Емпіричне дослідження вивчення психологічних умов формування адаптивних взаємостосунків між батьками та дітьми старшого шкільного віку

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32626/2227-6246.2024-64.9-28

Ключові слова:

адаптивні сімейні взаємостосунки, дезадаптивні сімейні взаємостосунки стосунки, конфліктні взаємостосунки, гармонійний психічний розвиток, корисні поради, позитивний приклад, особистісно значущий досвід

Анотація

Мета статті: описати психологічні умови формування адаптивних взаємостосунків між батьками та дітьми старшого шкільного віку.
Методи дослідження. Для розв’язання поставлених у статті завдань було використано такі теоретичні методи дослідження: категоріальний метод, структурно-функціональний метод, методи аналізу, систематизації, моделювання, узагальнення. Емпіричним методом було констатувальне дослідження.
Результати дослідження. Ми вважаємо, що дорослим слід створювати найбільшою мірою позитивні умови для гармонійного психічного розвитку особистості старшокласників. Батьки мають розуміти, що потрібно поважати точку зору дитини, її гідність, адже це фасилітуватиме формування високої або адекватної самооцінки дитини. Старшокласникам, безперечно, потрібно обов’язково давати корисні поради, показувати позитивний приклад, адже все це сприятиме становленню їх особистісної та соціальної зрілості.
Висновки. Доведено, що і батьки, і діти повинні виявляти терпіння один до одного, терпляче, по-доброму ставитися один до одного, у будь-яких ситуаціях любити один одного, розмовляти один із одним. У цей складний період, період дитячого дорослішання, кожен у родині має зовсім по-іншому сприймати навколишніх, ставитися один до одного і до оточуючого світу. Корисним є набутий дітьми особистісно значущий досвід. Останній великою мірою допомагає старшокласникам переборювати конфлікти, депресію, не впадати в песимізм і брати на себе відповідальність за скоєні вчинки, з усіх подій робити позитивно марковані висновки, які допоможуть перебороти нові життєві проблеми. Отже, особистісно значущий досвід формується з огляду на певні психологічні і соціальні умови, які мають місце в життєвому просторі старшокласників у різні періоди їхнього життя та особистісного становлення.

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-11-28

Як цитувати

Главінська, Е. (2024). Емпіричне дослідження вивчення психологічних умов формування адаптивних взаємостосунків між батьками та дітьми старшого шкільного віку. Збірник наукових праць "Проблеми сучасної психології", (64), 9–28. https://doi.org/10.32626/2227-6246.2024-64.9-28