Теоретичні основи формування образу світу майбутнього перекладача

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32626/2227-6246.2024-63.69-89

Ключові слова:

образ світу особистості майбутнього перекладача, мотиваційна сфера особистості, мотиви вивчення іноземної мови, професійна діяльність

Анотація

Мета дослідження – розкрити теоретичні основи формування образу світу майбутнього перекладача; описати наукові підходи щодо дослідження образу світу особистості майбутнього перекладача; показати психологічне розуміння образу світу його особистості, пов’язаного з поняттями розвитку, діяльності та особистісного зростання; оцінити сформованість мотиваційної сфери здобувачів вищої освіти у парадигмі образу світу особистості майбутнього перекладача.

Методи дослідження. Для розв’язання поставлених завдань використовувалися такі теоретичні методи дослідження: категоріальний, структурно-функціональний, аналіз, систематизація, моделювання, узагальнення. Метод констатувального дослідження використовувався у якості емпіричного дослідження.

Результати дослідження. Доведено, що такі мотиви, як «бажання працювати з іноземцями або за кордоном без перекладача», «покращити своє матеріальне становище завдяки знанню іноземної мови» продиктовані, передусім, соціальними змінами в нашому житті, підвищенням авторитету іноземної мови серед інших дисциплін завдяки розширенню міжнародних зв’язків. Здобувачі вищої освіти з хорошою мовною підготовкою оцінюють вище утилітарні мотиви. Вищий рівень знань з іноземної мови дає їм більшу впевненість у цих цілях. Усі ці мотиви формуються завдяки становленню образу світу особистості майбутнього перекладача.

Висновки. Аналіз мотиваційної сфери здобувачів вищої освіти експериментальних та контрольних груп дозволив зробити висновок про те, що мотиви вивчення іноземної мови є досить різноманітними, проте всі вони високо оцінюються студентами. Здобувачі вищої освіти з достатньою мірою розвиненим образом світу особистості майбутнього перекладача мають прагнення та надії отримати нові та потрібні для їхньої професійної діяльності знання. Однак, вони ще не можуть повною мірою оцінити свої можливості, не маючи достатнього рівня знань та умінь здійснення перекладацької діяльності на фаховому рівні.

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-04-25

Як цитувати

Івашкевич, Е. (2024). Теоретичні основи формування образу світу майбутнього перекладача. Збірник наукових праць "Проблеми сучасної психології", (63), 69–89. https://doi.org/10.32626/2227-6246.2024-63.69-89