Функції фасилітативної взаємодії як предиктор розвитку м’яких навичок учнів

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32626/2227-6246.2024-63.137-158

Ключові слова:

функції фасилітативної взаємодії, м’які навички, емпатія, повага, щирість, креативність, конформність, цікавість, тривожність, локус контролю, співпраця, визнання цінності, прийняття, довіра

Анотація

Метою нашого дослідження є показати зміст фасилітативної взаємодії; представити функції фасилітативної взаємодії; описати авторські експериментальні дослідження, проведені в закладах середньої освіти України, і описати функції фасилітативної взаємодії як предиктора розвитку м’яких навичок учнів.

Методи дослідження. Для розв’язання поставлених завдань використовувалися такі теоретичні методи дослідження: категоріальний, структурно-функціональний, аналіз, систематизація, моделювання, узагальнення. Також у дослідженні використано емпіричні методи, такі як пілотне дослідження.

Результати дослідження. Виходячи з результатів емпіричного дослідження, до основних функцій фасилітації відносимо такі: функцію стимулювання; функцію актуалізації; функцію формування суверенності особистості школяра; функцію управління освітнім процесом; функцію інтерактивної взаємодії; функцію створення творчого освітнього середовища.

Висновки. Емпірично доведено, що функції фасилітативної взаємодії в педагогічному процесі сучасних закладів середньої освіти є реальними предикторами розвитку в учнів м’яких навичок, таких як: навчальні досягнення, Я-концепція, ставлення до школи, креативність, конформність, допитливість, тривожність, локус контроль, співпраця, визнання цінності, прийняття, довіра, можливість створювати середовище, здатність брати участь у творчих видах діяльності, експресивність, природність, емпатійне слухання, здатність створювати вільну атмосферу, самоініціатива, особистісне зростання. Також нами запропоновано три групи м’яких навичок для актуалізації емоційного компоненту навчання, які ми назвали фасилітативними м’якими навичками: емпатія, повага, щирість.

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-04-25

Як цитувати

Хупавцева, Н., & Сімко, Р. (2024). Функції фасилітативної взаємодії як предиктор розвитку м’яких навичок учнів. Збірник наукових праць "Проблеми сучасної психології", (63), 137–158. https://doi.org/10.32626/2227-6246.2024-63.137-158