuxiang, W., Delin, Li, Minghui, Y., Li, X., Jinli, W., Haixia, X., Yan, Y., Jiuxin, Qu., Ling, Q., Li, Ch., Zhixiang, Xu, Ling, P., Yanjie, Li, Haixia, Zh., Feng, Ch., Kun, H., Yujing, J., Dongjing, Liu, Zheng, Zh., Yingxia, Liu, & Lei, Liu (2020). Treatment of 5 Critically Ill Patients with COVID-19 with Convalescent Plasma. JAMA-Journal of the American Medical Association, 323 (16), 1582–1589. DOI: 10.1001/jama.2020.4783.

Chen, N., Zhou, M., & Dong, X. (2020). Epidemiological and clinical characteristics of 99 cases of 2019 novel coronavirus pneumonia in Wuhan, China: a descriptive study. The Lancet, 395, 507–13. DOI: 10/1016/S0140-6736(20)30211-7.

Choi, K.W., Chau, T.N., Tsang, O., Tso, E., Chiu, M.C., Tong, W.L., Lee, Po O., Ng, Tak K., Wai, Fu Ng, Lee, Kam Ch., Lam, W., Yu, Wai Ch., Lai, Jak Y., & Sik T. (2003). Outcomes and prognostic factors in 267 patients with severe acute respiratory syndrome in Hong Kong. Ann Intern Med, 139, 715–23. DOI: 10.7326/0003-4819-139-9-200311040-00005.

Corbitt, E.M., Malone, K.M., Haas, G.L., & Mann, J.J. (1996). Suicidal behavior in patients with major depression and comorbid personality disorders. Journal of affective disorders, 39(1), 61–72. DOI: 10.1016/0165-0327(96)00023-7.

de Wit, E., van Doremalen, N., Falzarano, D., & Munster, Vincent J. (2016). SARS and MERS: recent insights into emerging coronaviruses. Nature reviews microbiology, 14 (8), 523–534. DOI: 10.1038/nrmicro.2016.81.

Edwards, F., Lee, H., & Esposito, M. (2019). Risk of being killed by police use of force in the United States by age, race-ethnicity, and sex. Proceedings of the National Academy of Sciences of the United States of America, 116 (34), 16793–16798. DOI: 10.1073/pnas.1821204116.

Epstein, R., Blake, J.J., & González, T. (2017). Girlhood interrupted: the erasure of black girls’ childhood. Washington, DC: Georgetown Law Center on Poverty and Inequality. URL: https://www.law.georgetown.edu/poverty-inequality-center/wp-content/uploads/sites/14/2017/08/girlhood-interrupted.pdf.tab.

Gorbalenya, A.E., Baker, S.C., & Baric, R.S. (2020). Severe acute respiratory syndrome-related coronavirus: the species and its viruses – a statement of the Coronavirus Study Group. BioRxiv. Published online Feb 11. DOI: 10.1101/2020.02.07.937862.

Grunebaum, M.F., Oquendo, M.A., Burke, A.K., Ellis, S.P., Echavarria, G., Brodsky, B.S., Malone, K.M., & Mann, J.J. (2003). Clinical impact of a 2-week psychotropic medication washout in unipolar depressed inpatients. Journal of affective disorders, 75(3), 291–296. DOI: 10.1016/s0165-0327(02)00168-4.

Huang, Yung-yu, Oquendo, M.A., Friedman, Jill M.H., Greenhill, L.L., Brodsky, B., Malone, K.M., Khait, V., & Mann, J.J. (2003). Substance abuse disorder and major depression are associated with the human 5-HT1B receptor gene (HTR1B) G861C polymorphism. International Journal of Neuropsychopharmacology, 28(1), 163–169. DOI: 10.1038/sj.npp.1300000.

Hayden, F.G., Farrar, J., & Peiris, J.S. (2014). Towards improving clinical management of Middle East respiratory syndrome coronavirus infection. Lancet Infect Dis., 14(7), 544–546. Retrieved from http://10.1016/S1473-3099(14)70793-5.

Khwaja, A. (2012). KDIGO clinical practice guidelines for acute kidney injury. Nephron Clin Pract, 120, 179–84.

Kimball, A., Hatfield, Kelly M., Arons, M., James, A., Taylor, J., Spicer, K., Bardossy, Ana C., Oakley, Lisa P., Tanwar, S., & Chisty, Z. (2020). Asymptomatic and Presymptomatic SARS-CoV-2 Infections in Residents of a Long-Term Care Skilled Nursing Facility – King County, Washington, March 2020. MMWR-Morbidity and Mortality weekly report, 69(13), 377–381. DOI: 10.15585/mmwr.mm6913e1.

Lane, H. Clifford, Marston, Hilary D., & Fauci, Anthony S. (2016). Conducting clinical trials in outbreak settings: Points to consider. Clinical trials, 13 (1), 92–95. DOI: 10.1177/1740774515618198.

Lin, Ch.-Hua, Chen, F.-Chua, Chan, H.-Yu, & Hsu, Ch.-Chi (2019). Time to Rehospitalization in Patients with Schizophrenia Receiving Longacting Injectable Antipsychotics or Oral Antipsychotics. International Journal of Neuropsychopharmacology, 22(9), 541–547. DOI: 10.1093/ijnp/pyz035.

Mykhalchuk, N., Pelekh, Yu., Kharchenko, Ye., Ivashkevych, Ed., Ivashkevych, Er., Prymachok, L., Hupavtseva, N., & Zukow, W. (2020). The empirical research of the professional reliability of 550 doctors during the COVID-19 pandemic in Ukraine (March-June, 2020). Balneo Research Journal. 368, 11(3), September 2020, 393–404. Retrieved from http://dx.doi.org/10.12680/balne.

Onufriieva, L., Chaikovska, O., Kobets, O., Pavelkiv, R., & Melnychuk, T. (2020). Social Intelligence as a Factor of Volunteer Activities by Future Medical Workers. Journal of History Culture and Art Research, 9(1), 84–95. Retrieved from http://dx.doi.org/10.7596/taksad.v9i1.2536.

Onufriieva, L., & Ivashkevych, Ed. (2021). The development of learner’s autonomy by the way of the formation of social intelligence. Zbirnyk naukovykh prats «Problemy suchasnoi psykholohii» – Collection of research papes “Problems of modern Psychology”, 51, 9–32. Retrieved from https://doi.org/10.32626/2227-6246.2021-51.9-32.

Villar, J., Blanco, J., & del Campo, R. (2015). Spanish Initiative for Epidemiology, Stratification & Therapies for ARDS (SIESTA) Network. Assessment of PaO/FiO for stratification of patients with moderate and severe acute respiratory distress syndrome. BMJ Open, 5(3). Retrieved from https://doi.org/10.1136/bmjopen-2014-006812.

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-03-31

Як цитувати

Харченко, Є., & Комарніцька, Л. (2023). Психологічні особливості проведення обстеження дітей з діагнозом «логоневроз», ускладненого розладами відчуттів та сприйняттів. Збірник наукових праць "Проблеми сучасної психології", (59), 51–72. https://doi.org/10.32626/2227-6246.2023-59.51-72